Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myönnätkö: Jaksatko enää kohentaa ulkonäköäsi? Mitä mieltä mies?

Vierailija
25.03.2016 |

Minun täytyy myöntää että havahduin eilen illalla siihen että olen ollut turhan laiska meikkaamisen, tukan laittamisen ym. suhteen..
Kävimme eilen mieheni kanssa kavereidemme kanssa syömässä. Minulla oli perus siistit vaatteet, ei tosiaan mitään sekikästä eikä edes naisellista mutta siistiä, farkut ja neule.. Meikkiä nyt sen verran että vähän puuteria ja ripsaria, silmälaseja käytän koska en jaksa säätä piilareiden kanssa..
Kun kaverimme tulivat paikalle, kiinnitin heti huomiota yhteen porukan naisista! Muija on synnyttänyt lyhyen ajan sisään 2 lasta ja hän näytti UPEALTA! Ja huomasin että miehenikin vilkaisi häntä pari kertaa ja muutenkin porukan miehet puhuivat enemmän hänelle kuin minulle...
Eipä harrastettu illalla seksiä, vaikka olin vähän toivonut.....

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muija on halventava sana naisesta. Miksi ihmeessä joku käyttäisi itsestään sellaista nimitystä? Varsinkin valtakunnallisella palstalla? Miksi vaivautua meikkaamaan ja pitämään huolta itsestää ja samalla käyttää itsestään halveksuvaa nimeä?

Koska jos se ei omassa ympäristössä ole koskasn ollut negatiivinen sana niin ei sitä osaa ajatella että se on sitä jollekin muulle. Samoin kun sinä et osaa ajatella sen olevan toisille ihan perus kotoisa ilmaisu.

Vierailija
22/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan kohentaa ulkonäköäni. Hiuksien ja meikkien laittaminen kuuluu ihan normaaliin arkirutiiniin. Lisäksi en siedä jos säärikarvat tms. rehottaa.

Vapaapäivinä olen usein meikittä, mutta silloinkin huolehdin ihon puhdistuksesta ja pohjustuksesta (rasvat, kiinteyttävä naamiotyyppinen voide).

Tämä ei mitenkään rasita minua, vaan on osa toimintaani ja persoonaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muija. Voiko enää olla sanaa, joka on enemmän wt:ä. Tuon sanan käyttäminen naisista ja varsinkin upeista sellaisista on vaan jotenkin niin wt:ä, ettei rajaa. Siinä ei enää meikit auta tuollaiseen tyylitajuttomuuteen.

Suosittelen tutustumaan erilaisiin murteisiin.

Missä murteessa upeasta naisesta käytetään sanaa muija? Millä sanalla niitä ihan oikeita muijia sitten oikein kutsutaan tuossa murteessa?

Ainakin täällä Kanta-Hämeessä muijitellaan sujuvasti, ämmät on sitten sitä wt-osastoa. Esim. "meitim muija" on tyttöystävä, eikä se ole mikään halventava nimitys.

En ole siteeraamasi, mutta totean, että jokin on sitten muuttunut parinkymmenen vuoden aikana. Onko ikäkysymys? Olen itse kotoisin Kanta-Hämeestä, ja minun korvissani muija on aina ollut sävyltään negatiivinen, vähättelevä ja loukkaava, enkä ole kuullut sitä käytettävän vaimosta/tyttöystävästä ennen kuin muutin aikuisena Tampereelle. Samoja hämäläismurteita ollaan virallisesti. Olen 40.

Lienee ikäkysymys. Vähän verrattavissa savolaiseen (karjalaiseen?) murteeseen, jossa vanhemmat ikäpolvet puhuu muiden puolisoista sanalla kaveri. "Se Rytköskän kaveri tulloo kyllään". Ei nuorempi polvi kaverittele enää muutakuin ystäviään.

Kanta-Hämeessäkin murteet vaihtelee. Itse olen syntyperäinen Hämeenlinnalainen ja ostettiin muutama vuosi sitten talo Tammelasta. Ensimmäinen vuosi tuntui, kuin olisi ulkomaille muuttanut, niin erilaista näiden murre on! Ja juu, täällä muijitellaan. Nuoret likat huutelee toisilleen kaupan pihalla "mitä muija".

Vierailija
24/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen jaksaisi? Se nyt kuulostaa niin lattealta sanoa näin, mutta en mä laittaudu miestäni vaan itseäni varten. Itselläni on paljon parempi, freesimpi ja - tyhmää kyllä - itsevarmempi olo kun tiedän näyttäväni hyvältä. Ei tietenkään mitään tuksupakkeleita, vaan kevyt meikki ja tukka kuosiin, tähän menee ihan maksimissaan 20 minuuttia.

Vierailija
25/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te muistatte pahksua myös Elastista tästä Fintelligensin hitistä:

"Mitä muijat, mikä boogie? Hyvältä näyttää niinku kuuluuki. Mitä äijät, mikä boogie? Mä oon messis mitä ikin tapahtuuki....."

Kyse oli tässä ketjussa laittautumisen merkityksestä, mutta ei, kun porukka haluaa puhua "muija"-sanan halventavuudesta/ neutraaliudesta..... Huoh, en jaksa.

Mä laittaudun, kun lähden ulos. En pynttää, mutta puen jotain vähän siistimpää, laitan mielelläni korot ja meikkaan hieman voimakkaammin. On yleensä kelvannut miehelle. Hän muistaa jopa kehua, jos näytän hänen mielestään hyvältä. Kotona olen sitten verkkari-rönttäkuteissa ja ilman meikkiä. Mies on myös kotona lököverkkareissa, joten tasoissa ollaan.

Vierailija
26/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muija on halventava sana naisesta. Miksi ihmeessä joku käyttäisi itsestään sellaista nimitystä? Varsinkin valtakunnallisella palstalla? Miksi vaivautua meikkaamaan ja pitämään huolta itsestää ja samalla käyttää itsestään halveksuvaa nimeä?

Koska jos se ei omassa ympäristössä ole koskasn ollut negatiivinen sana niin ei sitä osaa ajatella että se on sitä jollekin muulle. Samoin kun sinä et osaa ajatella sen olevan toisille ihan perus kotoisa ilmaisu.

Niin ja noille ympäristöille joissa tuo sana on ihan arkikäytössä naisista, niin niille on oma nimensä. Mutta eihän sekään nimitys jossain piirreissä varmaan ole halveksuva. Ovat niin tottuneita kuulemaan ja käyttämään sitä.

Vierailija
27/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muija. Voiko enää olla sanaa, joka on enemmän wt:ä. Tuon sanan käyttäminen naisista ja varsinkin upeista sellaisista on vaan jotenkin niin wt:ä, ettei rajaa. Siinä ei enää meikit auta tuollaiseen tyylitajuttomuuteen.

Missä murteessa upeasta naisesta käytetään sanaa muija? Millä sanalla niitä ihan oikeita muijia sitten oikein kutsutaan tuossa murteessa?

Ainakin täällä Kanta-Hämeessä muijitellaan sujuvasti, ämmät on sitten sitä wt-osastoa. Esim. "meitim muija" on tyttöystävä, eikä se ole mikään halventava nimitys.

En ole siteeraamasi, mutta totean, että jokin on sitten muuttunut parinkymmenen vuoden aikana. Onko ikäkysymys? Olen itse kotoisin Kanta-Hämeestä, ja minun korvissani muija on aina ollut sävyltään negatiivinen, vähättelevä ja loukkaava, enkä ole kuullut sitä käytettävän vaimosta/tyttöystävästä ennen kuin muutin aikuisena Tampereelle. Samoja hämäläismurteita ollaan virallisesti. Olen 40.

Lienee ikäkysymys. Vähän verrattavissa savolaiseen (karjalaiseen?) murteeseen, jossa vanhemmat ikäpolvet puhuu muiden puolisoista sanalla kaveri. "Se Rytköskän kaveri tulloo kyllään". Ei nuorempi polvi kaverittele enää muutakuin ystäviään.

Kanta-Hämeessäkin murteet vaihtelee. Itse olen syntyperäinen Hämeenlinnalainen ja ostettiin muutama vuosi sitten talo Tammelasta. Ensimmäinen vuosi tuntui, kuin olisi ulkomaille muuttanut, niin erilaista näiden murre on! Ja juu, täällä muijitellaan. Nuoret likat huutelee toisilleen kaupan pihalla "mitä muija".

Muijitellaanko Hämeenlinnassa nykyään? Sieltä minäkin alun perin :) -15.

Vierailija
28/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja noille ympäristöille joissa tuo sana on ihan arkikäytössä naisista, niin niille on oma nimensä. Mutta eihän sekään nimitys jossain piirreissä varmaan ole halveksuva. Ovat niin tottuneita kuulemaan ja käyttämään sitä.

Rauhoitu ämmä.

Vierailija
29/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jaksan!

Mulla on aina vähintään hiukset laitettuna, ihan pesun jäljiltä olen todella harvoin. Olin sitten kotitoimistolla tai kodin ulkopuolella. Joskus siivotessa tai ruokaa laittaessa sitaisen hiukset nutturalle mutta yleensä on joka päivä föönattu muotoonsa. Mulla on kauniit ja runsaat hiukset.

Ohut meikkivoide (usein kosteusvoiteella jatkettuna), ripsiväriä, poskipunaa ja ehkä jotain luomilla. Siinä perusmeikki.

Kynnet aina huoliteltuina.

4:n äiti 55v

Vierailija
30/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai jaksan!

Mulla on aina vähintään hiukset laitettuna, ihan pesun jäljiltä olen todella harvoin. Olin sitten kotitoimistolla tai kodin ulkopuolella. Joskus siivotessa tai ruokaa laittaessa sitaisen hiukset nutturalle mutta yleensä on joka päivä föönattu muotoonsa. Mulla on kauniit ja runsaat hiukset.

Ohut meikkivoide (usein kosteusvoiteella jatkettuna), ripsiväriä, poskipunaa ja ehkä jotain luomilla. Siinä perusmeikki.

Kynnet aina huoliteltuina.

4:n äiti 55v

Jatkan: ja kyllä  - nuorempi mieheni tykkää kovasti;D

Vierailija
31/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitu ämmä.

Ha haa. Sinulla on vissiin käytössä kokonainen wt- sanakirja. On sen verran suuri tuo sinun sanavarastosi.

Vierailija
32/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Yhdessä ollaan oltu 20 vuotta ja on mielestäni kunnioitusta itseään, rakastaan ja muita ihmisiä kohtan että on huoliteltu. Meikittä voin vapaapäivinä olla mutta silloinkin helmet korvissa, kynnet laitettuna ja hiukset puhtaina ja kivat vaatteet päällä.

Vierailija
33/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kahden lapsen kotiäiti ja meikkaan 5-6 päivänä viikossa. Hiukset laitan päivittäin ja niistä oon muutenkin tarkka. Käytän paljon hiustenhoitotuotteita, kasvonaamiota, kuorintoja, kosteusvoiteita yms. Sheiwaan kainalot joka toinen päivä ja kaikki muut karvat vähintään kerran viikossa.

Kun lähden perus koti-lähikauppa-puisto alueelta pois puen paremmat vaatteet. Lähes päivittäin käytän piilareita. Näin on ollut koko vauva-ajankin paitsi synnärillä, jossa en meikannut ollenkaan. Mun on vaan parempi olla kun oon laittautunut. Lapset siis nyt 4,5 ja 2,5 vuotta.

N26

Vierailija
34/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen että voi olla myös perheen tai kaveriporukan yleisesti käyttämä sana. Mun lapsuuskodissa naisista käytettiin sanaa akka. Vaata aikuisiällä tajusin ettei se ole mikään arvostava nimitys.

Nykyään minua inhottaa kun äitini puhuu akoista.

Vierailija
35/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä mieltä mies?"

No jaksan häihin ja hautajaisiin laittautua.

- Mies.

Vierailija
36/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ennenkun tavattiin miehen kans nii olin jo lopettanut meikkaamisen. itse meikkaamisesta ja laittautumisesta muutenki pidän mut oon laiska pesee meikit pois. vaatteet tykkään valita vielä kuitenki viimeisen päälle ja joskus juhlii saatan pistää meikkiä mut mies tulee kyllä heti valittaa et oisin kauniimpi ilman. en tiä puhuuko hän totta vai tahtooko vain saada itsetunnon nousemaan. ainakin hän vaikuttaa innokkaammalta makuuhuoneessa kun mulle ei ole meikkiä. monesti jos oon meikannu nii miehen kiinnostus lopahtaa kokonaa. tai ehkä en osaa meikata ja näytän pelleltä xD

Vierailija
37/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laittaudun joka päivä. Meikkaan kevyesti töihin ja laitan hiukset (pidennykset) jotenkin edes nutturalle. Ripsipidennykset minulla oli joskus ja ne ovat todella näyttävä ja arkea helpottava lisä ulkonäköön. Harmillisesti allergisoiduin niille, joten nyt joudun tyytymään omiin nysäripsiin. Kerran viikossa käytän kevyesti päivettävää ihovoidetta vartalolle, että saisin edes hieman väriä. Kynnet pidän lyhyenä töiden vuoksi. Ihokarvat sheivaan päivittäin. Syömisiä tarkkailen sen verran, että pysyn edes suht sutjakkana.

Tästä kaikesta panostuksesta huolimatta olen todella harmaavarpunen. Toiset ovat luonnostaankin paljon laitetumman näköisiä ja kauniimpia. Yksikään mies ei vilkuile perään tai kiinnitä mitään huomiota. Oma mies ei ole ulkonäköäni kommentoinut vuosiin suuntaan tai toiseen.

Ikää 30 ja lapsia kaksi.

Vierailija
38/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh! Ihmekös palstan juttujen tasoa kun näin moni mamma keskittyy tasan itsensä tuijottamiseen!

Miehen kanssa ollaan oltu 20v yhdessä ja joo nuorempana oli aikaa miettiä ulkonäköä. Mutta nyt kun aika menee lapsien kuskaamiseen, ruoan hakemiseen/tekemiseen ja siivoamiseen niin ei kyllä paljoo aikaa saatikka energiaa liitä miehen miellyttämiseen.. Tuskinpa hän enää minua minään prinsessana näkee mutta eipä hän itsekään jaksa panosta itseensä..

Vierailija
39/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme molemmat...mies ja minä...kotona verkkareissa ja tukka pystyssä räjähtäneen näköisinä.

Ei vaikuta mitenkään seksielämään eikä mihinkään muuhunkaan.

Tosin molemmat laittautuu aina kun poistumme kotoa eli muille ei kehtaa näyttäytyä kulahtaneena mutta toisillemme kyllä. Iät 47v. ja 50v. ja yhdessä olemme olleet jo 25 vuotta.

Vierailija
40/48 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh! Ihmekös palstan juttujen tasoa kun näin moni mamma keskittyy tasan itsensä tuijottamiseen!

Miehen kanssa ollaan oltu 20v yhdessä ja joo nuorempana oli aikaa miettiä ulkonäköä. Mutta nyt kun aika menee lapsien kuskaamiseen, ruoan hakemiseen/tekemiseen ja siivoamiseen niin ei kyllä paljoo aikaa saatikka energiaa liitä miehen miellyttämiseen.. Tuskinpa hän enää minua minään prinsessana näkee mutta eipä hän itsekään jaksa panosta itseensä..

Se, että käyttää päivässä 10-15 min ulkonäöstään huolehtimiseen (kevyt meikki, hiusten laitto, puhtaat ja siistit vaatteet päälle) ei tarkoita sitä, että keskittyisi vain itsensä tuijottamiseen. Päivään ja ajatuksiin mahtuu paljon muutakin. Minusta vain on mukavaa olla huolitellun näköinen. Jos ylimääräistä aikaa ei päivässä ole edes tuota 10-15 min, niin se kertoo lähinnä siitä, että henkilöllä on ajankäytön hallinta hakusessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän