Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

EIKÖ LYHYELLE JA KURVIKKAALLE LÖYDY MISTÄÄN VAATTEITA?!?!

Vierailija
26.03.2016 |

Anteeksi otsikko, mutta ärsyttää niin paljon, kun en löydä MISTÄÄN vaatteita. Rintaliivini ovat kokoa 70G, vyötärönympärys on 58 cm ja lantion-/perseenympärys n. 105 cm. Pituuteni on 160 cm:in puolella tai toisella.

Ja kyllä, nämä ovat oikeat mittani. Olen itseasiassa ennenkin avautunut asiasta täällä, ja siitä viisastuneena sanon jo nyt, että EN laita kuvaa. En halua puolialastonta vartaloani nettiin ja muutenkin minulla on tuntomerkkejä mistä minut voi aivan liian helposti tunnistaa.

Mutta takaisin asiaan, eli siis sopivasti istuvien paitojen löytäminen on minulle miltei mahdotonta. Aina joko on liian löysä vyötäröltä, tai sitten liian tiukka rinnoista ja lantiolta. Rintaliivejäkin joudun hankkimaan erikoisliikkeistä.

Housuissa (varsinkin farkuissa, joita käytän 99% ajastani) taas on se ongelma, että yleensä ne joko kiristävät lanteilta ja reisistä TAI sitten ne pussittavat rumasti säärien seudulta. On myös se ongelma, että jos satunkin jostain löytämään istuvat farkut, ne ovat AINA liian pitkät.

Voiko joku muu lyhyt ja kurvikas palstalainen kertoa, mistä ostaa vaatteitaan ja rintaliivejään? :(

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ole ketään saman ongelman kanssa kamppailevia? :( Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaliivit löydät erikoisliikkeistä. Housut todennäköisesti joudut lyhennyttämään tai itse lyhentämään. Oikean kokoisia tuskin tulet löytämään. T. Noissa mitoissa ollut

Vierailija
4/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tyköistyviä paitoja et tule löytämään mistään. T. 3

Vierailija
5/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta.

Vierailija
6/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavalle (=kurvikkaalle) lyhyelle on vaikea löytää muuta sopivaa kuin säkki.

Vierailija
7/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaisia nettikauppoja?

Vierailija
9/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan matalalantioisia housuja, jotka ompelija voi tarvittaessa vielä vyötäröltä kaventaa. Kun ostaa strechiä, niin voi olla todella napakat istuvuudeltaan eikä lörpötä niin helposti. Kannattaa vaan sitkeästi sovitella eri farkkumalleja. Korkeavyötäröiset ei minulle ikinä istu, varsinkin kun suurin osa siitä lantion mitasta tulee minulla nimenomaan pakaroista niin jää sinne taakse vyötärönauhaan tosi lerppa ja lörppö kohta.

Mekoista ja hameista suosin kellohelmaisia malleja ja joustavasta kankaasta. Jotain istuvaa kotelomekkoa on turha toivoa, ompelijalla pitää teettää. Minulle ainakin kellohelma käy tosi hyvin, kun vyötärö korostuu ja se helma vähän peittää lantiota.

Takkien ostaminen on täyttä helvettiä. Menee vuosia  että löytää yhden istuvan takin, vanhat pitää todellakin kuluttaa täysin puhki.

Vierailija
10/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansiskohan ostaa jotain ja muokkausta ompelijalla sit sopivaksi..

Vierailija
11/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö täällä ole ketään saman ongelman kanssa kamppailevia? :( Ap

On. Ei löydy vaatteita. Ei ainakaan minun opiskelijabudjetilla. Rinnat 70F ja olen säästänyt aina piiitkään, että saan tilattua erikoisliikkeestä oikean kokoiset liivit.

Vaatteet joudun lähes aina muokkaamaan ompelukoneella omien tarpeiden mukaisiksi. Farkkuja pitää lyhentää, paitoja kiristää vyötäröltä yms. Vyötärön ero on noin 40cm sekä rintoihin, että lantioon.

Minun on vähän huono laihduttaa tästä 160cm/53kg. Jo 5kg laihempana olisin alipainoinen.

Vierailija
12/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vyörätö on alle 60 cm niin kenen mielestä niillä mitoilla on mukamas lihava? Ei lähelläkään mitään terveysriskiä.

Vierailija
13/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavalle (=kurvikkaalle) lyhyelle on vaikea löytää muuta sopivaa kuin säkki.

Totta, entisaikaan oli valittavissa tynnyrin ja säkin väliltä, nykyään valikoima huonompi. Laihduttaa voi aina.

