Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä syyn pettämiseen hyväksyisit?

Vierailija
24.03.2016 |

Tuli mieleen ketjusta, jossa kerrottiin huonoimpia selityksiä pettämiselle.

Keskustelu varmaan täyttyy "mikään selitys ei kelpaa"-viesteistä eikä siinä ole mitään väärää että jättää pettäjän. Silti olisi kiinnostavaa kuulla mahdollisista selityksistä, joilla saisi pettämisen anteeksi.

Minulle olisi ehkä helpoin antaa anteeksi tilanne, jossa olisi villi ilta miesporukalla ja jotkut muut tilaisivat paikalle prostituoidun, joka hommailisi kaikkien kanssa ja antaisi miehelleni suuseksiä. Ei olisi niin henkilökohtaista. Mutta tässäkin olisi hirveä olo ja luottamus mennyttä.
Vaikein olisi, jos mies makaisi eksän kanssa tai hänellä olisi vakavahko suhde toiseen naiseen.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään syystä. Kenkää persuksiin tulisi heti ja kostaisin tavalla tai toisella.

Vierailija
22/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen tilanne, että on pitkäaikainen parantumaton sairaus, joka estää seksin. Mutta mietin kyllä tästäkin, että olisiko asia parempi puhua selväksi kuitenkin.

Haluaisiko sairas osapuoli tietää asiasta? 

En osaa sanoa haluaisinko itse.

Uskon, että haluaisin miehen jatkavan elämää, jos olisi selvää etten itse enää toivu. Mutta siinä tilanteessa voi olla, että kuitenkin haluaisin olla autuaan tietämätön.

Sanotaan vaikka, että se sairaus johtaisi kuolemaan, mutta ei hetkessä. Minulle olisi tärkeää, että se toinen jäisi rinnalle eikä ottaisi eroa pelkän seksin takia. Miten sen seksiasiansa hoitaa, siitä en tahtoisi kuulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miestä aseella uhaten pyydettäisiin harrastamaan seksiä.

Sitten en kyllä laskisi pettämiseksi. Ei tapahdu miehen omasta tahdosta siinä kohtaa.

Vierailija
24/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen mulle pettäminen oli ehdoton ei puolin ja toisin ja on edelleen suhteessa joka on edes pääosin hyvä, mutta jos toinen ei halua seksiä ikinä (meillä mies pitänyt selibaatissa 1,5v) ja "huomionosoituksina" on vain kotitöitä/on lasten kanssa joskus, niin kyllä alkaa muitakin tehdä mieli.

Ja asiasta on puhuttu, olen tehnyt pitkään aloitteita yms mutta olen lopettanut, koska olen saanut pakit tarpeeksi monta kertaa. Mies tietää että pidän seksistä paljon ja joskus jo vuosia sitten puolitosissani olen sanonutkin että saa antaa mulle luvan rakastajaan jos ei ala aktiivisemmaksi. Kai se ajattelee etten kumminkaan mitään tee/lähde, mutta jos tämä vielä pitkään jatkuu niin...

max pari vuotta ajattelin vielä yrittää koska lapset on pieniä, mutta sitten lähdetään eri suuntaan jos ei tilanne parane. Toisaalta myös mietin että fuckbuddy varmaan helpottais meidän kaikkien elämää kun toinen sais olla rauhassa ja toinen sais...

En vaan halua elää loppuelämääni ilman seksiä ja läheisyyttä, se vaikuttaa paljon ihan mun mielialaan ja arkeen kotona.

Vierailija
25/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eukko ei anna niin käytän ammattilaista ihmisoikeuteni tyydyttämiseen. 

Vierailija
26/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eukko ei anna niin käytän ammattilaista ihmisoikeuteni tyydyttämiseen. 

Keskusteletko asiasta ensin?

Vierailija
27/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vaimo/mies ei anna syyt ovat ongelmallisia.

- Miksi ei anna? Voiko itsessäkin olla tähän syytä?

- Mitä on ei-antaminen? Ettei saa koskaan? Ettei saa kuin kerran viikossa? Ettei saa aina kun haluaa?

- Mitä olen itse tehnyt asian ratkaistakseni? Muuta kuin vinkunut ja painostanut?

- Mitä jos nyt vaan on sellainen kausi, niitä kun pitkään liittoon mahtuu?

- Ja toisaalta: mitä se antamaton osapuoli ajattelee? Miten kauan hän olettaa, että toinen jaksaa?

Vierailija
28/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en näe mitään tilannetta jossa pettäminen olisi hyväksyttävää.

Ei tarpeeksi seksiä? Ratkaisuvaihtoehtoja on kolme. Joko keskustellaan ja puutteesta kärsivä ottaa molempien suostumuksella rakastajan (=ei pettämistä), keskustellaan ja puutteesta kärsivä jatkaa kärsimistä, tai sitten keskustellaan ja erotaan.

Vierailija
29/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuo parantumaton sairaus olisi ainoa. Tosin senkin olemme keskustelleet jo miehen kanssa, että jos toivoa ei ole eikä mitään tapaa seksiä enää harrastaa, toivomme kuitenkin että pysyy rinnalla loppuun saakka ja hoitaa tarpeensa hiljaa ja kunnioittaen. Eli sikäli sekään ei meillä olisi pettämistä.

Vierailija
30/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos petetty kehuu toista.

Vierailija
31/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuhan ei selvinpäin petä.

Syyksi hyväksyn myös että itsepähän aloitit.

Vierailija
32/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarpeeksi seksiä? Ratkaisuvaihtoehtoja on kolme. Joko keskustellaan ja puutteesta kärsivä ottaa molempien suostumuksella rakastajan (=ei pettämistä), keskustellaan ja puutteesta kärsivä jatkaa kärsimistä, tai sitten keskustellaan ja erotaan.

Pätee itseasiassa mihin tahansa ongelmatilanteeseen parisuhteessa.

Vierailija
33/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä vaimo/mies ei anna syyt ovat ongelmallisia.

- Miksi ei anna? Voiko itsessäkin olla tähän syytä?

- Mitä on ei-antaminen? Ettei saa koskaan? Ettei saa kuin kerran viikossa? Ettei saa aina kun haluaa?

- Mitä olen itse tehnyt asian ratkaistakseni? Muuta kuin vinkunut ja painostanut?

- Mitä jos nyt vaan on sellainen kausi, niitä kun pitkään liittoon mahtuu?

- Ja toisaalta: mitä se antamaton osapuoli ajattelee? Miten kauan hän olettaa, että toinen jaksaa?

Tämä! Meillä mies petti, koska ei saanut omien sanojensa mukaan juuri koskaan. Tosiasiassa seksiä oli 2-3 kertaa viikossa, ellei oltu sairaina. Eikä hän itsekään edes tuntunut haluavan sen useammin. Laadussa ei ollut vikaa, molemmat olivat aktiivisia ja huomioivia.

No, ex on nyt, mutta kyllä nämä "kumppani ei anna"-tarinat ovat monesti vahvasti liioiteltuja.

Vierailija
34/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi parantumaton sairaus ja en seksiin kykenisi, niin saisi mies mun puolesta käydä vieraissa. Tosin luultavasti suhteemme katkeaisi ennen vieraissa käymistä muutenkin, koska se ei ole ollut enää vuosiin mikään luja ja vain raha ja omaisuus, tai niiden hankala jako erotilanteessa, pitää meidät yhdessä. Nyt tässä nykyisessä tilanteessa vieraissa käynti olisi molemmin puolin ehdoton ero.

Vierailija
35/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihtaaminen ja seksittömyys parisuhteessa.

Tosin omalla kohdalla ei silloin olisi kyse pettämisestä koska tämä on sovittu jo kauan sitten keskenämme. Kuitenkin kumppanuus ja rakkaus välillämme on niin kiinteää että tuskin tulisi erottua mutta ilman fyysistä puolta ei kummankaan tarvitse kitua. Kunhan hoitaa diskreetisti.

Riskinä on aina se että toinen - saatuaan läheisyyttä eri muodoissaan  - saattaisi rakastua toiseen osapuoleen. Sekin olisi vain hyväksyttävä, meidän suhde kun perustuu vapaaehtoisuuteen.

Vierailija
36/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkunakki ;) kirjoitti:

Seksittömyys omassa parisuhteessa antaa mielestäni luvan hakea seksiä muualta. Jos seksittömyyzden lisäksi suurin osa hellyydenosoituksista joko torjutaan tai sitten ne ovat lähes aina yksipuolisia niin miksi ihmeessä ei voisi hommata seksisuhdetta, jossa saa myös läheisyyttä.

