Mitä sanoa, kun teini onkin lesbo?
Mulla on 15v tytär, joka on viimeaikoina viettänyt paljon aikaa toisen tytön (17v) kanssa. Tähän asti olen vain ajatellut, että tytöt ovat kavereita, mutta eilen kun tämä toinen tyttö oli lähtenyt, syötiin teinin kanssa iltapalaa ja siinä juteltiin.
Sanoin sitten, että on kiva, kun on viettänyt niin tiiviisti aikaa "Annan" (nimi muutettu) kanssa. Tytär oli vähän vaikean näköinen ja sanoi sitten, että oikeastaan "Anna" on hänen tyttöystävänsä.
Tietenkin ensireaktio oli ilo, hymyilin ja onnittelin. Olen vieläkin onnellinen lapseni puolesta, mutta olen vähän hämmentynyt tästä kaikesta. Tytär ei ole oikein ikinä puhunut kanssani mistään ihastumisasioista, joskus nuorempana puhui kavereidensa "luokan söpöistä pojista". Välillä vaikka telkkaria katsellessa on saattanut kehua jotakin naista tai tyttöä kauniiksi, miehiä myös. Jotenkin tuli silti puskista tämä tunnustus.
Minulla ei oikein ole halua enää keskustella tästä aiheesta teinin kanssa eikä siihen liene tarvettakaan. Mutta tulen itse perheestä jossa homoseksuaalisuus oli syntiä ja siksi pelkään, etten osaa suhtautua oikein. Mitä tehdä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo ymmärrettävästi aina pettymyksen aihe vanhemmille. Tulee heti huoli lapsensa pärjäämisestä erilaisena.
Siis esimerkiksi ei pysty saamaan normaalisti yhteisiä biolapsia puolisonsa kanssa, vaan täytyy järjestellä asiaa hankalasti, tulee ilman muuta kokemaan paljon myös paheksuntaa ulkopuolisilta. Julkiset hellyydenosoitukset voivat aihuttaa yökkörefleksin ja ulkomailla jopa viranomaistoimintaa. Puolisonvalinta on hankalampaa, sillä tarjokkiaden määrä on valtavasti pienempi kuin heterolla.
Ymmärrettävää, että vanhempaa ahdistaa ja pelottaa nuoren tulevaisuus erilaisena muotista.
Kai olet samaa mieltä hedelmöityshoidoissa olevista heteropareistakin? Heille myös lapsen tekeminen voi olla "hankalaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies tietää kirjoitti:
Monilla teinitytöillä on tuo lesbovaihe, mutta useimmila se menee ohi.
En tiedä muista, mutta minusta on vähän loukkaavaa suhtautua toisen seksuaaliseen suuntautumiseen jonakin "vaiheena".
Kaikesta mahdollisesta voi loukkaantua, jos haluaa, mutta fakta on se, että useimmille teinitytöille tuo on vain vaihe.
Monta tällaista teinityttöä tunnet?
En toki yleistä oman tuttavapiirini perusteella, kuten palstan naiset asiassa kuin asiassa tuppaavat tekemään.
No revipppäs tähän sitten jotain tilastoja tai muuta todistetta.
on mahdollista että tyttö testaa sinua. sanot hänelle, että tuet häntä sataprosenttisesti ja et yritä millään tavalla taivutella häntä. jos on kyse edellämainitusta, niin tyttäresi melko pian luopuu esittämästä lesboa, kun huomaa ettei se haittaa sinua. jos hän on oikeasti lesbo, niin ei siitä mitään haittaa ole. naisten välistä lesboutta, pitetään yhtä hyväksyttävänä kuin heterojuttujakin, lukuunottamatta joitain vanhoillisia tiukkapipoja