Myönnätkö: Jaksatko enää kohentaa ulkonäköäsi? Mitä mieltä mies?
Minun täytyy myöntää että havahduin eilen illalla siihen että olen ollut turhan laiska meikkaamisen, tukan laittamisen ym. suhteen..
Kävimme eilen mieheni kanssa kavereidemme kanssa syömässä. Minulla oli perus siistit vaatteet, ei tosiaan mitään sekikästä eikä edes naisellista mutta siistiä, farkut ja neule.. Meikkiä nyt sen verran että vähän puuteria ja ripsaria, silmälaseja käytän koska en jaksa säätä piilareiden kanssa..
Kun kaverimme tulivat paikalle, kiinnitin heti huomiota yhteen porukan naisista! Muija on synnyttänyt lyhyen ajan sisään 2 lasta ja hän näytti UPEALTA! Ja huomasin että miehenikin vilkaisi häntä pari kertaa ja muutenkin porukan miehet puhuivat enemmän hänelle kuin minulle...
Eipä harrastettu illalla seksiä, vaikka olin vähän toivonut.....
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Jaksan kohentaa ulkonäköäni. Hiuksien ja meikkien laittaminen kuuluu ihan normaaliin arkirutiiniin. Lisäksi en siedä jos säärikarvat tms. rehottaa.
Vapaapäivinä olen usein meikittä, mutta silloinkin huolehdin ihon puhdistuksesta ja pohjustuksesta (rasvat, kiinteyttävä naamiotyyppinen voide).
Tämä ei mitenkään rasita minua, vaan on osa toimintaani ja persoonaani.
Ei millään pahalla, mutta eikö tässä nyt puhuta laittautumisesta? Miten se, että lätkäisee naamaan rasvaa olisi edes mitenkään rasittavaa...? Käsittääkseni tässä tarkoitetaan nyt, että oletteko naisia jotka meikkaa ja pukeutuu hyvin, sekä pitää huolta vartalosta urheilemalla. Jotain siis tällaista ihan kunnon ulkonäköön panostamista...
Kyllä mä panostan ulkonäkööni jonkin verran. En ole koskaan tehnyt sitä sellaisella ajatuksella, että "miehet", ei ne nyt sentään niin paljon kiinnosta, mutta oma itse kyllä sitten kiinnostaa.
Ulkonäöstä huolehdin terveellisellä ravinnolla ja liikunnalla, mutta ihan normaalipainoinen olen. Hoidan kasvojen ja vartalon ihoa käyttämällä kosteusvoidetta päivittäin. Lisäksi seerumeja, kuorintaa, naamioioita, kuivaharjausta (sitä jos jaksaisi päivittäin, niin tulos on käsittämättömän silkkinen iho). Hiuksiin on myös naamioita, niitä värjään itse, mutta kampaaja leikkaa pari kertaa vuodessa (pitkät hiukset).
Meikkaan aina jos töitä tai menoa jonnekin. Jos etäpäivä kotona, niin saatan meikata, mutta en aina. Laitan myös hiukset jos lähden jonnekin ja kotonakin ollessa aina vähän hiuslakkaa.
Kynsiä en enää hoida (kiipeilen), mutta käsiä rasvaan. Jos en ole superkiireinen, niin teen jalkahoidon ja varpaankynsien geelauksen kerran kuussa.
Vaatteet on aina siistit ja hyvät, samoin kengät. Inhoan esim. likaisia kenkiä, niitä siis putsailen. Pukeudun mieluummin vähän liian hyvin, kun alipukeudun.
Tämä on mun mielestä perussettiä. Ei siis vielä mitään hillitöntä laittautumista.
Olen kohta nelikymppinen kolmen lapsen äiti. Seuraavassa lista, miten pidän huolta ulkonäöstäni/tyylistäni :)
- Olen karsinut vaatekaapista kaikki tylsät ja huonosti istuvat vaatekappaleet pois sekä koonnut helposti toisiinsa yhdistettävän puvuston. Pukeudun lähinnä mekkoihin ja hameisiin, koska pidän niistä ja tunnen myös silloin itseni naiselliseksi.
- Pidän hiukseni pitkinä ja olen opetellut erilaisia helppoja kampauksia, joilla ne saa kauniisti ja nopeastikin kiinni.
- Meikkaan kevyesti lähes päivittäin (käytän muuten vain luonnonkosmetiikkaa, samoin ihon- ja hiustenhoidossa).
- Pyrin syömään pääasiassa terveellisesti ja tarkkailen painoani, joten olen pysynyt hoikkana.
- Harrastan paljon hyötyliikuntaa.
- Ja lopuksi tärkeimmät: hymy ja huumori :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muija on halventava sana naisesta. Miksi ihmeessä joku käyttäisi itsestään sellaista nimitystä? Varsinkin valtakunnallisella palstalla? Miksi vaivautua meikkaamaan ja pitämään huolta itsestää ja samalla käyttää itsestään halveksuvaa nimeä?
