Joudumme jatkuvasti huomauttamaan naapuria
...tupakoinnista. Milloin tupakoi parvekkeellaan, milloin pihalla, ja aina tupakan savu tunkee asuntoomme. Todella häiritsevää.
Mitä tuollaisen naapurin suhteen voisi tehdä?
Kommentit (31)
Olette todella hankalia naapureita. Toivottavasti naapurinne ymmärtää valittaa teistä taloyhtiön jallitukselle ja isännöitsijälle.
Naapuri on maksanut myös parvekkeestaan. Tupakointi ei ole laitonta. Vielä.
Ei mitään ennen uutta tupakkalakia.
Vielä ei voi juuri mitään mutta kohtapa voi. Jeiiii!!! Kiitos lainsäätäjät!
Pistäkää ojennukseen moinen röökari.
Uuden lain myötä tupakoitsijoiden on entistäkin hankalampaa saada vuokra-asuntoa ja hyvä niin. Itse en ainakaan ottaisi tupakoitsijaa sijoituskämppääni asukiksi, hänen myötään saattaisi tulla kallis remppa taloyhtiöön jos ei suostuisi käymään röökillä jossain metsän laidassa. Onneksi vaatimus savuttomuudesta on jo nyt tekemissäni vuokrasopimuksissa.
Muuttakaa alueelle jossa ei asu luusereita. Heikko sosio-ekonominen -status kun korreloi vahvasti tupakoinnin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Uuden lain myötä tupakoitsijoiden on entistäkin hankalampaa saada vuokra-asuntoa ja hyvä niin. Itse en ainakaan ottaisi tupakoitsijaa sijoituskämppääni asukiksi, hänen myötään saattaisi tulla kallis remppa taloyhtiöön jos ei suostuisi käymään röökillä jossain metsän laidassa. Onneksi vaatimus savuttomuudesta on jo nyt tekemissäni vuokrasopimuksissa.
Tätä en käsitä. Kuinka moni teistä tietää onko vuokralaisenne tupakoija? Kuinka moni tupakoija polttaa sisällä?
Mieheni on kaikista muista yliterveellisistä elämäntavoistaan huolimatta tupakoija, eikä hän tasan tarkkaan polta sisällä eikä edes parvekkeella, vaan lähtee ulos esim hakemaan aamukahvia, tai polttaa työmatkallaan tms. Mutta ei tarvitse pelätä, emme ole vuokralaisia kuitenkaan.
Et sä sille nyt oikein mitään muuta voi kuin muuttaa.
Eikö röökaajat asu yleensä kaupungin vuokra-asunnoissa? Täytyykin painostaa omaa kunnallisvaltuutettua tekemään lakialoite kaupunkimme vuokra-asuntojen muuttamisesta savuttomiksi 😃 Ei sillä että itseäni haittaa, oma jugendasunto keskustassa mutta kiusa se on pienikin kiusa 😃
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä en käsitä. Kuinka moni teistä tietää onko vuokralaisenne tupakoija? Kuinka moni tupakoija polttaa sisällä?
Mieheni on kaikista muista yliterveellisistä elämäntavoistaan huolimatta tupakoija, eikä hän tasan tarkkaan polta sisällä eikä edes parvekkeella, vaan lähtee ulos esim hakemaan aamukahvia, tai polttaa työmatkallaan tms. Mutta ei tarvitse pelätä, emme ole vuokralaisia kuitenkaan.
Juu, että mies on ihan yliterveellisistä elämäntavoistaan huolimatta tupakoija... 😂 Hillitöntä.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, että mies on ihan yliterveellisistä elämäntavoistaan huolimatta tupakoija... 😂 Hillitöntä.
No jos ihminen ei syö sokeria, ei prosessoitua ruokaa, ei lisäaineita, ei punaista lihaa, urheilee 3-8h/päivässä niin mitä itse sanoisit?
Ei kai sisällä polttaminen ole sallittua? Ilmanvaihdon ja seinän rakojen kauttahan savu tunkee muiden asuntoihin?!
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ihminen ei syö sokeria, ei prosessoitua ruokaa, ei lisäaineita, ei punaista lihaa, urheilee 3-8h/päivässä niin mitä itse sanoisit?
Sairasta
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sisällä polttaminen ole sallittua? Ilmanvaihdon ja seinän rakojen kauttahan savu tunkee muiden asuntoihin?!
Asunto ei ole minkään pykälien mukainen jos ilma menee asunnosta toiseen saati jos keirtää ilmastoinnin kautta asunnosta toiseen.
Edellisessä rivitaloasunnossa asuessamme naapuri oli meistä valittanut kaikille äänekkäästä piereskelystä.
Osta sikareja ja laita paremmaksi. Kunnon lemut sinne naapuriin.
Nuoruudessani yksi ällöttävimmistä oli kun ravintolassa syödessä viereisessä pöydässä joku laitoi sikariksi. Ei tästä niin kauaa ole. Nykyiset parveketupakoinnista valittavat ovat lellittyjä tupakan savun suhteen.
No seuraava askel on antaa naapurille niitä rakentavia ehdotuksia, missä hän voisi polttaa - tupakointi valitettavasti on vielä laillista, joten ratkaisu on joko osoittaa tupakointipaikka TAI hyväksyä naapurin tupakointi omassa kodissaan. "Ää mä en tykkää joten mä määrään mitä toi saa leikkiä" on lasten puuhaa eikä sitäkään suvaita tekosyyksi olla ohjaamatta ja kasvattamatta lasta. Miksi siis se siis olisi suotavaa aikuistenkaan maailmassa.
Lopettakaa huomauttelu ja antakaa naapurinne olla rauhassa. Muuttakaa mieluiten muualle.