Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammaslääkäreitä tai oikomishoitajia paikalla? Purentakiskosta kysymys,

Vierailija
24.03.2016 |

olen käyttänyt purentakiskoa useita vuosia, mutta nyt pitänyt pari vuotta taukoa, kun oireita (korva- ja päänsärky, leukojen särky ym.) ei ole haitaksi asti ollut.

Viimeaikoina jokapäiväinen päänsärky taas alkanut ja nappasin kiskon suuhun yöksi. Sain sen juuri ja juuri laitettua, purenta on näemmä muuttunut pikkuisen parin vuoden aikana, kaksi etuhammasta on jonkin verran kipeitä. Tämä kipu ei minua haittaa, mutta onko haitallista noille hampaille, jos asettuvat vaikka parin viikon aikana, mulla toi kisko korjasi jonkun verran purentaakin.

Oli niin ihana nukkua yö heräämättä aamulla päänsärkyyn.. uusi kisko tietty, mutta tuokin on hyväkuntoinen, eikä nyt olisi varaa uuteen. Elikkäs, uskallanko käyttää?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ups

Vierailija
2/7 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole asiantuntija, mutta mulla oli se kisko uutenakin (ja on edelleen n. vuoden jälkeen) tosi tiukka ja alussa hampaissa tuntui, ei nyt kipua, mutta tuntui hassulta. Vaikka kisko oli ihan uusi ja juuri tehty mittojen ja muottien mukaan. Parin viikon-kuukauden aikana suu ja hampaat tottuivat, eikä tuntunut enää oudolta. Voisko olla, että tuntuu vaan oudolta, kun et ole pitkään aikaan käyttänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit käyttää vanhaa kiskoasi. Jos purentasi on hieman muuttunut niin kisko saattaa toimia oikaisulaitteen tapaan. Kisko hieman oikoo hampaitasi. Lakkaa kuitenkin käyttämästä jos hampaita jomottaa käytön jälkeen vielä viikon kuluttua tai jos koet voimakasta kipua hampaissasi.

Terv. Hammashoitaja

Vierailija
4/7 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille! Juu minullakin alussa kisko tuntui oudolta, ei kovaa kipua kuitenkaan ja äkkiä siihen tottui. Nyt oli tiukkaa saada paikoilleen, mutta meni kuitenkin. Kulmaetuhammas ja sen viereinen ovat vähän työntyneet vissiin ulospäin takaisin, kun en ole käyttänyt pariin vuoteen.

Ihan heti aamulla olivat painaessa kipeät, mutta esim. nyt noin 3 tunnin jälkeen ei juurikaan enää kipua, vaikka painan hammasta. Tuo kiskon käyttö teki purennasta paremman, alaleuka ei enää ollut niin edessä, kuin ennen kiskoa, nyt tauon jälkeen ala- ja yläleuka ovat mielestäni samassa tasossa melkein eli purenta mennyt vähän huonompaan suuntaan ilman kiskoa.

En kehtaa tuonne hammalääkäriinkään soittaa, varmasti ehdottavat käyntiä sinne ja nyt ei ole mahdollisuutta mennä. 

Kiitos teille! 

Vierailija
5/7 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisiko sen purennan olla tasainen vasten kiskoa? Koska mulla on sellainen tilanne (uusi kisko, pitäis olla sopiva) että oikeastaan vain vasemmalta puolelta takahampaat ottaa kiinni kiskoon, muut hampaat vasta kun puren hiukan kovemmin kiskoon. Takahampaiden lisäksi yksi hammas eturivistöstä ottaa kiinni ja siihen tulee painetta ikävästi. Pitäiskö mennä sinne hammaslääkäriin näyttämään, ainut vaan kun siellä ei saa kun päivystysaikoja ja eikai tämä päivystysasia ole.... Sori kun sörkin tähän ketjuun.

Vierailija
6/7 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisiko sen purennan olla tasainen vasten kiskoa? Koska mulla on sellainen tilanne (uusi kisko, pitäis olla sopiva) että oikeastaan vain vasemmalta puolelta takahampaat ottaa kiinni kiskoon, muut hampaat vasta kun puren hiukan kovemmin kiskoon. Takahampaiden lisäksi yksi hammas eturivistöstä ottaa kiinni ja siihen tulee painetta ikävästi. Pitäiskö mennä sinne hammaslääkäriin näyttämään, ainut vaan kun siellä ei saa kun päivystysaikoja ja eikai tämä päivystysasia ole.... Sori kun sörkin tähän ketjuun.

No ei haittaa ketjun sörkkiminen, opitaan toinen toisiltamme! Muistaakseni itselläni alussa kiskon saatuani kaikki hampaat ottivat tasaisesti kiskoon kiinni ja tuo kuvaamasi paine (hyvin ilmaistu) tuntui kaikissa hampaissa. Nyt paine tuntuu kahdessa etuhampaassa, eikä kisko ota toisen puolen takahampaisiin kiinni mielestäni. 

Kokeilen nyt kuitenkin pari viikkoa, jos asettuvat. Jos sulla on ihan uusi kisko, ehkä asettuu sullakin? Kuukauden verran muistaakseni meni itselläni, sitten ei edes huomannut kiskon olemassaoloa. ap

Vierailija
7/7 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on jo kertaallen hiottu kun painoi niin paljon. Mulla on nyt 3 vkoa ollu tuo tilanne sen edellisen hionnan jälkeen, että vai vas puolelta ottaa kiinni. En tiiä muuttuuko vielä... Itseasiassa varasin jo tälle pv:lle päivystysajan mutta nyt ku pääsin töihin tajusin, että on mahdottomuus yrittää mennä sinne tänään. Täytyy siis perua... En tiedä, voisiko lääkäriltä varata soittoaikaa ja kysyä tätä asiaa, että miten sen kiskon kuuluu olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi