EIKÖ LYHYELLE JA KURVIKKAALLE LÖYDY MISTÄÄN VAATTEITA?!?!
Anteeksi otsikko, mutta ärsyttää niin paljon, kun en löydä MISTÄÄN vaatteita. Rintaliivini ovat kokoa 70G, vyötärönympärys on 58 cm ja lantion-/perseenympärys n. 105 cm. Pituuteni on 160 cm:in puolella tai toisella.
Ja kyllä, nämä ovat oikeat mittani. Olen itseasiassa ennenkin avautunut asiasta täällä, ja siitä viisastuneena sanon jo nyt, että EN laita kuvaa. En halua puolialastonta vartaloani nettiin ja muutenkin minulla on tuntomerkkejä mistä minut voi aivan liian helposti tunnistaa.
Mutta takaisin asiaan, eli siis sopivasti istuvien paitojen löytäminen on minulle miltei mahdotonta. Aina joko on liian löysä vyötäröltä, tai sitten liian tiukka rinnoista ja lantiolta. Rintaliivejäkin joudun hankkimaan erikoisliikkeistä.
Housuissa (varsinkin farkuissa, joita käytän 99% ajastani) taas on se ongelma, että yleensä ne joko kiristävät lanteilta ja reisistä TAI sitten ne pussittavat rumasti säärien seudulta. On myös se ongelma, että jos satunkin jostain löytämään istuvat farkut, ne ovat AINA liian pitkät.
Voiko joku muu lyhyt ja kurvikas palstalainen kertoa, mistä ostaa vaatteitaan ja rintaliivejään? :(
Kommentit (43)
Käytä trikoisia mekkoja. Venyvät tisseille ja persaukselle sopiviksi, mutta pitävät keskivartalon hoikkana. Ja näyttää hemmetin seksikkäältä.
Hameita ja mekkoja suurin osa vaatteistani. Housuissa luovutin farkkujen osalta, joitain pellavaa tai puuvillaa tai niiden sekoitusta olevia housuja löytynyt joissa on nyöreillä kiristettävä vyötärö. Silittämistähän ne vaatii enemmän kuin farkut. Harkitse jonkun ompelukurssin käymistä jossa teet itsellesi sopivat housun kaavat ja opettelet tekemään housut itse. Paidoissani on jos jonkinnäköistä viritystä mutta mitään järkevää ratkaisua en ole vielä onnistunut kehittämään.
Kietaisumekot tosiaan sopivat tiimalasivartalolle. Banana Republicilla on mielestäni ollut kivoja ja niitä saa lyhyellä mitoituksella (petite).
Calvin Kleinilla on musta kivoja strech-farkkuja (ihanan pehmeitä) ja niitä saa ainakin jenkeistä tilaaalla lyhyellä mitoituksella. Kannattaa tsekata jenkki ebay.