Avioero, kuinka tästä selviää?
Päätimme mieheni kanssa erota vuoden alussa. Muutimme erilleen pari viikkoa sitten. Olen aivan järkyttävän ahdistunut koko ajan ja itken milloin missäkin. En voi uskoa, että 9 vuoden mittainen tarinamme on ohi.
Erosimme ns järkisyistä ja ehkä siksi tuntuu niin vaikealta. Meillä oli aivan upea elämä yhdessä ja rakastamme toisiamme edelleen valtavasti. Ei ole edes sitä perinteistä selviytymisapua tarjolla eli suhteen huonojen puolien miettimistä. Mies ei kauheasti ole koskaan tunteitaan näyttänyt mutta nyt näkyy olevan myös hajalla.
Miten tästä voi selvitä? Aikaa se varmasti tulee viemään mutta onko mitään neuvoja antaa? En ole koskaan aiemmin eronnut joten siitäkin syystä tuntuu todella pahalle kun ei ole mitään selviytymistarinaa taustalla mihin tätä voisi verrata.
Kommentit (5)
"Erosimme järkisyistä", mitä ihmettä tämä tarkoittaa?
Jos eroa ei halunnut kumpikaan, niin varmasti vaikea käsitellä ja päästä yli.
Mä erosin, koska en rakastanut, arvostanut enkä kunnioittanut puolisoani eikä hän mua, joten erosta pääsi yli helposti, vaikka oltiin 15 vuotta yhdessä.
Kun erosin vaimostani 12 vuoden avioliiton jälkeen, en rakastanut häntä, eikä hän minua.
Kukaan ei eroa, jos asiat ovat hyvin. Eroon päädytään, kun asiat ovat jollain tasolla päin helvettiä.
m
Mies haluaa perheen. Minä en. Tähän ei löydy minkäänlaista kompromissia.. ap
Sitten sinun on vain kestettävä. Ensimmäinen vuosi on vaikein.
PS. Olette molemmat hölmöläisiä.
Mitä ovat järkisyyt avioeroon? Kuulostaa oudolta.