Te jotka olette naimisissa ensimmäisen seksikumppanin kanssa
Mietittekö koskaan, minkälaista seksi jonkun toisen kanssa voisi olla?
Olen itse ollut saman miehen kanssa liki 20 vuotta, mutta ehdin sitä ennen elää villiä nuoruutta. Epäilen, että ilman tuota vaihetta uteliaisuus veisi voiton, ja haluaisin kokeilla muitakin miehiä.
Kommentit (48)
Miksi tämä sinua kiinnostaa? Jos itselläsi on kuitenkin muita ollut...provo.
Mitä enemmän parisuhteita ja suhteita, sitä enemmän eroja. Yksinkertaista.
Nimim. saman miehen kanssa seksistä nauttien jo liki 20 vuotta (ja ei, en haaveile muista miehistä).
Mietin, mutta olen silti tyytyväinen parisuhteessani.
En ole naimisissa, mutta olen ollut vain yhden miehen kanssa enkä saa uutta. En mieti. En edes halua seksiä ihmisten kanssa, joita en tunne eli joku ulkonäönkin kuolaaminen on minulle vierasta.
Mietin koko ajan erästä miestä, joka ei ole mieheni.
Vierailija kirjoitti:
Öö, miten tämä voisi olla provo? Kuten kerroin, tämä kiinnostaa siksi, etten voisi kuvitella itseäni samaan tilanteeseen. Olen tyytyväinen että ehdin kokea muutakin, ennen kuin rakastuin mieheeni. Tiedän myös useita pareja, jotka ovat olleet toistensa ensimmäisiä, mutta päätyneet myöhemmin pitkän liiton jälkeen eroon. Yhtenä syynä on usein mainittu juuri kokematta jäänyt nuoruus.
Ap
Kyllä minä joskus mietin, millaista seksi mahtaisi olla jonkun toisen kanssa, taisi olla vähän alle 30-vuotiaana sellainen "kausi". En kyllä koskaan ole ketään pettänyt, enkä usko, että tulevaisuudessakaan tulisin sellaista tekemään. Se ei vain ole minun juttuni. Minä tykkään harrastaa seksiä sellaisen ihmisen kanssa, jota rakastan, ja sellaisen ihmisen kanssahan minä tällä hetkellä olen.
Olin 19-vuotias, kun tapasin mieheni, ja hän tosiaan oli ensimmäinen varsinainen seksikumppanini. Aiemmissa seurustelusuhteissa oli ollut "vain" halailua ja suutelemista (paljon sitä kyllä tuli tehtyä :D ). Täytän loppuvuodesta 39 vuotta ja tosiaan saman miehen kanssa olen edelleen yhdessä. Ja kumma kyllä, seksi on vain parantunut vuosien kuluessa.
Olen miettinyt, ajoittain enemmän, nykyisin en ollenkaan (naimisissa yli 25v). Järjellä voi päätellä, ettei seksi ole sen parempaa toisten kanssa, koska seksiin vaaditaan tunteitakin. Mitä pidempään on yhdessä, sitä paremmin oppii tuntemaan mistä toinen pitää ja mitä voi kokeilla. Vaihtelua en kaipaa, koska vaihtelu voi tuoda antibioottikuurit, viedä asunnot, autot ja muunkin omaisuuden. On myös helpompaa elää itsensä kanssa, kun voi vanhempana kertoa muille onnistuneensa tekemään oikean parivalinnan jo nuorena. Olen voinut myös keskittyä lapsiini ja uraani, kun ei ole tarvinnut suhteiden kanssa pelata ja tuhlata energiaa turhiin asioihin.
Mietin, mutta elämäni ja parisuhteeni on kokonaisvaltaisesti niin onnellista ja täydellistä näin ettei asiaa tarvise sen enempää pohdiskella. Varmasti se olisi erilaista eri miesten kanssa, mutta mihin tarvitsisin niitä kokemuksia, kun voin olla sielunkumppanini kanssa ja molemmat ovat tyytyväisiä.
Eräs kirjoitti:
Nimim. saman miehen kanssa seksistä nauttien jo liki 20 vuotta (ja ei, en haaveile muista miehistä).
Kyllä, periaatteessa olet oikeassa: edellisestä on yleensä tapana erota ennen uutta, eli useampi kuin yksi suhde = useampi ero. :)
Mutta eihän seurustelu- tai tapailusuhteista eroaminen ole mitenkään väärin. Toki erot voivat olla repiviäkin, mutta yleensä nuoret ihmiset kokeilevat seurustelua ja seksiäkin useamman kumppanin kanssa, ennen kuin tietävät mitä tahtovat ja löytävät sen sopivimman kumppanin.
