Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus 20-vuotiaana.

Vierailija
25.03.2016 |

Miten lapsi pystyy huolehtimaan lapsesta? Miten lapsi voi olla valmis äidiksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä niitä lapsia on kautta aikain tehty parikymppisinä. 20-vuotias raskaana oleva nainen ei ole mikään uutinen.

Vierailija
2/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotias ei ole lapsi. Varmasti paremmin osaa huolehtia fiksu ja kypsä 20-vuotias kuin joku joka ei edes ymmärrä että ihmisiä on erilaisia jokaisessa iässä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuotias ei ole lapsi. Varmasti paremmin osaa huolehtia fiksu ja kypsä 20-vuotias kuin joku joka ei edes ymmärrä että ihmisiä on erilaisia jokaisessa iässä :)

Väärin. 20-vuotias on lapsi.

Vierailija
4/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. 20-vuotias on lapsi.

Tuo ei ole mielipide kysymys..:) mutta provohan sinä vaan olet.

Vierailija
5/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikis <3 pääsiäisvapaat suljetulta?

Vierailija
6/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton ikäsenä olin asunut omillani jo 2 vuotta, olin avoliitossa ja kävin töissä 36 h viikossa. Lapsim?

Vierailija
7/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on määritelmäsi lapselle, jos pidät 20-vuotiasta lapsena? Kehityspsykologiaa paljon lukeneena voisin todeta, että 20-vuotiaalla ja lapsella on jo aika suuri ero, ellei tällä 20-vuotiaalla ole jotakin kehityksellistä häiriötä.

Vierailija
8/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei 20-vuotias ole enää lapsi, eivät sen ikäiset (itseni mukaalukien) ole vielä tarpeeksi aikuisia lasten tekoon.

Vierailija
9/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkei 20-vuotias ole enää lapsi, eivät sen ikäiset (itseni mukaalukien) ole vielä tarpeeksi aikuisia lasten tekoon.

Se että sinä 20v et ole valmis äidiksi ei tarkoita etteikö naapurin 20v mirjami ole

Vierailija
10/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 16 kun muutin kotoa pois. 20 kun tulin raskaaksi ja nyt 25v 4v lapsen äiti. Olin kyllä nuori mutta ei kukaan ole täysin valmis äidiksi heti. Kyllä se lapsi opettaa vastuuta ja vanhemmuutta!!

Vierailija
11/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite järkytyin ku sain tietää et mite 21 vuotias voi hommata lapsia. sehä on kohta eläkkeellä

Vierailija
12/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä muutin 16-vuotiaana kotoa pois 18-vuotiaana valmistuin ammattiin ja menin kihloihin. 19-vuotiaana naimisiin ja 20-vuotiaana sain esikoisen.

Nyt 20-vuotta myöhemmin olen edelleen naimisissa saman miehen kanssa meillä on maksettu asunto viisi yhteistä lasta joista kaksi jo aikuisia ja molemmilla vaki työpaikat.

Itse kysyn miten joku 40-vuotias (eli itseni ikäinen jaksaa enään aloittaa lapsen tekoa)

Eli  jokainen tyylillään lapsenteko ei ole iästä kiinni vaan elämäntilanteesta ja sopivan kumppanin löytymisestä.

Vierailija
13/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien 20-vuotias on ollut lapsi? Ei tarvi ihmetellä miksi ihmiskunnalla menee niin huonosti kun näköjään kehitys hidastuu ihan silmissä. Minkä ikäisenä sitä nykyään opitaan kuivaksi, 10-vuotiaana?

T. 40-vuotias äiti, joka sai lapsensa 18-vuotiaana. 

Vierailija
14/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin kotoa 16-vuotiaana ja tulin 20-vuotiaana raskaaksi. Itsestä ja omista asioista osasin siis hyvin jo huolehtia. Ei vauvan hoito vaikeaa ollut ja hyvin jaksoin valvoa ym. Lapsen kasvatus sen sijaan on sellaista, missä elämänkokemuksesta on hyötyä. Mutta on nuoruudessakin plussansa myös lapsen kanssa. Nyt lapsi on 8 ja itse 29, kohta esimurrosikäisen kanssa minulla on tuoreessa muistissa omat lapsuuden ja nuoruuden vaiheeni. Mulle ei myöskään ehtinyt kehittyä lapsettoman, "vapaan" aikuisen identiteettiä, joten en osaa kauheasti kaivata sitä, että saisin matkustaa vapaasti ja käyttää kaikki rahat itseeni. Enkä pilannut aivojani jatkuvalla biletyksellä. Se on totta, että aivot ovat valmiiksi kehittyneet vasta joskus 25-vuotiaana. Silti 20-vuotiaanakin on ihan mahdollista jo käyttää järkeä ja ajatella lapsensa parasta.

Provohan tämä, mutta silti :)

Vierailija
15/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen lapseni 20 vuotiaana. Muutin kotoa 16 vuotiaana, joten "elämän hallinta" jo hanskassa. Tänä aamuna maalattiin pojan kanssa pääsiäismunia, sen jälkeen lähdettiin ulkoilemaan. Olen onnellinen, että jaksan leikkiä kohta 3v poikani kanssa, juosta perässä penkkoja pitkin kutitellen ja leikkiä hippaa. Jaksaisiko 45 vuotias äiti?

Vierailija
16/17 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiäiti kirjoitti:

Sain ensimmäisen lapseni 20 vuotiaana. Muutin kotoa 16 vuotiaana, joten "elämän hallinta" jo hanskassa. Tänä aamuna maalattiin pojan kanssa pääsiäismunia, sen jälkeen lähdettiin ulkoilemaan. Olen onnellinen, että jaksan leikkiä kohta 3v poikani kanssa, juosta perässä penkkoja pitkin kutitellen ja leikkiä hippaa. Jaksaisiko 45 vuotias äiti?

Olen 44-vuotias 6- ja 3-vuotiaiden lasten äiti ja jaksan oikein mainiosti juosta perässä ja leikkiä hippaa :) Ihan persoonakysymyshän se on milloin on "valmis" äidiksi. Itse olin ainakin parikymppisenä kovin epäkypsä, enkä edes halunnut vielä silloin lapsia tai osannut kuvitella itseäni äitinä. Moni muu on kuitenkin valmis ja halukas jo parikymppisenä äidiksi.

Vierailija
17/17 |
26.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiäiti kirjoitti:

Olen 44-vuotias 6- ja 3-vuotiaiden lasten äiti ja jaksan oikein mainiosti juosta perässä ja leikkiä hippaa :) Ihan persoonakysymyshän se on milloin on "valmis" äidiksi. Itse olin ainakin parikymppisenä kovin epäkypsä, enkä edes halunnut vielä silloin lapsia tai osannut kuvitella itseäni äitinä. Moni muu on kuitenkin valmis ja halukas jo parikymppisenä äidiksi.

Samaa mieltä; kyllähän  nyt nelikymppinen juosta jaksaa ja osaa vaikka mitä! Jokainen siis tyylillään, kun kokee että on valmis :)