Vierailija
14/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tuskin on lihava noilla mitoilla, vaan nimenomaan kurvikas, joten noi laihdutusjutut on turhia. Mulla on vähän samaa ongelmaa, vaiken olekaan ihan noin kurvikas: 156cm, 96-58-97, 47kg. Opettelin itse tekemään vaatteeni, kun kyllästyin aina toteamaan ettei mikään istu. Pakko tietysti tunnustaa, ettei noi omatkaan ompelukset aina ole ihan nappiin, muttakaipa tässä ajan myötä oppii paremmaksi ompelijaksi. Rintsikat on ongelma, ne on pakko ostaa erikoislikkeestä ja maksaa hunajaa...

Vierailija
15/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy, noin 30 vuotta olen etsiskellyt. Mitat ovat tässä vuosien mittaan vähän laajentuneet, mutta muuttunut on mitoituskin ;) Tuntuu siltä, että nykyiset ovat vielä pitemmille ihmisille suunniteltuja kuin ennen. Mittani olivat jokseenkin samaa luokkaa kuin ap:n mutta ala- ja yläosa samankokoisia, eli käytännössä kaksiosaisisssa vaatteissa yläosa piti olla numeroa tai kahta suurempi. Hartioiden leveyskin on monille isorintaisilla melkoinen. 

Nettimyynnissä on Klingelillä lyhyitä kokoja, ja myös erikoiskokoisia kenkiä. Turha ihmetellä sitä, onko ne mummomalleja vai mitä, kun hyvä jos edes jotain löytäisi!  Bravissimolla löytyy vaatteita, paitojakin, mutta rintaliivejä en suosittele, ovat niin oudot mittasuhteet.

Oikeasti kannattaa hankkia ompelukone. Sillä tekee pieniä ihmeitä niin housunlahkeille, hameenhelmoille, hihoille ( vaatii jo vähän enemmän jos yläosasta lyhentää) ja jopa rintaliiveille. Nekin kun ovat pitemmille suunniteltuja ja kaaret painavat ja muutenkin mittasuhteet vaikuttavat peräti omituisilta.

Laihduttaminen ei auta, kun siitä ei ole muuta seurausta kuin vyötärö kapenee entisestään ennen kuin edes rinnat alkavat rupsahtaa. Oman kokemuksen perusteella lihominen helpottaa enemmän, kun saa ostaa reilusti isompia kokoja ja kurvit vähän tasaantuu kilojen kertyessä vyötärölle.

Vierailija
16/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lyhyt ja kurvikas ja tykkään mm. Bodenin vaatteista, joita saa lyhyille mitoitettuna (petite). Ulkomaisista nettikaupoista löytää hyvin lyhyille mitoitettuja vaatteita (eli siis petite-mitoituksella).

Suomesta ihan mahdoton saada itselle sopivaa.

Ja laadukkaita liivejä saa edullisesti mm. Brastopista, itse tykkään Fauve-merkkisistä. Isorintaisille kotimaan kaupat ovat kalliita.

Vierailija
17/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti lähdenkin tästä sitten ostamaan ompelukoneen.

Ja tuolle joka ehdotti laihduttamista, niin itseasiassa olen yrittänytkin, mutta rinnat tai lantio/takapuoli eivät pienemmiksi muutu. Minulla on vain luonnostaan tällainen vartalotyyppi. Ap

Vierailija
18/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lyhyt ja kurvikas ja tykkään mm. Bodenin vaatteista, joita saa lyhyille mitoitettuna (petite). Ulkomaisista nettikaupoista löytää hyvin lyhyille mitoitettuja vaatteita (eli siis petite-mitoituksella).

Suomesta ihan mahdoton saada itselle sopivaa.

Ja laadukkaita liivejä saa edullisesti mm. Brastopista, itse tykkään Fauve-merkkisistä. Isorintaisille kotimaan kaupat ovat kalliita.

Kiitos, menenpäs googlaamaan! :) Ap

Vierailija
19/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bravissimo on ainoa kauppa minkä minä olen löytänyt.

Muuten vaihtoehtona huonosti istuvat vaatteet, trikooviritykset tai mittatilausvaatteet.

Vierailija
20/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti lähdenkin tästä sitten ostamaan ompelukoneen.

Ja tuolle joka ehdotti laihduttamista, niin itseasiassa olen yrittänytkin, mutta rinnat tai lantio/takapuoli eivät pienemmiksi muutu. Minulla on vain luonnostaan tällainen vartalotyyppi. Ap

Joo, laihduttaminen vaan pahentaa tilannetta kun kurvit korostuu entisestään.

Lihominen auttaa, mutta se nyt ei muuten ole hyvä ratkaisu tähän ongelmaan.

t. sama vartalotyyppi