Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskosta?

Vierailija
25.03.2016 |

Minut on lapsena kasvatettu täysin uskon ulkopuolella. Minua ei kastettu enkä kuulu kirkkoon jne jne. En siis ole koskaan ollut uskonnollinen ihminen ja ystäväni tietävät tämän hyvin. Ja nyt siis kun olen alkanut löytää oman uskoni tosissani, ystäväni ja perheeni eivät oikein usko minua tai ota minua tosissaan näissä asioissa.
Olen siis itseni kautta alkanut tutkimaan Raamattua ja löytämään Totuuden. Olen ylpeä siitä mitä teen ja mihin olen päätynyt, mutta kukaan tärkeä ympärilläni ei tätä tajua.
Olen jo pitkään harkinnut Jehovan Todistajaksi tulemista, enkä oikein tiedä miten asia pitäisi läheisilleni kertoa jotta he ottaisivat minut tosissaan.

Enimmäkseen tämmöinen avautuminen mutta olisiko vinkkejä tai ideoita?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri Jehovan Todistajuus kiinnostaa? Eikö ajatus ovelta ovelle kiertämisestä tunnu vastenmieliseltä, varsinkin entisestä ateistista?

Vierailija
2/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkini on se, että löydä uskosi muualta kuin Todistajista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka vapaakirkkoon, luterilaiseen kirkkoon tai helluntaiseurakuntaan tutustumaan. Älä liity mihinkään ennen kuin olet täysin varma.

Vierailija
4/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri Jehovan Todistajuus kiinnostaa? Eikö ajatus ovelta ovelle kiertämisestä tunnu vastenmieliseltä, varsinkin entisestä ateistista?

Siis minut kasvatettiin uskonnottomaksi mutta ateistiksi en menisi itseäni sanomaan. Ovelta ovelle kiertäminen on mielestäni hyvä tapa löytää ihmisiä jotka eivät ole varmoja uskostaan Jehovaa kohtaan, mutta eivät ole tarpeeksi rohkeita etsimään Totuutta itse.

AP

Vierailija
5/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vaikka vapaakirkkoon, luterilaiseen kirkkoon tai helluntaiseurakuntaan tutustumaan. Älä liity mihinkään ennen kuin olet täysin varma.

Omasta uskostani olen varma ja tiedän minkä tien olen valitsemassa siitä tässä ei ole kyse.

AP

Vierailija
6/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu ja tee liittymispäätös sen jälkeen :) Jos sinusta tuntuu että jehovan todistajaksi liittyminen on sinulle se oikea ratkaisu, niin liity! kyllä lähimmäisesi varmasti tukevat sinua, kunhan pääsevät alkujärkytyksestä yli.

Ja ei, en ole jehovan todistaja itse, mutten myöskään ymmärrä miksei ihminen saisi itse päättää mihin uskontokuntaan kuuluu tai on kuulumatta.

Vierailija
7/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on lapsena kasvatettu täysin uskon ulkopuolella. Minua ei kastettu enkä kuulu kirkkoon jne jne. En siis ole koskaan ollut uskonnollinen ihminen ja ystäväni tietävät tämän hyvin. Ja nyt siis kun olen alkanut löytää oman uskoni tosissani, ystäväni ja perheeni eivät oikein usko minua tai ota minua tosissaan näissä asioissa.

Olen siis itseni kautta alkanut tutkimaan Raamattua ja löytämään Totuuden. Olen ylpeä siitä mitä teen ja mihin olen päätynyt, mutta kukaan tärkeä ympärilläni ei tätä tajua.

Olen jo pitkään harkinnut Jehovan Todistajaksi tulemista, enkä oikein tiedä miten asia pitäisi läheisilleni kertoa jotta he ottaisivat minut tosissaan.

Minulla sama. Olen yli 30v mies. Koko ikäni olen ollut ateisti ja tieteen kannalta ajatellut kaikki asiat. Minua voisi jopa kutsua nörtiksi.

