Hiiva jo melkein ohi, hakisinko silti lääkkeen?
Elikkä sain vahvan antibiootin yhden haavan takia, mutta söin kuuria vaan kolme päivää, vaikka viikoksi oli määrätty, kun haava lähti niin hyvin paranemaan. Kuitenkin päivä kuurin lopettamisen jälkeen alkoi lievät hiivan oireet ja nyt on kolmisen päivää ollut pientä kutinaa ja kirvelyä, joille en kuitenkaan nähnyt hoidon tarvetta, kun tosiaan ei ollut mitään järkkyjä oireita. Tänään oon kuitenkin jo lähes oireeton, mutta nyt on kielen pinnalle pompannut se valkoinen kerros ja oon muutenkin lähdössä tänään ruokakauppaan niin pitäiskö nyt kuitenki samalla napata apteekista joku fluconazol-tabletti? Paljon oon hapanmaitotuotteita ja puolukkaa syönyt näinä päivinä ja sokeri sekä vehnä ei muutenkaan mun ruokavalioon kuulu, en tiedä onko näistä mitään hyötyä ollut, mutta jokatapauksessa, mitä itse tekisit mun tilanteessa?
Kommentit (7)
Tosi fiksua lopettaa kuuri kesken...😧
No mä en oikein tykkää turhan takia lykätä itseeni niitä antibiootteja juurikin niiden sivuvaikutusten takia (maha sekaisin vaikka söisikin mh-bakteeria samalla, hiiva ym) ja haava oli jo seuraavana päivänä ihan kuiva ja aloittanut paranemisen eikä näyttänyt mitään tulehduksen merkkejä ja hyvin on jo parantunut, kun isosta haavasta ei tosiaan ollut kyse. Ja kiitos ekalle vastaajalle, joka pysyi asiassa, käväsen siis sen apteekin kautta tänään :)
Onpas typerää. Näin on nyt käynyt:
1. tapoit antibiooteilla KAIKKIA bakteereita, jolloin epiteelille jää tilaa hiivoille kasvaa,
2. jätit antibioottikuurin kesken, jolloin KAIKKI bakteerit saivat resistentin ns. r-tekijän kautta,
3. sait hiivan ja bakteereiden tasapainon kuntoon onnella, mutta jos nyt tapat hiivat lääkkeellä, todennäköisesti kyseisen alan epiteelillä valtaa bakteerit, toivotaan, että ei tulehdusta aiheuttavat bakteerit.
Tiedoksi, että vaginassa asustaa n. 700 eri lajia bakteereita ja niiden merkitys on todella tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Onpas typerää. Näin on nyt käynyt:
1. tapoit antibiooteilla KAIKKIA bakteereita, jolloin epiteelille jää tilaa hiivoille kasvaa,
2. jätit antibioottikuurin kesken, jolloin KAIKKI bakteerit saivat resistentin ns. r-tekijän kautta,
3. sait hiivan ja bakteereiden tasapainon kuntoon onnella, mutta jos nyt tapat hiivat lääkkeellä, todennäköisesti kyseisen alan epiteelillä valtaa bakteerit, toivotaan, että ei tulehdusta aiheuttavat bakteerit.
Tiedoksi, että vaginassa asustaa n. 700 eri lajia bakteereita ja niiden merkitys on todella tärkeä.
Eli oliko sun kanta mun alkuperäiseen kysymykseen nyt se, että ei kannata hakea sitä hiivalääkettä, kun sen jälkeen voi alkaa taas joku bakteeritulehdus? Ja haluaisitko kertoa vielä vähän selkokielisemmin, että miten se antibioottikuurin kesken jättäminen vaikuttaa eri tavalla bakteerikantoihin lopetuksen jälkeen kuin koko kuurin loppuun syömisen lopetuksen jälkeen? :o
Että voi olla idiootteja ihmisiä kun lopettaa antibioottikuurin kesken. Voi luoja että pistää vihaksi
Vierailija kirjoitti:
Että voi olla idiootteja ihmisiä kun lopettaa antibioottikuurin kesken. Voi luoja että pistää vihaksi
No kertoisko joku nyt sitten tälle idiootille, että miten se kuurin kesken jättäminen eroaa kuurin loppuun syömisestä sen lopetuksen jälkeen? Kyllä te osaatte hienosti karata koko alkuperäisestä aiheesta, mutta ette sitten edes antaa tulevaisuuden varalle tietoa vaan pelkkää haukuntaa tulee, että kuka vitun idiootti jättää kuurin kesken.
Käy hakeen.