Terveys reistailee ja kroppa brakaa. Ikää 41v.
Viimeisen 1,5 vuoden aikana alkanut tulla kaikenlaisia oireita joille ei löydy syytä.
Vatsavaivoja: kipua, oksettavaa oloa, äkillisiä ripulikohtauksia.
Alavatsakipua
Kuukautisten pidentyminen 7päivästä 9-10 päivään
Pissatulehduksen oireita ilman tulehdusta.
Olkapääkipua ja särkyä, ei vikaa
Kyynärpääkipua ja särkyä, ei tenniskyynärpää
Kipua jaloissa ja säärissä varsinkin kun kävelen pidempään. Kengillä ei väliä.
Kutiavat korvat. Mikään ei paranna, helpottaa vaan oireita hetkeksi
Silmiin tulee usein kalvo joten pitää räpyttää jatkuvasti
Väsymys vaikka nukun ok
On kuvattu, ultrattu, tökitty, ronkittu, otettu verikokeita, pissakokeita, väännetty ja käännetty. Ei vikaa.
Tätä menoa olen haudassa ennen kun täytän 50.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio kunnossa. Fyysinen kunto voisi olla parempi. Ylipainoakin löytyy noin 10kg. Veriarvot huippuluokkaa. Verenpaine matala.
Esim korviin kokeiltu vaikka mitä. Voiteet, tipat, huuhtelut, putsaukset jne auttaa hetkeksi jonks jälkeen helvetti irti taas. Viimeisin dg krooninen korvakäytävän tulehdus. Elä sen kanssa oli hoito-ohje.
Vatsakipu samoin, elä sen kanssa.
Pissatulehdusoireet, elä sen kanssa.
Alavatsakivut, ei syytä, elä sen kanssa.
Särkylääkkeitä menee kipuihin ja silti olo on välillä kun rekka ois ajanut yli.Ainoa liikuntamuoto jota voin tehdä on kävely mutta se kipeyttää sääret niin etten pääse seuraavana päivänä liikkeelle. Ei vikaa jaloissa.
Uimisesta tykkään, mutta pissaoireet villiintyy heti jos käyn, samoin korvat jos niihin menee kloorivettä.Ap
Epäilen sun ruokavaliosi kuntoa. Jospa sitä yrittäisit korjata. Ruoka nimittäin on paljon muutakin kuin polttoainetta. Ravinto vaikuttaa kehossa aivan kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut olla pidempään täysin viljattomana?
Itselläni mahavaivat, nivelsäryt ja korvien kutina helpottuivat.
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio kunnossa. Fyysinen kunto voisi olla parempi. Ylipainoakin löytyy noin 10kg. Veriarvot huippuluokkaa. Verenpaine matala.
Esim korviin kokeiltu vaikka mitä. Voiteet, tipat, huuhtelut, putsaukset jne auttaa hetkeksi jonks jälkeen helvetti irti taas. Viimeisin dg krooninen korvakäytävän tulehdus. Elä sen kanssa oli hoito-ohje.
Vatsakipu samoin, elä sen kanssa.
Pissatulehdusoireet, elä sen kanssa.
Alavatsakivut, ei syytä, elä sen kanssa.
Särkylääkkeitä menee kipuihin ja silti olo on välillä kun rekka ois ajanut yli.Ainoa liikuntamuoto jota voin tehdä on kävely mutta se kipeyttää sääret niin etten pääse seuraavana päivänä liikkeelle. Ei vikaa jaloissa.
Uimisesta tykkään, mutta pissaoireet villiintyy heti jos käyn, samoin korvat jos niihin menee kloorivettä.Ap
Itselläni noita vaivoja alkoi tulla viisikymppisenä.
Liikunnasta; kävelyn lisäksi kuntosaliharjoittelu toimii eri puolilla kroppaa oleviin vaivoihin. Lihaskuntoa maltilla paremmaksi siellä.
Myös hiihto on oikein hyvä laji, siinä tulee koko kehon lihakset käyttöön. No, nyt alkaa olla kausi ohi tältä talvelta. Ja sauvakävely on myös hyvä, parempi kuin pelkkä kävely.
Vierailija kirjoitti:
Terveyttä ei voi jättää muiden käsiin. Tarpeeksi varhaisessa vaiheessa otettava vastuu.
Terveellinen ravinto, liikunta ja riittävä uni korostuu vuosien vieriessä ;)Valkoiset jauhot, sokeri, huonot rasvat, prosoidut ruoat...Ei mitään hyötyä elimistölle 😔
Elimistö tarvitsee monipuolisesti ja vaihtelevasti kasviksia, marjoja, hedelmiä, avokadoa, kylmäpuristettuja öljyjä, valkosipulia...
D- vitamiini huikean tärkeä ;)Pärjään parhaiten viljattomalla, maidottomalla
ja sokerittomalla ruoalla nivelpsoriasiksen kanssa. En suostu syömään niitä kamalia ja hirmu vahvoja - 2000 mg / pv lääkkeitä, joita minulle on määrätty. Jos käyttäisin, olisi vielä inhottavat lääkkeen sivuvaikutukset.Kasvatan ympäri vuoden auringonkukan versoja, vehnänorasta, idätän linssejä...😉
Tsemppiä terveytenne hoitamiseen ;);)
N 41
No huh heijaa mitä vouhottamista! XD Voihan sitä toki elää noinkin, mutta vähemmälläkin pärjää varmasti ja elää terveenä. En tunne onneksi yhtäkään nelikymppistä, jonka elämä on noin hankalaa.
Ap, mitkä kilpirauhasarvosi ovat? Syötkö Thyroxinia? Onko sulla allergioita?
Ihanaa jeesustelua. Itse liikun 5 kertaa viikossa (salia ja rankkoja aerobisia treenejä), syön terveellisesti, nukun riittävästi, juon harvoin, olen normaalipainoinen. Ja silti olen aivan halvatun kipeä suuren osan ajasta. Kun osui huonot geenit, ja ne sairaudet, joita mulla on, eivät olisi olleet estettävissä. Lääkärit ovat kovasti kehuneet, että elämäntavoilla vaikutan niin paljon kuin ylipäänsä mahdollista, mutta ei se muuta realiteetteja.
Että terkkuja vain kaikille itseensä tyytyväisille, joilla on ollut parempi onni. Täysin naurettavaa kuvitella, että kaikkeen voisi vaikuttaa valinnoillaan.
Terveyttä ei voi jättää muiden käsiin. Tarpeeksi varhaisessa vaiheessa otettava vastuu.
Terveellinen ravinto, liikunta ja riittävä uni korostuu vuosien vieriessä ;)
Valkoiset jauhot, sokeri, huonot rasvat, prosoidut ruoat...Ei mitään hyötyä elimistölle 😔
Elimistö tarvitsee monipuolisesti ja vaihtelevasti kasviksia, marjoja, hedelmiä, avokadoa, kylmäpuristettuja öljyjä, valkosipulia...
D- vitamiini huikean tärkeä ;)
Pärjään parhaiten viljattomalla, maidottomalla
ja sokerittomalla ruoalla nivelpsoriasiksen kanssa. En suostu syömään niitä kamalia ja hirmu vahvoja - 2000 mg / pv lääkkeitä, joita minulle on määrätty. Jos käyttäisin, olisi vielä inhottavat lääkkeen sivuvaikutukset.
Kasvatan ympäri vuoden auringonkukan versoja, vehnänorasta, idätän linssejä...😉
Tsemppiä terveytenne hoitamiseen ;);)
N 41