Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua - napakoru raskauden aikana?

Vierailija
19.02.2006 |

Moi!

Olen kuudennella kuulla ja napakoru alkaa tuntua epämiellyttävältä, kun napaa ei käytännössä enää ole: vain litteä kohta siinä missä se ennen oli.

En haluaisi ottaa korua pois, koska reikä täyttyy kuolleella iholla ja lialla ja minulla iho kasvaa helposti toisesta päästä umpeen, muttei kuitenkaan kokonaan. Reiän saa tietysti uudestaan puhkaistua synnytyksen jälkeen mutta ilman korua navassa oleva reikä on hirveän näköinen ja sitten tuo hygieniasyy, että se täyttyy skeidalla..

Miten olette tehneet omien korujenne kanssa?

1) Mihin asti olette pitäneet korua navassa?

2) Entä minkälaista korua? Pitkulaista käyrää, pitkulaista suoraa...?

3) Mitä reiälle on käynyt - onko venähtänyt pahasti tai kasvanut osaksi umpeen?

Kiitos etukäteen vinkeistä!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut napakoru vuodesta 98 alkaen ja yksi raskaus on tässä takana.

1) Mihin asti olette pitäneet korua navassa?

- Pidin korua muistaakseni aina viikolle 34 kun menin ultraan. Silloin sanoivat, että eivät ultraa korun kanssa ja se piti ottaa pois. Takaisin en enää saanut kun reikä oli niiiin piukka eikä oikein tehnyt mieli laittaakaan.

2) Entä minkälaista korua? Pitkulaista käyrää, pitkulaista suoraa...?

- Mulla on ollut ja on taas sellainen pitkulainen käyrä, jossa on timantti päässä. Sen poisto kävi helposti joten suosittelen muotoa.

3) Mitä reiälle on käynyt - onko venähtänyt pahasti tai kasvanut osaksi umpeen?

- Reikä ehti olla ilman korua siitä viikosta 34 alkaen. Synnytis rv40+3 ja kotiin päästyämme laitoin heti korun takaisin. Eli reilut kuusi viikkoa oli ilman korua eikä reiälle käynyt yhtään mitään. Koru sujahti takaisin ihan kivutta.

Mutta sen verran voin vinkata, että jos sulla on ollut koru paljon vähemmän aikaa kuin mulla niin on iso riski, että reikä menee umpeen ainakin osittain. Pidä siis korua mahd pitkään ja laita heti takaisin kuin voit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolantädin kauhistuksista huolimatta, mutta toisin kävi.

Muutamaa viikkoa ennen la, napaa yksinkertaisesti alkoi kiristämään niin paljon että oli pakko ottaa koru pois. Mulla oli ihan tavallinen rengas. Koru oli jotenkin pingottunut mahan venymisen vuoksi, että mieheni joutui väkisin vääntämään korun poikki pihdeillä.

Ei tullut mitään ongelmia hygienian kanssa. Ei tulehduksia tms.

Aikaa tästä on nyt 2,5v ja reikä näkyy vielä hennosti. En ole koskaan yrittänytkään uutta korua laittaa ja koska taas olen raskaana, en tule sitä varmaan hetkeen yrittämäänkään. Ehkä sitten kun taas joskus maha on takas timmissä kunnossa! =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän