Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

R-kioski kauppiaaksi.

Vierailija
24.03.2016 |

Millaista se työ on? paljonko tienaatte kuukaudessa? kaikki kokemukset asiasta kiinnostaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa lähemmäs 30tonnia, en suosittele

Vierailija
2/9 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta R-kioskilta koskaan mitään, sillä siellä on myynnissä pelkästään sikahintaista paskaa! Koko paskafirma perustuu asiakkaiden nöyryyttämiseen ja kyykyttämiseen! Koko ketjua ei pitäisi olla edes olemassa. Hyi helvetti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailija lokakuu...sorry että kesti palata linjoille.

Vierailija

90/87 klo 8:11 | 4.5.2016

kysyisin sellaista, että oletko perheellinen vai onko se totta että tämä homma ei sovellu perheelliselle? Olen kyllä tietoinen että töitä pitää tehdä paljon sen eteen että saa liikkeen pyörimään ja on oltava ahkera (vuoro työläisenä / kahden lapsen äitinä) teen itse tällä hetkellä n. 38 - 45h/ vko ja minulla on kyllä aikaa viettää se perheeni parissa, mutta onko sitten "yrittäjäksi" siirtyminen totaalisesti mahdotonta yhdistää työ ja perhe?

Ja miten olet pärjännyt ensimmäisen vuoden aikana? Onko tulosi ollut huomattavasti alempi (pitääkö varautua elämään ihan rajoilla?)

VASTAUS:

1. Eli en edelleenkään ole trolli vaan kauppiaana vietin hyvin ansaittua lomaani. luit oikein - minulla on varaa pitää lomaa. en ole myöskään tinkinyt elintasostani. Tässä suhteessa olen tilanteeseeni tyytyväinen.

2. Olen perheellinen.

3. Ole myös tarkkana että valitset tai pääset myymälään josta pidät ja johon sinulla on luottamusta. Kirjoita sopimukset alle vasta kun olet jutellut useamman kauppiaan kanssa (nykyisen). Täältä saat luotettavaa ja ajantasaista tietoa. Tutki ja tarkastele sekä postipalvelun sisältäviä myymälöitä että myymälöitä ilman sitä.vertaile.

4. kokonaisuus ei ole yksiselitteinen eikä välttämättä aukea tässä. jätä marginaalia jos laskelmat eivät toteudu heti suunnitellusti. jonkun aikaa alussa on viisasta nostaa matalaa palkkaa. nosta kun homma rullaa. tee töitä sen verran että määrä on kestävällä pohjalla. teet enemmän töitä kuin myyjät keskimäärin eli yli 40h vko. älä laske sen varaan että teet 60h+ vko aina mukaanlukien kaikki sunnuntait. se on monelle liikaa pitkässä juoksussa. tosin sellaisiakin on. ei onnistu kaikilta.

* pidä hauskaa asiakkaiden kanssa. kehitä ja mieti. viihdyt itsekin. päivät menee nopeasti kun on aina vähän kiire.

karkeasti ottaen minulla on mennyt hyvin, mutta tiedän että kaikilla ei. tiedän myös syyt. suuntaa rohkeasti kauppaan ja tutustu.

ole erityisen tarkka minkä myymälän otat ja miten taloudellinen laskelma näyttää tulosta. ensitöiksesi korjaa tulosta siten että et tee kaikkia sunnuntaita vaan esim. puolet. tulos muuttuu heti. sen jälkeen pitäisi jäädä vielä marginaalia alaspäin jotta pystyt maksamaan itsellesi palkan jolla tulet toimeen. franchising- prosentti tämän mukaiseksi. jos teet tulosta niin voit nostaa palkkaasi ja osinkoa.

Ketju ei minun kokemuksen mukaan vedätä neuvotteluissa tms. kyse on vain siitä että tulevaisuutta ei voi tietää

tee töitä niin että sinulla on tarvittaessa voimia puristaa lisää kun tilanne niin vaatii. ei kannata tulla R:lle vain töihin. kannattaa olla innostunut. työ R:llä on paljon hektisempää ja monipuolisempaa kuin myyjän työ muissa kaupoissa. hyvät R:n myyjät on todella kovaa kalibeeria kaupan alalla!

4/9 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että R-kioski voi toimia kauppiaana. Jospa täällä palstalla kävisi joku R-kioski, joka osaisi vastata kysymyksiisi. :)

Vierailija
5/9 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, jos haluaa alkuun tehdä ympäri pyöreitä päiviä ja senkin jälkeen reilu 50 tuntia viikossa ja on siitä vielä valmis useamman tonnin maksamaan niin mikäs siinä, kauppiaaksi vaan...

Minä en alkais mutta onneksi ei ole pakko.

Vierailija
6/9 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa läheltä seuranneena en ryhtyisi. On myös hyviä kauppapaikkoja, joissa kauppias taatusti tekee hyvää tulosta, vaikka maksaakin sen 40 % frankkarimaksua. Juuri kuulin taas lopettavasta kauppiaasta - isossa kaupungissa - kun kilpailutilanne on muuttunut kauppojen vapaan aukiolon vuoksi.

Vierailija
7/9 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa läheltä seuranneena en ryhtyisi. On myös hyviä kauppapaikkoja, joissa kauppias taatusti tekee hyvää tulosta, vaikka maksaakin sen 40 % frankkarimaksua. Juuri kuulin taas lopettavasta kauppiaasta - isossa kaupungissa - kun kilpailutilanne on muuttunut kauppojen vapaan aukiolon vuoksi.

Juurikin näin, täällä huomaa myös miten paljon vaikuttaa kauppojen aukiolot kioskin asiakasmääriin. Ennen juhlapyhinä oli tosi kiire, jono oven takana ennen kuin ehti avata, nyt ei eroa arki- ja pyhäpäivien asiakas määrissä.

5

Vierailija
8/9 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt ärrällä vuosia, ketjulla että kauppiaalla. En lähtisi itse kauppiaaksi, tunnen ja olen keskustellut monen kauppiaan kanssa. Rankkaa ja rahatonta. Monet lopettaneet lyhyen ajan jäljeen.

Vierailija
9/9 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäki kioskin aika on Suomessa ohi. Kauppojen aukiolon vapautumisen ansiosta mitään ylihintaista tuotetta ei tarvitse enää ostaa kioskilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän