92% hakijoista EI PÄÄSSYT METROPOLIA-AMMATTIKORKEAKOULUUN - kertoo jotain amk:n tasosta!
Näin listasi Iltalehti Opetushallituksen tilastojen perusteella. Muissakin ammattikorkeakouluissa rima on vai parhaan hakijaeliitin ylitettävissä.
Siis miettikää: Esim. 10 000 hakijasta 9 200 jää rannalle ruikuttamaan - heille eivät Metropolia-ammattikorkeakoulun portit aukea. Mahtaa harmittaa!
Kiinnostaisi tietää mikä erottaa tämän parhaan eliitin lopusta 92%:sta? Koulutodistukset ovat tietysti täydellisiä, pääsykoekurssi menee hyvin, pääsykokeessa vastaustekniikat ja vastaukset osuvat juuri oikein, päässä on älliä enemmän kuin pienessä kylässä jne.
Tästä parhaasta eliitistäkin vain osa valmistuu eli Metropolian valmistujaisjuhlassa opettajia pääsee kättelemään vain todella laadukas valiojoukko, joka tulee menestymään työelämässä ja löytämään paikkansa vaativissa johtajatehtävissä.
Kommentit (104)
AMK:t on amiksia, jos niihin ei pääse niin on hikinen räkäamis :D:DD::DDD
Olenko minä nyt sitten todella hyvä ihminen, kun minulla on paikka Metropoliassa?
Aikuispuolella ja pääsykokeissa olleista vain muutama ei kouluun päässyt.
Itselläni on älykkyysosamäärä muistaakseni tuon 94,5% muuta väestöryhmää korkeampi. Minun olisi olettanut kuuluvani valittuihin, jos olisin tullut hakeneeksi.
Pääsevätkö kaikki hakijat pääsykokeisiin? Vai karsitaanko jo siinä vaiheessa?
Voisiko tätä Metropolia ammattikorkeakoulua enää räikeämmin piilomainostaa tällä palstalla...
AMK-hakijoissa on paljon huvin vuoksi hakijoita. Sitten on niitä joilla tavoitteet on muualla mutta hakevat varmuuden vuoksi myös AMK:hon.
Toisaalta kannattaa muistaa, että tuosta ei-päässeestä porukasta osaei tullut edes pääsykokeisiin, koska valitsi yliopiston. Hakupapereita on helppo heitellä ja sinne pitää nimenomaan laittaa näitä vaikeapääsyisiä paikkoja, jotta ei tule valituksi, mutta säilyttää kaikki tuet.
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse, todistuksen perusteella valitaan osa pääsykokeisiin.
Minä pääsin, mutta en päässyt Helsingin yliopistoon. He varmaan sitten ovat jo Jumalia.
Hahah :D Kertoo vain siitä että sinne on paljon hakijoita, hakijoiden tasohan on sitten eri asia. Eikös lääkikseenkin ole yleensä päässyt n. 10 % hakijoista, onko Metropolian amkkiin siis vaikeampi päästä kuin lääkikseen? :D vai olisiko että sinne hakee sekä älykkäitä että keskinkertaiset ja keskinkertaiset eivät edes hae lääkikseen yms vaikeille aloille yliopistossa.
Ylioppilaiden pitää hakea opiskelemaan, vaikka aikoo pitää välivuoden. Näin säilyy mahdollisuus tukiin. Siksi haetaan sinne, minne on mahdotonta päästä ja lähdetään Intiaan viettämään aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse, todistuksen perusteella valitaan osa pääsykokeisiin.
Miksi?
Ei välttämättä kerro tasosta mitään. Se vaan on pääkaupunkiseudulla, joten sinne on paljon hakijoita. Kaikki joilla kyvyt ei riitä oikeeseen yliopistoon hakee tuonne, joten sitä massaa riittää.
Kyllähän yliopistoon on nykyisin paljon helpompi päästä kuin AMK:hon. "Akateemiset" eivät halua tiedostaa tätä jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän yliopistoon on nykyisin paljon helpompi päästä kuin AMK:hon. "Akateemiset" eivät halua tiedostaa tätä jostain syystä.
Jep ei sitä viitsi edes amk-inssiksi hakea, kun dippainssiksi pääsee paljon helpommin. Not
Vierailija kirjoitti:
Ehkä mutta yliopistosta on vaikeami päästä pois kuin amkista.
Ja kun katsoo työllistymistä, niin AMK:sta tradenomit menee kaupan kassalle ja yliopistosta KTM-tutkinnolla lähdetään Aasiaan pankkiireiksi.
Metropoliaan pitää lukea myös hoitoalalla pääsykoekirja. Lukeminen voi tuottaa monille hakijoille vaikeuksia. Toisaalta itse taisin selata kirjan läpi ja pääsin, joten jos edes sen verran jaksaisit lukea, pääsisit varmasti sinäkin. Ainakin haastatteluun asti. Siinä sitten katsotaan, kenen pärstä miellyttää opettajaa eniten ja paikat jaetaan sen mukaan.
Opetus on tuskin sen tasokkaampaa kuin muuallakaan. Lähinnä huonoa olen kuullut ko. koulusta sanottavan.
Itse en päässyt viime keväänä Metropoliaan. Ai miksi? Koska minut hyväksyttiin ylemmälsi priorisoimaano hakukohteeseen, ja nykyään kaikki alemmat muuttuvat tämän jälkeen automaattisesti hylätyiksi. Olisi kiva tietää, että ovatko kaikki minunlaiseni myös huomiotu noissa tilastoissa. :D
Hahahaha :DD tää oli jopa ihan hauska