Koska jos se ei omassa ympäristössä ole koskasn ollut negatiivinen sana niin ei sitä osaa ajatella että se on sitä jollekin muulle. Samoin kun sinä et osaa ajatella sen olevan toisille ihan perus kotoisa ilmaisu.
Niin ja noille ympäristöille joissa tuo sana on ihan arkikäytössä naisista, niin niille on oma nimensä. Mutta eihän sekään nimitys jossain piirreissä varmaan ole halveksuva. Ovat niin tottuneita kuulemaan ja käyttämään sitä.
Hirveen nipo muija oot :)
Miten kukaan äijä sua jaksaa. Vinkuu tommosista asioista ihme prinsessa. Just tommosia me kunnon muijat syödää aamupalaks ja saadaa teidän äijät huokaa kun ne viimein tajuu jatkaa matkaa pirttihirmujen luota.
Jaksan kohentaa ja oikein mielellani myos! Tyopaivina ja muutenkin ihmisten ilmoille mennessani meikkaan huolella, laitan hiukset ja omasta mielestani kauniit vaatteet (pidan yleensa vain mekkoja tai toppi ja hame-yhdistelmia). Kotona ollessani saatan vaan maata sohvalla pyjama paalla... Mutta sanoisin, etta 90% ajasta olen laitettuna.
Minusta itsensa puunaus on mukavaa hommaa... Vartalonkuorinnat, hius- ja kasvonaamiot, kynsien lakkaus, saarien vahaus... ym. ym. on tosi kivaa. Ja juu, onhan se oman napansa tuijottelua (joskus ihan kirjaimellisestikin), mutta so what! Tyoni on muiden asioiden selvittelemista ja puimista, joten noin muuten on mukavaa keskittya ihan itseensakin. Se ei mielestani tee minusta itsekasta! Kun itsella on hyva olla, on varmasti mukavampi muidenkin seurassa... Ja en tarkoita sita, etta kaikkien pitaisi meikata yms. vaan ihmisten pitaisi tehda juuri niinkuin itsesta tuntuu hyvalta naissa asioissa!
Mieheni kylla kommentoi ulkonakoani (positiivisessa mielessa) olipa paallani sitten pieruverkkarit tai mekko ja korkkarit. Minakin tykkaan kertoa hanelle mukavia asioita hanesta ja hanen ulkonaostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muija on halventava sana naisesta. Miksi ihmeessä joku käyttäisi itsestään sellaista nimitystä? Varsinkin valtakunnallisella palstalla? Miksi vaivautua meikkaamaan ja pitämään huolta itsestää ja samalla käyttää itsestään halveksuvaa nimeä?
Koska jos se ei omassa ympäristössä ole koskasn ollut negatiivinen sana niin ei sitä osaa ajatella että se on sitä jollekin muulle. Samoin kun sinä et osaa ajatella sen olevan toisille ihan perus kotoisa ilmaisu.
Niin ja noille ympäristöille joissa tuo sana on ihan arkikäytössä naisista, niin niille on oma nimensä. Mutta eihän sekään nimitys jossain piirreissä varmaan ole halveksuva. Ovat niin tottuneita kuulemaan ja käyttämään sitä.
Hirveen nipo muija oot :)
Miten kukaan äijä sua jaksaa. Vinkuu tommosista asioista ihme prinsessa. Just tommosia me kunnon muijat syödää aamupalaks ja saadaa teidän äijät huokaa kun ne viimein tajuu jatkaa matkaa pirttihirmujen luota.
Minulle se ei ole mikään ongelma kutsua sinua vielä halveksuvimmilla nimillä, jos tykkäät kerran olla kunnon muija ja tykkäät, että sinusta käytetään halveksivaa nimitystä. Mites olisi horo? Ehkä jossain piireissä sekin on jo niin vakiintunut nimitys, että alkuperäinen merkitys on alkanut hämärtymään? Alkaa olemaan jo ehkä ihan normisana teistä muijista?
Ei minua äijät varmaan jaksakaan. Tosin ei ole kokemusta, liikun ihan kunnollisten miesten parissaa nimittäin.
Siitä minulla ei kyllä ole epäilystä, että sinulla on kokemusta muiden nyksistä ja eksistä ja heidän huokaamisesta. Monestakin. Ne äijät jotka sinulle asti päätyvät ja ovat tyytyväisiä ovat tapailleet liian tasokkaita naisia ja siksi ovat helppottuneita,kun vihdoin ovat löytäneet kantensa eli muijansa. Oman tasonsa.
Olemme olleet yhdessä 10 vuotta ja olen alkanut meikkaamaan (meikkivoide ja poskipuna, luonnostaan tummana en käytä muuta) ekaa kertaa tänä keväänä. Mies on sanonut ettei tykkää meikistä, mutta tänä vuonna otin erivapauden meikata, koska näytin niin valjulta kevätauringossa. Olen 43v.
En ole kysynyt, tykkääkö mies vai ei.