Tosin uskottavahan se on, että kerrastakin voi silloin tällöin tärpätä, joten ihanaa, jos teillä on niin käynyt!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eräs kirjoitti:
Kyllä, periaatteessa olet oikeassa: edellisestä on yleensä tapana erota ennen uutta, eli useampi kuin yksi suhde = useampi ero. :)
Mutta eihän seurustelu- tai tapailusuhteista eroaminen ole mitenkään väärin. Toki erot voivat olla repiviäkin, mutta yleensä nuoret ihmiset kokeilevat seurustelua ja seksiäkin useamman kumppanin kanssa, ennen kuin tietävät mitä tahtovat ja löytävät sen sopivimman kumppanin.
Tosin uskottavahan se on, että kerrastakin voi silloin tällöin tärpätä, joten ihanaa, jos teillä on niin käynyt!
Ap
Mikäli tuhlaa nuoruutensa etsiessään "sitä oikeaa", joka nykyisin tuntuu olevan aivan liian usein väärä valinta kuitenkin (koska mikään ei kelpaa), niin kumpi on parempi, pyrkiä panostamaan siihen ensimmäiseen suhteeseen vai siihen viimeiseen? Ensimmäiseen suhteeseen panostanut on voinut alkaa rakentamaan yhteistä "pesää" heti aluksi, etsijä ei aloita yhteisen pesän rakentamista oikeastaan koskaan.
Toki olen miettinyt millaista seksi voisi olla jonkun muun kumppanin kanssa. Silti olen kiitollinen, että minua on lykästänyt ensimmäisellä kerralla niin hyvin, että sain itselleni sopivan kumppanin. Ja vaikka en olisikaan päätynyt nykyisen mieheni kanssa vakituisesti yhteen, tuskin niitä seksikumppaneita muutamaa useampia olisi tullutkaan. Itselleni seksi on kuitenkin niin henkilökohtaista ja herkkää, etten pysty kenenkä kanssa tahansa siinä avautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs kirjoitti:
Ap
Mikäli tuhlaa nuoruutensa etsiessään "sitä oikeaa", joka nykyisin tuntuu olevan aivan liian usein väärä valinta kuitenkin (koska mikään ei kelpaa), niin kumpi on parempi, pyrkiä panostamaan siihen ensimmäiseen suhteeseen vai siihen viimeiseen? Ensimmäiseen suhteeseen panostanut on voinut alkaa rakentamaan yhteistä "pesää" heti aluksi, etsijä ei aloita yhteisen pesän rakentamista oikeastaan koskaan.
No, kuten aloituksestani käy ilmi, olen ollut saman miehen kanssa pitkään itsekin. Olin 21 kun aloitimme seurustelun, ja suhde oli heti vakava. Tiesin löytäneeni sopivan osittain siksi, että tiesin mitä muutakin on olemassa. Nuorena sitoutuminen ei siis sulje pois aiempia pari- ja seksisuhteita.
Pakko kyllä sanoa, etten ymmärrä ollenkaan, että miksi pitäisi väkisin jäädä kiinni ensimmäiseen seurustelusuhteeseen, ettei "tuhlaa nuoruuttaan"? Eikö olisi parempi katsella ensin, ettei päädy tuhlaamaan koko elämäänsä väärän miehen kanssa?
Enkä siis nyt tarkoita asettaa vastakkain uskollista ja pitkää parisuhdetta ja sitoutumiskammoista sarjadeittailua. Askarruttaa vain se lähtökohta, ettei ole seksikokemuksia kuin tasan siitä yhdestä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, miten tämä voisi olla provo? Kuten kerroin, tämä kiinnostaa siksi, etten voisi kuvitella itseäni samaan tilanteeseen. Olen tyytyväinen että ehdin kokea muutakin, ennen kuin rakastuin mieheeni. Tiedän myös useita pareja, jotka ovat olleet toistensa ensimmäisiä, mutta päätyneet myöhemmin pitkän liiton jälkeen eroon. Yhtenä syynä on usein mainittu juuri kokematta jäänyt nuoruus.
Ap
En nyt tarkoita väheksyä kenenkään kokemuksia, mutta ihmettelen miksi nuoruus jäisi jotenkin kokematta, jos elää vakituisessa suhteessa. Vai tarkoitetaanko nuoruudella juuri vaihtuvia kumppaneita, ehkä yhden illan sekoiluja sun muuta? Olen ollut mieheni kanssa 15-vuotiaasta, enkä koe että nuoruus olisi jotenkin jäänyt elämättä.
1
Ap aivan sama tilanne täällä. Tosin puoliso on se joka ollut vain mun kanssani... mä itse olen vähän et maata. Seikkailin nuorempana ja on edelleen vientiä ja kiusauksia. En ole pettänyt. En tiedä haluaisiko mies muita mutta ei varmaan kovin tosissaan. En halua ottaa asiaa puheeksi että pärjääkö koko elämänsä vain yhdellä akalla. Tuntuu pärjäävän ja olevan edelleen rakastunut. Ei kai se nii epänormaalia oikeastaan ole.
Yli 20 vuotta ollaan oltu yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En nyt tarkoita väheksyä kenenkään kokemuksia, mutta ihmettelen miksi nuoruus jäisi jotenkin kokematta, jos elää vakituisessa suhteessa. Vai tarkoitetaanko nuoruudella juuri vaihtuvia kumppaneita, ehkä yhden illan sekoiluja sun muuta? Olen ollut mieheni kanssa 15-vuotiaasta, enkä koe että nuoruus olisi jotenkin jäänyt elämättä.
1
Tämä minuakin ihmetyttää. Viihdyn kotona, mutta niin vaan viihdyin kotona ennen miestäkin. Enemmän olen ollut menossa sen jälkeen, kun oli joku jonka kanssa halusi oikeasti lähteä. En koe menettäneeni mitään. Yhdessä 16-vuotiaista.
Olen kyllä miettinyt, millaista olisi rakastella jonkun toisen kanssa ja onhan niitä fantasioita, mutta en todellakaan halua niitä oikeasti toteuttaa. En ikinä särkisi perhettäni, se on kallisarvoisin asia mikä minulla on. Rakastan miestäni yli kaiken, enkä pettäisi häntä missään tilanteessa ja meidän seksielämämme on ihan täydellistä ja vuosien mittaan se on tullut yhä paremmaksi. En ole koskaan katunut, että mulla on seksikokemuksia vain yhden miehen kanssa, päinvastoin, olen siitä iloinen. Itse olen myös miehelleni ensimmäinen, joten ei ole kummallakaan vertailukohtia. Seurustelukumppaneita molemmilla oli ollut muutama, mutta ei seksiä, olimme molemmat alle 20 alkaessamme seurustella. Olemme molemmat romanttisia ja ehkä vähän vanhanaikaisia, joten olimme yhdessäkin puoli vuotta ennen ekaa kertaa, sillä meidän mielestämme seksi ja rakkaus kuuluvat yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä miettinyt, millaista olisi rakastella jonkun toisen kanssa ja onhan niitä fantasioita, mutta en todellakaan halua niitä oikeasti toteuttaa. En ikinä särkisi perhettäni, se on kallisarvoisin asia mikä minulla on. Rakastan miestäni yli kaiken, enkä pettäisi häntä missään tilanteessa ja meidän seksielämämme on ihan täydellistä ja vuosien mittaan se on tullut yhä paremmaksi. En ole koskaan katunut, että mulla on seksikokemuksia vain yhden miehen kanssa, päinvastoin, olen siitä iloinen. Itse olen myös miehelleni ensimmäinen, joten ei ole kummallakaan vertailukohtia. Seurustelukumppaneita molemmilla oli ollut muutama, mutta ei seksiä, olimme molemmat alle 20 alkaessamme seurustella. Olemme molemmat romanttisia ja ehkä vähän vanhanaikaisia, joten olimme yhdessäkin puoli vuotta ennen ekaa kertaa, sillä meidän mielestämme seksi ja rakkaus kuuluvat yhteen.
Niin ja olemme olleet yhdessä 30 v.
En voi ymmärtää miten ihminen ei ole sen vertaa utelias, että ei kiinnosta kokeilla jotain muutakin. En mitenkään. Itse tiedän, että vaikka kuinka homma toimisi, niin ero tulisi kuitenkin kun uteliaisuus voittaisi. Onneksi ei tarvitse miettiä kun kokemuksia on ennen avioliittoa mieheni kanssa.
Olen mieheni ensimmäinen ja viimeinen.
En mieti. Ehkä sitten miettisin, jos seksi- ja muu elämä ei olisi niin hyvää kuin nyt on.