Koskaan en ole uskoon tullut vaikka kuka on mitä opettanut. Papit, rippikoulut yms., ei vaikutusta.

Tänä vuonna kun aloin lukemaan Raamattua vasta ymmärsin mistä on kyse. Usko tulee raamatusta ja sen voi ymmärtää vain tutkimalla raamattua. Kukaan ei voi sinulle uskoa lahjoittaa, sinun on se itse ymmärrettävä, ja silloin kaikki järkisyyt ja ateismit menettävät merkityksensä. Sen vain ymmärtää kun sen ymmärtää. Tätä on mahdoton selittää.

Ja raamattua pitää lukea pohdiskellen, yhden sivun lukemiseen voi kulua tuntikin helposti.

Itse aloitin ilmestyskirjasta, näin että siinä on järkeä ja jatkoin lukemista sieltä sun täältä ympäri raamattua.

En vieläkään ole varma mihin uskon mutta ymmärrän nyt uskovaisia 100%, millään älyllä ei voi uskoa selittää. Voit olla kuinka tahansa älykäs älykkyysosamäärältäsi, uskoon voit tulla silti, järki menettää merkityksensä uskon edessä. Jatkan itseni tutkimista ja toivottavasti pian saan selville uskonko vai enkö, ja mihin uskon.

Vierailija
8/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu ja tee liittymispäätös sen jälkeen :) Jos sinusta tuntuu että jehovan todistajaksi liittyminen on sinulle se oikea ratkaisu, niin liity! kyllä lähimmäisesi varmasti tukevat sinua, kunhan pääsevät alkujärkytyksestä yli.

Ja ei, en ole jehovan todistaja itse, mutten myöskään ymmärrä miksei ihminen saisi itse päättää mihin uskontokuntaan kuuluu tai on kuulumatta.

Ihana ajatustapa! Juurikin se vain on hankalaa kun moni ei omaa samaa tapaa ajatella ja siksi minun päätökseni tukeminen, ymmärtäminen tai hyväksyminen voi olla kova paikka...

Ap

Vierailija
9/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama. Olen yli 30v mies. Koko ikäni olen ollut ateisti ja tieteen kannalta ajatellut kaikki asiat. Minua voisi jopa kutsua nörtiksi.

Koskaan en ole uskoon tullut vaikka kuka on mitä opettanut. Papit, rippikoulut yms., ei vaikutusta.

Tänä vuonna kun aloin lukemaan Raamattua vasta ymmärsin mistä on kyse. Usko tulee raamatusta ja sen voi ymmärtää vain tutkimalla raamattua. Kukaan ei voi sinulle uskoa lahjoittaa, sinun on se itse ymmärrettävä, ja silloin kaikki järkisyyt ja ateismit menettävät merkityksensä. Sen vain ymmärtää kun sen ymmärtää. Tätä on mahdoton selittää.

Ja raamattua pitää lukea pohdiskellen, yhden sivun lukemiseen voi kulua tuntikin helposti.

Itse aloitin ilmestyskirjasta, näin että siinä on järkeä ja jatkoin lukemista sieltä sun täältä ympäri raamattua.

En vieläkään ole varma mihin uskon mutta ymmärrän nyt uskovaisia 100%, millään älyllä ei voi uskoa selittää. Voit olla kuinka tahansa älykäs älykkyysosamäärältäsi, uskoon voit tulla silti, järki menettää merkityksensä uskon edessä. Jatkan itseni tutkimista ja toivottavasti pian saan selville uskonko vai enkö, ja mihin uskon.

Juurikin niin! Raamattu on ymmärrettävä ei opittava. Tottakai tiede on tiedettä sitä ei minun uskonikaan kumoa, mutta usko selittää sen mihin tiede ei pysty.

Raamatun pohdiskelu on oikeasti mielekästä ja itsellänikin ymmärrys tuli vasta paljon luettuani.

Toivottavasti löydät uskosi ja vastaukset itseesi kunnon pohdiskelun ja tutkiskelun kautta.

Ap

Vierailija
10/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Jehovien Raamattu ole ihan eri kuin muiden kristittyjen, ja tulkinta on sekin ihan omaa amerikkalaisten miesten sata vuotta sitten keksimää tulkintaa?

Vierailija
11/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kristillisen kasvatuksen. Mun perhe ja suurin osa ystävistä uskoo. En koskaan oikeen kuulunut joukkoon. Mä tapasin mun poikaystävän, kun meidän koululla järjestettiin liikuntapäivä, johon osallistui läheisen vokin asukkaita. Mun poikaystävä opettaa mulle Qurania. En voi ymmärtää kuinka väärässä olen ollut. Toivon että myös mun vanhemmat tajuaa mitä valheita niille on syötetty. En vois rakastaa vääräuskoista, vaikka ois sukua. Jos ne ei haluu pelastua niin karkaan mun poikaystävän kanssa.

Vierailija
12/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehova "kultissa"? itseäni huolettaa se että sieltä ei voi erota helposti. Vaan on hieman samanlaista kuin jos eroaisi islamista. Perhe hylkää ja katkaisee kaikki yhteydet ja siteet yms. Näitä olen kuullut entisiltä jehovilta dokumenttiohjelmissa yms.

Vierailija
13/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kristillisen kasvatuksen. Mun perhe ja suurin osa ystävistä uskoo. En koskaan oikeen kuulunut joukkoon. Mä tapasin mun poikaystävän, kun meidän koululla järjestettiin liikuntapäivä, johon osallistui läheisen vokin asukkaita. Mun poikaystävä opettaa mulle Qurania. En voi ymmärtää kuinka väärässä olen ollut. Toivon että myös mun vanhemmat tajuaa mitä valheita niille on syötetty. En vois rakastaa vääräuskoista, vaikka ois sukua. Jos ne ei haluu pelastua niin karkaan mun poikaystävän kanssa.

Muista että Koraani on väärän profeetan eli Muhamedin pakanakirja. Sinullakin on mahdollisuus ottaa kristinuskon rakastava jumala elämääsi ja hylätä pakanausko. Älä anna saatanan viedä sieluasi.

Vierailija
14/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen sinun, ja myös ap:n puolesta. :) Usko alkaa siitä mihin tieto loppuu. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä.

Vierailija
15/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi mieleen se Inhimillinen tekijä,jossa Jehovan uskossa olevat pakotettiin karttamaan ei uskossa olevaa sisarustaan. Se on sairasta henkistä väkivaltaa. En siis tajua, miksi valitset tuollaisen lahkon!

Vierailija
16/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja kirjoittaja numero 7, mikä sai teidät, uskonnottomat, lukemaan juuri Raamattua sen sijaan, että olisitte suunnanneet jonkin muun uskonnon kirjoituksiin? Ja mikä nimenomaan sai teidät ajattelemaan, että nytpä haluan ruveta uskovaiseksi ihan omia aikojani ilman muiden vaikutusta ja kannustusta?

Arvelen, että olette kumpikin pääsiäistrolleja. Käännyttää voi monella tavalla, ja tuo on yksi sellainen yritys.

Vierailija
17/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä ketjussa kirjoittaneet ette vielä ole tulleet uskoon eli uudestisyntyneet ylhäältä, niin kuin Jeesus sanoi, niin jatkakaa Raamatun tutkimista, kuunnelkaa Raamatun opetusta ja mietiskelkää evankeliumia. Jos etsitte totuutta, tulette löytämään Jeesuksen.

Tulin itse 5 vuotta sitten uskoon. Uskon tänä päivänä yhtä palavasti kuin ensimmäisellä sekunnilla, kun usko syttyi.

Olemme kaikki yksilöllisiä persoonia. Minun temperamentilleni ja polulleni oli ominaista nopea, palava uskoon tuleminen. Joissakuissa muissa uskovissa usko on syttynyt hitaammin ja rauhallisemmin.

Vierailija
18/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ja kirjoittaja numero 7, mikä sai teidät, uskonnottomat, lukemaan juuri Raamattua sen sijaan, että olisitte suunnanneet jonkin muun uskonnon kirjoituksiin? Ja mikä nimenomaan sai teidät ajattelemaan, että nytpä haluan ruveta uskovaiseksi ihan omia aikojani ilman muiden vaikutusta ja kannustusta?

Arvelen, että olette kumpikin pääsiäistrolleja. Käännyttää voi monella tavalla, ja tuo on yksi sellainen yritys.

En ole käännyttämässä ketään, kerron vain mitä itselleni on tapahtunut ja kuinka olen löytämässä uskon koko elämän kestäneen ateismin jälkeen. Jokainen tietää sisimmässään mikä on oikein ja mikä väärin.

Onko oikein vahingoittaa toista tai tahtoa toisen kärsivän?

Onko oikein valehdella ja aiheuttaa väärinymmärrystä?

Onko oikein rahanahneudessa hylätä kaikki minkä sisimmässään tuntee oikeaksi ja myydä hyvät arvot pahan juurelle?

Minä uskon että kun toimii kuten sisimmässään oikeaksi tuntee ja uskoo niin voi pelastua.

Kuinka Islamin opit voisivat olla oikean Jumalan oppeja? Mitä enemmän luen Koraania ja Raamattua sen varmempi olen.

Aion tutkiskella myös Budhalaisuutta ja muitakin uskontoja. Mutta juuri nyt luulen että Kristinuskon opetuksista löytyy totuus.

Olen siis vasta alle puoli vuotta tutkiskellut aihetta oikeasti mielenkiinnolla joten en voi itseäni guruksi tai uskonmestariksi väittää, enkä sitä haluakaan. Tiedän vain sen että usko on todellista, ja itse olen sen löytänyt Raamattua lukemalla, ehkä. En ole siis vielä varma mutta näen sen hyvin mahdollisena.

Ei sen myöntäminen itsellekään ole helppoa jos on koko elämänsä yli 34 vuotta viettänyt täydellisenä ateistina ja katsonut uskovia kuin hulluja. Ehkä minäkin voin vielä pelastua?

Vierailija
19/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut alunperin sai Raamatusta alunperin kiinnostumaan eräs ystäväni jonka tapasin tässä reilu vuosi sitten. Hänelle kertoessani joistain ongelmista hän ehdotti kääntymään Raamatun puoleen ja etsimään vastauksia sieltä. Kerran sitten niin tein ja aloin tajuamaan että tämä on Totuus ja Jehova voi auttaa minua missä tahansa ongelmassa.

Ap

Vierailija
20/24 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista että Koraani on väärän profeetan eli Muhamedin pakanakirja. Sinullakin on mahdollisuus ottaa kristinuskon rakastava jumala elämääsi ja hylätä pakanausko. Älä anna saatanan viedä sieluasi.

Olet huomaava, että eniten vihaavat uskovia juutalaiset ja monijumalaiset, ja olet myös huomaava, että eniten rakastavat uskovia ne, jotka sanovat itseään kristityiksi. Näin on siksi, että heidän joukossaan on pappeja ja munkkeja ja että kristityt eivät ole ylpeitä. Kun he kuuntelevat sitä, mitä profeetalle on lähetetty, näet kyynelten nousevan heidän silmiinsä, koska he tuntevat totuuden. He sanovat: "Herramme, me uskomme. Kirjoita meidät todistajien joukkoon. Miksi emme uskoisi Jumalaan ja totuuteen, joka on meille tullut? Haluammehan me Herramme päästävän meidät Paratiisiin hurskaiden joukkoon." Jumala palkitsee heidät heidän sanojensa tähden puutarhoilla, joiden notkelmissa virtaa puroja ja joissa he saavat ikuisesti asua. Tämä on hyväntekijöiden palkka. SUBHAN ALLAH

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä