Sorsitaanko lyhyitä miehiä yhteiskunnassamme?
Lyhyitä miehiä sorsitaan siinä missä lihavia naisiakin, mutta erona on se, että lyhyistä miehistä saa sanoa mielipiteensä ilman että ketään kiinnostaa - paitsi tietysti lyhyitä miehiä.
Täälläkin on ketjuja joissa naiset ilmoittavat, että tietyn senttimäärän alittavat miehet eivät kiinnosta. Hieman samankaltaisia ketjuja löytyy naisistakin (yksikkö tosin vaihtuu kg:ksi), mutta miesten pituutta naiset tuntuvat kommentoivan ilman että edes ymmärtävät loukanneensa miehiä. Naisia lihaviksi sanovat miehet ovat yleensä trollaamassa ja heidän tarkoituksenaan onkin saada naisissa reaktioita aikaan. Lyhyt mies voidaan mitätöidä aivan neutraalisti - samalla tavalla kuin voidaan todeta että kotona sokeri loppunut. Kenenkään ei odoteta loukkaantuvan jos miehiä sanotaan lian lyhyiksi.
Kommentit (42)
Nuo lyhyimmät naiset ovat juuri niitä, jotka vaativat itselleen pitkiä miehiä ja moni 140 cm nainen haluaa 180 cm pitkän miehen. Moni lyhyt nainen kommentoi: vaikka olen lyhyt nainen, niin en kelpuuta lyhyitä miehiä, koska miehen pitää olla miehenkokoinen. Mies isolla M:llä.
Olen 176c pitkä nainen.
Ja käytän korkokenkiä.
En halveksu ketään, mutta haluan miehen olevan minua pidempi.
En ole ainakaan omalla kohdalla huomannut. Löytyy nainen, hyvä duuni eikä muutenkaan ole valittamista
T. 167cm mies
Vierailija kirjoitti:
En ole ainakaan omalla kohdalla huomannut. Löytyy nainen, hyvä duuni eikä muutenkaan ole valittamista
T. 167cm mies
Olet juuri samanpituinen kuin minä ja mieheni, jota ei myöskään ole koskaan sorsittu, on ollut aina erittäin suosittua seuraa ja menestnyt työeläm'ässä hyvin.
Sorsitut ovat sorsittuja riippumatta koosta, mutta kivempi on etsiä syyllistä esim. pituudesta, jos on muuten ihan palikka.
Otsikossa puhutaan yhteiskunnasta, mutta aloitus käsittelee ainoastaan parisuhdetta. Ja parisuhdetta etsiessä ei ole sellaisia käsitteitä kuin sorsiminen tai syrjiminen. Jokainen etsii onnea itselleen, eikä siinä pelissä tunneta mitään reilua tasajakoa.
Vierailija kirjoitti:
en ole koskaan ymmärtänyt naisten joukkovihaa lyhyitä miehiä kohtaan jos puhutaan
poikaystäväehdokkaista. Mitä hyötyä siitä pituudesta edes on naiselle?
188cm pitkä neitsytmies
Mitä sekoilet joukkovihasta? Ei tuollaista sanaa edes ole. Sekö on vihaa, että valitsee poikaystäväksi miehen joka itseä miellyttää?
Miksi mä aina näen lyhyiden miesten valitusta mutta kukaan pitkä nainen ei ruikuta kuin pikkulapsi? Samalla tavalla miehen mittainen nainen ei sovi perinteiseen naisen muottiin ja moni mies ei kiinnostu juuri pituuden vuoksi.
Tätä palstaa ei pidä sekoittaa yhteiskuntaan, koska täällä on - allekirjoittanut mukaanlukien - vain ihmisiä, jotka huvikseen tai vitutuksekseen suoltaa näppäimistöltään tekstiä ulos. Kaikkea palstalta lukemaansa ei siis pidä ottaa tosissaan. On kuitenkin tutkittu, että miehillä pituus vaikuttaa myös yhteiskunnalliseen asemaan. Pitkille miehille maksetaan suurempaa palkkaa, he saavat lyhyitä miehiä useammin ylennyksiä jne. Sen sijaan parinvalinta ei ole yhteiskunnan vaan yksilön asia, joten jos jotkut naiset pitävät enemmän tummista kuin vaaleista miehistä, on turha syyttää yhteiskuntaa asiasta. Sama koskee miesten pituutta. Emme me naisetkaan syytä yhteiskuntaa siitä, että miehet valitsevat kumppanikseen mieluummin kauniin kuin ruman naisen, koska jokainen ihminen valitsee puolisonsa omien mieltymystensä mukaan eikä yhteiskunnan määräysten mukaan.
Voitaisiin säätää laki, että lyhyiden miesten ja lihavien naisten on pariuduttava keskenään.
Suurimmalle osalle tuntemistani miehistä on ongelma, jos nainen on pidempi. En siis jaksa tuhlata aikaani lyhyisiin miehiin.
180cm nainen
Olen keskimittainen normaali suomalainen mies ja aina välillä ex-vaimolta lipsahti riidan yhteydessä että kun olet niin lyhyt ja rumakin vielä kaiken lisäksi. Voin vain kuvitella millaista se on oikeasti lyhyillä miehillä.
"Pitkä, tumma ja komee".
Tätähän naisille hoetaan pienestä pitäen millainen on ns. ihannemies
Ainakin työelämässä lyhyet miehet porskuttaa. Työpaikalla on johtotehtävissä useampiakin.
Ja ovat kaikki naimisissa, tai ainakin olleet naimisissa.
Joten vaikea nähdä eroa.
Vierailija kirjoitti:
en ole koskaan ymmärtänyt naisten joukkovihaa lyhyitä miehiä kohtaan jos puhutaan
poikaystäväehdokkaista. Mitä hyötyä siitä pituudesta edes on naiselle?
188cm pitkä neitsytmies
On siitä jotain hyötyä ja mieltymys se parinvalinnan ratkaisee. Sitä en tosin ymmärrä miksi jonkun 160 cm naisen pitää 190 cm mies saada
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalle osalle tuntemistani miehistä on ongelma, jos nainen on pidempi. En siis jaksa tuhlata aikaani lyhyisiin miehiin.
180cm nainen
Juuri näin. En tuhlaa minäkään aikaa lyhyisiin miehiin enkä ruikuttamiseen.
N182
Minua on koko elämäni hankittu hobitiksi, pygmiksi ja kääpiöksi. Olen 158 cm. Ääneni on myös kuulemma kuin pikkuoravalla , ja naamastani näytän kääpiöbulldogilta, eikä minua voi ottaa siksi kuulemma vakavasti. Kaikki tämä on sellaista mitä on katsottu aiheelliseksi kertoa minulle.
Minulle naureskellaan, jos jalkani eivät ylety tuolilta lattiaan tai jos en ylety korkealle js pyydän apua. Ylennykset menevät pitkille. Kouluiässä minulle laulettiin Short People-laulua. Minkäs teet. Näihin on tottunut tässä 50 vuoden aikana. Ihmiset on ilkeitä. Tsemppiä. T. Nainen. ps. Tosi moni nimenomaan lyhyt mies nimenomaan on jotenkin käsittämättömästi ilkeillyt minulle.
Tappi-inkkeli, taasko sinä ruikutat tätä?
Tiedätkö miten typerältä vaikutat, kun et osaa edes AIKUISTEN KIELTÄ?
Miehet itse ovat keksineet, ett lyhyys on huono asia.
Tää taitaa olla niitä jannuja, jotka itkee päivät päästään netissä, kun eivät saa naisIA. Mitä enempi sen parempi ilmeisesti.