Mitä kuvittelet että humanisti tekee?
Vastatkaa etenkin te jotka ette tunne ketään humanisteja :)
Kommentit (10)
Valitettavasti tulee mieleen joku suhteilla suojatyöpaikan saanut 'projektisuunnittelija' :/
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tulee mieleen joku suhteilla suojatyöpaikan saanut 'projektisuunnittelija' :/
Ei esim. opettaja?
Humanisti tekee jotakin ihmisten ja eläinten yleistä hyvä ajavaa asiaa(ko) ?
Vet Inte kirjoitti:
Humanisti tekee jotakin ihmisten ja eläinten yleistä hyvä ajavaa asiaa(ko) ?
Humanisti on humanistisessa tiedekunnassa opiskellut tai opiskeleva henkilö. Humanistisessa tiedekunnassa on kieli- ja kulttuuriaineet, toisissa yliopistoissa myös käyttäytymistieteet.
Alunperin humanismi tarktti kakkea muuta paitsi teologiaa, sitten kaikkeamuuta paitsi teologiaa, astloogiaa/astronomiaa (jotka oli aika lailla sama asia ja osin teologiaa) ja alkemiaa ja vasta sitten alkoi alkemiasta ja atronomi/logiasta erota nykyisentapaisia luonnontieteitä. Lääketiede on kehittynyt viimeisenä, eikä sitä tai esimerkiksi teknologistiteteitä pitkään pidetty tieteenä ollenkaan, vaan pikemminkin käsityöläisammatteina, jhin opeteltiin käytänössä, eikä tarvitu koulutusta.
No minä olen humanistisessa tiedekunnassa opiskellut filosofian maisteri ja olen puheterapeutti logopedian koulutusohjelmasta. Viime kuun palkka oli 5000e ja asiakkaita olisi vuoden jono jo odottamassa, kun on niin pula terapeuteista. Valmistuin alle kaksi vuotta sitten.
Että eipä ole tälle humanistille osunut noita "työtöntyötöntyötön" lappujen täyttämisiä :D
Mä tunnen todella paljon humanisteja ja me kaikki tehdään aika erilaisia asioita. Itse teen tässä käännöstä.