Millaisia pelkoja sinulla on?
Minä pelkään:
- Autolla ajamista. Kortin olen omistanut vasta vähän aikaa, joten voi olla, että pääsen tästä pelosta ajan kanssa eroon. Nyt ongelmana on vaan se, että minulla on vasta lyhytaikainen ajokortti käytössäni, enkä uskalla harjoitella autolla ajoa. Eikä kyllä ole enää edes aikaa, sillä kortti vanhenee parin kuukauden päästä ja siihen mennessä pitäisi suorittaa autokoulu loppuun...
- Puhelimeen vastaamista ja sillä soittamista. Tätä en ole kenellekään myöntänyt, koska hävettää. Sinne autokoulullekin pitäisi soitella, mutta pelottaa ihan hirveästi. Pari päivää sitten odotin erästä tärkeää puhelua, ja odotellessa menikin sitten vatsa kuralle ja piti ravata vessassa.
- Ihmisiin kiintymistä, koska pelkään menettäväni heidät. Pelkään, että minut hylätään. En myöskään luota kehenkään, en vain voi. Koen olevani huonompi kuin muut ja itsetuntoni on nollassa. En uskalla edes pukeutua siten kuin haluaisin. Koulussa käytän vain paria vaatekertaa, joissa tunnen oloni edes kohtalaisen mukavaksi ihmisten keskellä. Ja kaiken tämän on aiheuttanut vuosia kestäneen koulukiusaamisen kohteena oleminen.
- Koetilanteita. Lukioaikana ei ollut yksiäkään kokeita, joiden aikana en olisi joutunut poistumaan kiireellisesti vessaan. Sydän hakkaa ja yritän rauhoitella itseäni hengittämällä syvään. Enkä jännitä niinkään itse koetta, vaan sitä tilannetta, nimenomaan syvää hiljaisuutta.
Apua, kuulostaa siltä, että minulla paljonkin ongelmia, mutta olen jo tottunut siihen :D Mitäs teillä? Löytyykö samoja tai jotain ihan muuta?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Että joutuu töihin.
Tai ei niinkään tuo, vaan että joutuu te-toimiston simputettavaksi.
Että joutuu työttömäksi ja joutuu laskemaan senttejä. Hrrrrr!
Vierailija kirjoitti:
- Puhelimeen vastaamista ja sillä soittamista. Tätä en ole kenellekään myöntänyt, koska hävettää. Sinne autokoulullekin pitäisi soitella, mutta pelottaa ihan hirveästi. Pari päivää sitten odotin erästä tärkeää puhelua, ja odotellessa menikin sitten vatsa kuralle ja piti ravata vessassa.
Sama. Mielummin menen käymään jossain konttorissa kuin soittelen mihinkään. En myöskään tykkää soitella tutuille, vastaaminen ei ole mikään ongelma.
Pelkään, että elämä romahtaa, jos huomioni herpaantuu ja lasken hetkeksikään turvasuojani alas. On raskasta olla jatkuvasti varuillaan, siis ihan joka helvetin asiasta.
Luottamuspula kaikkiin ja ihan kaikkeen on melkoinen.
Pelkään vastata puhelimeen, koska pelkään saavani tiedon että joku läheiseni on sairastunut, loukkaantunut tai kuollut. Olen kokenut tämän kerran ja sen jälkeen olen ollut aina varuillani ja tietoinen siitä ettei huomista ole.
Hmm..,
Pelkään terrori-iskuja
Pelkään paniikkikohtausta
Pelkään että jollekin läheiselle tai itselleni käy jotakin
Tein sen! Soitin autokoululle lykättyäni sitä yli vuoden :) Onpahan yksi murhe vähemmän.
ap
Ainoa pelkoni on, että kipua ja esim. vamman tai sairauden aiheuttamia rajoitteita pelkään jonkin verran. Mutta edes kuolemaa en pelkää yhtään - olisin valmis lähtemään tänään. Enkä mitään arjen tilanteitakaan pelkää, enkä ketään ihmistä. Enkä minkään menettämistä paitsi siis tuon alussa mainitun itsenäisen toimintakyvyn - ajatus esim. neliraajahalvaantuneena toisten avun varassa olemisesta olisi erakolle ahdistava.
Että joutuu töihin.