Tietysti jos seksin lisäksi läheisyys on

yksipuolista tai sitä on vähän on todella suuri riski että sivusuhteesta tukee pääsuhde ja toisinpäin.

Tuo seksittömyys on tulkintakysymys eikä minusta riitä perusteluksi pettämiselle, jos asiasta ei ole keskusteltu. Tuttavapariskunnan mies väitti, että seksiä ei ollut lähes laisinkaan ja vaimon mukaan seksiä oli vähintään kerran viikossa. Mies petti tosiaan sen takia, kun seksiä ei ollut (korjasi myöhemmin, että oli liian vähän). Jos ei millään tavalla tuo ilmi sitä, että tarvitsee enemmän seksiä kuin mitä suhteessa on, ei mielestäni ole mitään universaalia lupaa pettääkään. Vaimon mukaan hän oli kieltäytynyt seksistä aina silloin tällöin, kun oli pienet lapset ja paljon univajetta, ja mies kai koki tuon kieltäytymisen täydellisenä seksittömyytenä ja päätti hankkia sen riittävän määrän seksiä itse. Jos ei ole asiasta keskustellut ja yrittänyt esim. helpottaa seksistä kieltäytyneen arkea (yleisin syy siihen, ettei jaksa), ei tosiaan ole mitään tekosyytä pettääkään.

Minä kokisin tämän ehkä kaikkein loukkaavimpanakin asiana pettämisessä. Kun olen itse arjesta väsynyt ja silti teen kaikkeni, että mies saisi seksiä edes kohtuullisen määrän, pitäisin todella inhottavana tekona, että on ilman mitään suurempaa keskustelua päättänyt ruveta pettämään.

Ajattelin tulla katsomaan millaisen lynkkauksen kommenttini on saanut. Yllätyksekseni ei olekkaan. Seksittömyys jä läheisyyden puuttuminen tai yksipuolisuus tarkoittavat minulle sitä, että toista ei kiinnosta. Luonnollisesti parisuhteessa täytyy ensin miettiä miten voi helpottaa toisen taakkaa ja oloa ennenkuin pettää. Kotitöiden tulee jakautua järkevästi ja arjen sujumisestakin tulee puhua. samoin kuin seksistä ja hellyydestä. Jis puhuminen ei auta eikä kyseessä ole ohimenevä muutaman viikon tai kuukauden hiljainen kausi, niin en ymmärrä yhtään syytä siihen miksi sitä puuttuvaa seksiä tai hellyyttä ei hakisi muualta. Tietysti muutama viikko tai pitempikään aika jos on "oikea" syy ei oikeuttaisi tähän, mutta jos kokee ettei ole enäö itse haluttava puolison mielestä, niin miksi kukaan antaisi itsensä kohdeltavan itseään tavalla joka varmasti pitemmän päälle heikentää omaa itseluottamusta ja onnellisuutta. En minä ainakaan.

Vierailija
37/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sovittu että tilanteessa x toinen saa käydä vieraissa, niin kyse ei ole pettämisestä.

Vierailija
38/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätee itseasiassa mihin tahansa ongelmatilanteeseen parisuhteessa.

Päteekö seuraavassa ongelmatilanteessa keskusten ja otan rakastajan

Vierailija
39/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miestä aseella uhaten pyydettäisiin harrastamaan seksiä.

Tuolloin kyseessä olisi raiskaus, eikä pettäminen.

Vierailija
40/50 |
25.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärtäisin pettämisen siinä tilanteessa, että toinen ihminen ei halua seksiä missään muodossa koskaan ja torjuu samalla kaiken muunkin hellyyden. Ja tässä tilanteessa halukkaampi osapuoli olisi myös yrittänyt kaikkensa korjatakseen tilanteen, esimerkiksi ehdottanut terapiaa ja yrittänyt joustaa haluttoman halujen mukaan. En kuitenkaan tiedä, hyväksyisinkö pettämistä tuossakaan tilanteessa, koska kyllä tuolloinkin pitää ensin erota ja sitten hässiä muiden kanssa, jos tilanne on eskaloitunut niin pahaksi, ettei sitä voi enää työstämällä korjata.