Airbnb, millaisia kokemuksia
Kuinka varaaminen sujui, miten maksu tapahtui. Missäpäin matkustitte?
Kommentit (47)
Olen käyttänyt Airbnb:tä muutamaan otteeseen Jenkeissä. Asunnon omistajalle laitettiin ensin esittelyviesti itsestään. Öh, maksusta en muista paljoakaan. Ihan hyvin se hoitui, muistan vaan että jokin asia siinä ihmetytti. Itse hieman ujona ihmisenä vierastin asua toisen asunnossa, mutta se oli niin edullinen hotelleihin nähden, että suosittelen kyllä. Asuntojen omistajat olivat kuitenkin tosi mukavia ja vieraanvaraisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt Airbnb:tä muutamaan otteeseen Jenkeissä. Asunnon omistajalle laitettiin ensin esittelyviesti itsestään. .
'
Nykyisin on niin, että heti tehdään varaus ja maksu lähtee (luottokortti) jos vuokraaja hyväksyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HAISTAKAA KAIKKI VITTU
No, mikä ongelma?
No kunhan puran vitutusta. Ei liity teihin mitenkää ku valitsin vaa ekan keskustelun minkä näin
Homman toiminta:
-Etsi airbnb appin tai nettisivun kautta mieleinen kohde, jonne haluaisit asumaan. Kannattaa katsoa vuokraajan saamat palautteet. Itse en esim. luota kuin kohteisiin, jotka ovat saaneet jo useampia palautteita.
-Tee sivuston kautta varaus. Varauksen teon ohessa kirjoitat vuokraajalle vähän itsestäsi: kuka olet, mistä syytä ole liikkeellä jnejne. Samalla annat jo airbnb- systeemille luottokorttitiedotkin.
-Jos vuokraaja hyväksyy varauksesi, luottokortilta lähtee heti maksu. Vuokranantaja laittaa sinulle luultavasti viestiä takaisin ja voitte viestitellä siitä eteenpäin sopien tarkemmin mm. saapumisajoista ja muista käytännön asioista.
Mulle on toiminut aina. Olen käyttänyt siis paljon, mutta lähinnä vain Euroopassa.
Olen käyttänyt ja pidän järjestelmästä. Lasten kanssa matkustaessa kokonainen asunto on yksinkertaisesti niin paljon helpompi kuin ahdas hotellihuone. Minulla ainakin asunnot ovat olleet sijoituskäyttöisiä eivätkä käytännössä vuokraajan omia koteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HAISTAKAA KAIKKI VITTU
No, mikä ongelma?
No kunhan puran vitutusta. Ei liity teihin mitenkää ku valitsin vaa ekan keskustelun minkä näin
Kiitos, kiva, kun kerroit tuon. Ja tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Homman toiminta:
-Etsi airbnb appin tai nettisivun kautta mieleinen kohde, jonne haluaisit asumaan. Kannattaa katsoa vuokraajan saamat palautteet. Itse en esim. luota kuin kohteisiin, jotka ovat saaneet jo useampia palautteita.
-Tee sivuston kautta varaus. Varauksen teon ohessa kirjoitat vuokraajalle vähän itsestäsi: kuka olet, mistä syytä ole liikkeellä jnejne. Samalla annat jo airbnb- systeemille luottokorttitiedotkin.
-Jos vuokraaja hyväksyy varauksesi, luottokortilta lähtee heti maksu. Vuokranantaja laittaa sinulle luultavasti viestiä takaisin ja voitte viestitellä siitä eteenpäin sopien tarkemmin mm. saapumisajoista ja muista käytännön asioista.
Mulle on toiminut aina. Olen käyttänyt siis paljon, mutta lähinnä vain Euroopassa.
Ovatko asunnon kuvaukset aina vastanneet sivuston tietoja?
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt ja pidän järjestelmästä. Lasten kanssa matkustaessa kokonainen asunto on yksinkertaisesti niin paljon helpompi kuin ahdas hotellihuone. Minulla ainakin asunnot ovat olleet sijoituskäyttöisiä eivätkä käytännössä vuokraajan omia koteja.
Varmaan noin onkin usein, jos vuokraa kokonaisen isomman asunnon. Mä taas reissaan lähinnä yksin tai 1-2 kaverin kanssa ja vuokraan yleensä vain huoneen tai sitten pienen yksiön tai kaksion. Näissä vain yksi asunto on selkeästi ollut sijoituskäyttöinen ja muut ihan normaalissa asumiskäytössä ja usein on tullut vuokraajan kanssa istuttua asunnolla iltaakin.
Oon käyttänyt Italiassa. Toimi loistavasti, asunto ja vuokranantaja oli saaneet paljon positiivista palautetta ,siksi valittiin se. Luottokortilla muistaakseni maksettiin ja vuokranantajan kanssa viestiteltiin koska ollaan tulossa ym. Suosittelen ainakin jos perheen kanssa tai muuten isommalla porukalla matkustaa 🙂. Halvempaa ja kodinomaisempaa kuin hotellissa asuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan noin onkin usein, jos vuokraa kokonaisen isomman asunnon. Mä taas reissaan lähinnä yksin tai 1-2 kaverin kanssa ja vuokraan yleensä vain huoneen tai sitten pienen yksiön tai kaksion. Näissä vain yksi asunto on selkeästi ollut sijoituskäyttöinen ja muut ihan normaalissa asumiskäytössä ja usein on tullut vuokraajan kanssa istuttua asunnolla iltaakin.
Tämä olisikin ihan parasta, tutustuu kulttuuriin ja ihmisiin paremmin kuin vain perheen kesken olemalla.
Viime vuonna tuli käytettyä, Hollannissa, Belgiassa ja Ranskassa. Hyvin meni, vuokraajille kerrottiin taustatiedot matkustavasta porukasta ja miksi ollaan vuokraamassa. Kuvaukset asunnoista meidän tapauksissa piti aika hyvin paikkansa, vain yhdessä asunnossa luultiin kuvien perusteella olevan makkari mut olikin alkovi. Mutta hyvin pärjättiin vaikkei ollutkaan kunnon seinää ihmisten välissä muutamana yönä. Ja ehdottomasti kannattaa katsoa suosituksia ja kommentteja, niiden perusteella on helpompi ja turvallisempi varata. Maksu meni etukäteen, mutta olisi palautettu jos peruutus oltaisi tehty ajoissa. Tosi hyvä systeemi, meitä oli 4 henkeä ja tuli tosi halvaksi, ja aina se oli yksiö/kaksio jossa oltiin yötä. Ja kun olivat enemmänkin ihmisten koteja, niin varustelu oli taloissa tietenkin sen mukaista. Ja jotkut asunnon vuokraajat oli tehneet jopa tietopaketit valmiiksi, jota antoivat aina uusille vuokraajille. Siitä erityistä plussaa! Nyt tälle kesälle on varattuna majapaikka Luxemburgiin ja Iso-Britanniaan. :)
Mä oon käyttänyt AirBnb:tä melkein kymmenen kertaa (Lissabonissa, Prahassa, Berliinissä, Varsovassa jne.) ja on ollut vain ja ainoastaan positiivisia kokemuksia. Kaikki kämpät ovat vastanneet kuvauksia ja omistajat ovat olleet ystävällisiä ja avuliaita.
Voin todellakin suositella. Säästää pitkän pennin verrattuna hotelleihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HAISTAKAA KAIKKI VITTU
No, mikä ongelma?
Kiitos, kiva, kun kerroit tuon. Ja tsemppiä.
Anteeksi kaikki tuota aiempaa paskaa käytöstä
Olkaahan varovaisia Air bnb:n kanssa. Kun kerran annatte luottokorttinne tiedot alkaa tulla kuukausittain ylimääräisiä veloituksia. Yhdeltä asiakkaalta veloitettu jopa tuhansia euroja perusteettomasti eikä rahoja takaisin saa. Amerikassa Air Bnb on kielletty jo useammassa osavaltiossa. Parittamista kiskontaa ja lainvastaista toimintaa sitä pesiytyy paljon tähän Air bnb:n. Kohdetta ei pääse näkemään etukäteen ja lisäksi kiskojat on markkinoilla.
Air bnb:n google plays:sta otettava softa ilmoittaa myös vaarasta ja turvallisuusriskistä joten järkeä matkustelijat älkää käyttäkö air bnb:tä
Ollaan käytetty ja hyvin on toiminut. Perheen kanssa on vaan mukava vuokrata isompi asunto. Ollaan käytetty Euroopassa ja kotimaassakin pari kertaa kun piti yksi yö viettää kisojen aikataulujen vuoksi toisella paikkakunnalla. Sellaiseen asuntoon joka jaetaan omistajan kanssa en pystyisi menemään. En pystyisi nukkumaan jos asunnossa on vieras ihminen.
Air bnb on täysi huijareitten pesä. Monessa maassa jo kielletykin. Monelta on mennyt rahat ja fiilis.
AIR BNB edistää Suomessa rikollisuutta koska siellä kiskurit mellastavat siellä, julkaistaan vääristäviä kuvia kohteesta luodaan mielikuvia ja harjoitetaan kiskontaa
kiskonta on muuten määritelty rikoslaissa seuraavasti
Kysy itseltäsi maksaisitko 3690 euroa kuukaudessa yhdestä lattiapatjasta ilman suihkua?
"Kiskonnasta tuomitaan se, joka sopimusta tai muuta oikeustointa tehdessä käyttää hyväkseen toisen taloudellista tai muuta ahdinkoa, riippuvaista asemaa, ymmärtämättömyyttä tai ajattelemattomuutta ja näin hankkii itselleen tai toiselle taloudellista etua, joka on selvässä epäsuhteessa hänen itsensä antamaan vastikkeeseen nähden. Kiskonnasta on kyse myös silloin, kun joku luotonannossa ottaa itselleen tai toiselle korkoa tai muuta taloudellista etua, joka on selvästi epäsuhteessa luotonantajan suoritukseen nähden. Kiskonnasta rangaistuksena on sakkoa tai enintään kaksi vuotta vankeutta. Törkeä kiskonta on kyseessä silloin, jos teolla tavoitellaan huomattavaa hyötyä, aiheutetaan huomattavaa vahinkoa, käytetään toisen tilaa häikäilemättömäsi hyväksi tai teko tehdään erityisen suunnitelmallisesti. Törkeästä kiskonnasta on rangaistuksena vankeutta vähintään neljä kuukautta ja enintään neljä vuotta."
Hyviä kokemuksia meilläkin. Kerran maksoimme ihan liikaa emmekä olisi ikinä tajunneet edes asiaa, mutta vuokranantaja tuli palauttamaan rahat.
Asunnot ovat vastanneet kuvauksia ja yhteydenpito vuokraajaan on ollut mutkatonta.
Minuakin kiinnostaa.