Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EIKÖ LYHYELLE JA KURVIKKAALLE LÖYDY MISTÄÄN VAATTEITA?!?!

Vierailija
26.03.2016 |

Anteeksi otsikko, mutta ärsyttää niin paljon, kun en löydä MISTÄÄN vaatteita. Rintaliivini ovat kokoa 70G, vyötärönympärys on 58 cm ja lantion-/perseenympärys n. 105 cm. Pituuteni on 160 cm:in puolella tai toisella.

Ja kyllä, nämä ovat oikeat mittani. Olen itseasiassa ennenkin avautunut asiasta täällä, ja siitä viisastuneena sanon jo nyt, että EN laita kuvaa. En halua puolialastonta vartaloani nettiin ja muutenkin minulla on tuntomerkkejä mistä minut voi aivan liian helposti tunnistaa.

Mutta takaisin asiaan, eli siis sopivasti istuvien paitojen löytäminen on minulle miltei mahdotonta. Aina joko on liian löysä vyötäröltä, tai sitten liian tiukka rinnoista ja lantiolta. Rintaliivejäkin joudun hankkimaan erikoisliikkeistä.

Housuissa (varsinkin farkuissa, joita käytän 99% ajastani) taas on se ongelma, että yleensä ne joko kiristävät lanteilta ja reisistä TAI sitten ne pussittavat rumasti säärien seudulta. On myös se ongelma, että jos satunkin jostain löytämään istuvat farkut, ne ovat AINA liian pitkät.

Voiko joku muu lyhyt ja kurvikas palstalainen kertoa, mistä ostaa vaatteitaan ja rintaliivejään? :(

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele käyttämään ompelukonetta, niin me muutkin lyhyet ja kurvikkaat tehdään. Itse olen onnekkaassa asemassa kun miltei sopivia vaatteita löytyy aina. Housut on pakko lyhentää aina, mallista ja koosta riippuen myös vyötäröä sekä lahkeita sääristä kavennettava. Ei ole vaikeaa. Paidat ostan M-koossa, yleensä kutistuvat pesussa vähän sopivammaksi ja rintojen kohdalta jää oikean kokoiseksi. Käytän myös paljon hameita. Hyviä vaatteita ostan aina useamman kappaleen, etenkin alusvaatteita.

Ja sitten pro tip; käyttäkää ompelijaa. Takin teettäminen voi maksaa, mutta tuleepahan mieleinen.

Vierailija
22/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tilanne hieman helpompi, mitat 65DD, lantio 105cm, vyötärö 60cm ja pituutta alle 165cm. Näilläkin mitoilla hankala löytää vaatteita, joten en osaa edes kuvitella kuinka hankalaa se sinulle on. Mutta omia ratkaisujani ovat olleet: 1. Hameet/mekot. Farkut ei vaan istu, joten niitä en ole vuosiin käyttänyt.

2. Isot Yläosat + korkea vyötäröinen hame. Jättää tilaa rinnoille ja lantiolle, mutta tuo vyötärön esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vyörätö on alle 60 cm niin kenen mielestä niillä mitoilla on mukamas lihava? Ei lähelläkään mitään terveysriskiä.

Kysehän on siitä mihin rasva kerääntyy. Joillain ei vaan ole vyötäröllä kovin paljoa rasvasoluja ja näin jalat, rinnat sekä takapuoli kasvavat jättimäisiksi.

Kenenkään luusto ei voi olla sellainen, että reidet tai takapuoli sen vuoksi voisivat olla suuria.

On kaksi vaihtoehtoa: 1) takapuoli ja reidet ovat suuret koska on treenattu jättimäiset lihakset 2) takapuoli ja reidet ovat suuret koska niissä on ylimääräistä rasvaa. 

Ei ole kolmatta vaihtoehtoa, jossa takapuoli ja reidet koostuisivat normaalia kookkaammista luista.

Leveälanteisen normaalipainoisen naisen vartalo näyttää tältä: http://s7.photobucket.com/user/lockeforeer/media/hurr2.png.html

Ei tältä: http://i.imgur.com/rnobtDm.jpg

On helppoa olla 60kg ja lihava: Olemalla pelkkää rasvaa.

Vierailija
24/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä köyhä opiskelija 70f:n rinnoilla. Mene britti ebayhin ja hae koollasi 32dd. Esim lingerieoutletstore myy laadukkaita rintaliivejä ja bikinejä pilkkahintaan.

Vierailija
25/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti loytyy, mutta olen kokenut seuraavat jutut aika hyviksi:

- Rigby & Pellerin rintaliivit (olen kokoa 70G)

- Mekot, joissa on vyo tai leikattu muotoon niin, etta vyotaro menee sisaan pain

Mitkaan tykoistuvat jutut ei toimi. Kaytan farkkuja harvoin, mutta silloin kun kaytan ostan skinny farkkuja petite-mitoituksella (esim. Miss Selfridgen farkut ovat olleet hyvia tuohon, mutta H&M myos nayttaisi valilla toimivan)

Joudut varmaankin harkitsemaan ulkomailta tilaamista. Suomessa asuessani minulla oli todella harvoin onnea vaatekaupoilla... Tosin olen ostanut joskus esim. Vilan tai Vero Modan mekkoja.

Olen vahan alle 160cm pitka, paino on suunnilleen 55kg (hoikka vartalo, mutta rinnat painaa melkoisesti...)

Vierailija
26/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta?

Vierailija
27/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tilanne ei ihan noin paha, vyötärö jotain 60, lantio 95 cm, rinnat 65D, pituutta 152 cm. Minulla siis vartalo lievästi päärynämäinen, hartiat ja lantio kyllä yhtä leveät mutta melkein kaikki rasva pakaroissa ja yläreisissä. Painoa noin 50 kg, harkitsin laihduttamista mutta kun kävin kehonkoostumusmittauksessa, niin minulla oli sisäelinrasvaa hyvin vähän vaikka muutoin rasvaprosentti normaali. Sen mittaajan mukaan ei ole mitään mistä laihduttaa vaikka olenkin persevä. Olisi terveysriskejä laihtumisella. Ja jos normaalipainoinen laihduttaa siinä on myöskin se riski että menettää vaan lihasmassaa + hormonitoiminta menee sekaisin.

Vierailija
28/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin ratkaisuni ovat hameet ja mekot. Olen 160 cm pitkä, 65DD, vyötärö 68 cm ja lantio 103 cm. Luovuin housuista ja farkuista, kun tuskastuin siihen miten vaikeaa ja suorastaan mahdotonta oli löytää istuvia ja mieleisiä vaatteita. Hame sopii ylleni paljon suuremmalla todennäköisyydellä kuin housut ja on mielestäni myös mukavampi, joten olen helpottanut elämääni ryhtymällä hametyypiksi.

Vierailija
29/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alipaino on harvalle aikuiselle naiselle normaalitila. Tiedoksi vaan teille jotka käskette normaalipainoisia laihduttamaan. Ja ei se laihdutus mitenkään vaikuta luuston rakenteeseen tai siihen mihin se rasva edelleenkin jumahtaa, nämä kun on geneettisiä asioita.

Vierailija
30/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa Urkye-merkkisen vaatteet myös 

Vierailija
31/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavalle (=kurvikkaalle) lyhyelle on vaikea löytää muuta sopivaa kuin säkki.

No ei ap noilla mitoilla ole lihava! Vyötärö 58 cm! Tosi kurvikas nainen hän on.

Itsellä on täsmälleen samat ongelmat kuin sulla ap. Ei se auta kun muunnella vaatteita omalle vartalolle sopiviksi.

Vierailija
32/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän vaatteita lyhyellä ja kurvikkaalla, sen parempi <3

Vierailija
33/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla on noin järjetön lantionympärys, varsinkin noin lyhyelle naiselle tosi iso? :o

Vierailija
34/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla on noin järjetön lantionympärys, varsinkin noin lyhyelle naiselle tosi iso? :o

Pullukka on vetänyt vatsaa sisään mitatessaan. Sillä on ylipaino ongelma. Rasva% > 20.

Lenkki auttaa.

Vierailija
35/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta.

Vierailija
36/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pilluroista usein seksi laihduttaa.

Vierailija
37/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylipäätään minkään kokoiselle lyhyelle valmisvaatteita? No meille pienille ei-kurvikkaillle löytyy sentään lastenosastolta heppapaitoja ja blingblingfarkkuja sekä kukkkalegginsejä. 

Vierailija
38/43 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisiinkin kauppoihin pitäisi saada petite-mallisto!

Vierailija
39/43 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei todellakaan laihduttaminen enää auta vaan pahentaa vaateongelmaa, kun vyötärö on muutenkin jotain 60 cm tai alle.

Lohduttaneeko aloittajaa ja muutamia muitakin se tieto, että vuosien mittaan tämä ongelma jonkin verran korjaantuu, kun painoa kertyy ja rinnat rupsahtavat, ei sitten tee mieli edes etsiä kovin tyköistuvia.

Vierailija
40/43 |
27.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimalasivartalo vastaa.

Tämä muoti on hankala kurvikkaille. Olen huomannut saman.

Monet ketjut kuten Cos, Marimekko, Gant jne tarjoavat enimmäkseen säkkimäisiä vaatteita jotka saavat muodokkaan naisen näyttämään omituisen lihavalta.

Itse suosin mukavia kietaisumekkoja tai kietaisutunikoita tai vyöllä varustettuja neuletakkeja ja niiden kanssa mukavia sretch housuja tai farkkuja.

Tanskalaisella Masai- merkillä oli viime vuonna hyviä kietaisumallisia mekkoja, mutta olin eilen tosi pettynyt tämän kevään säkkimäiseen tarjontaan.

Voi olla etten osta tästä kaudesta mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi