Häävieraaksi tulee entinen alkoholisti => raittiit häät?
Menisikö niin että yhden vieraan takia jätetään alkoholi kokonaan pois? Vai jäisikö mielummin vieras kotiin?
Kommentit (23)
Kyllä se on alkoholistin itsensä velvollisuus pysyä erossa viinaksista. Riittää kun varaatte alkoholittomia juomia.
Jos kyseessä on entinen alkoholisti, niin ei häntä silloin haittaa, jos muut juovat.
Noin muuten en ymmärrä, miksi häiden pitäisi olla jotkut kännibileet. Eikö tervetuliaiskuohari ja lasi viiniä ruuan kanssa riittäisi?
Ei jätetä alkoholia pois vaan ex-holistilla on vastuu itsestään ja tekemisistään.
Eiköhän se ole hänen oma asiansa. Jos epäilee itse että retkahtaa tuollaisissa tilaisuuksissa niin jää sitten kotiin. Sinun ei siitä kuulu huolehtia.
Entistä alkoholistia ei ole olemassakaan, paitsi mullan alla.
Mitä jos vieraananne on diabeetikko, piilotatteko silloin kaikki herkut? Eli vastaus; häissä voi olla alkoholia vaikka siellä raittiita olisikin vieraina.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyseessä on entinen alkoholisti, niin ei häntä silloin haittaa, jos muut juovat.
Noin muuten en ymmärrä, miksi häiden pitäisi olla jotkut kännibileet. Eikö tervetuliaiskuohari ja lasi viiniä ruuan kanssa riittäisi?
No ei riitä :D
Teidän juhlat, itse päätätte miten juhlitte. Kutsu kannattaa laittaa, päättäkööt itse tuleeko vai ei. Enemmän harmittaa jos ei edes kutsuta. Eihän muutenkaan jätetä kakkuakaan tekemättä, jos juhliin tulee entinen syöppö, nykyinen laihduttaja.
"Entistä" alkoholistia ei kyllä ole olemassakaan, viinan jättänyt on raitis alkoholisti. Ja jos on oikeasti raitis, ei repsahda joka kerta kun alkoholia on tarjolla tai muut juovat. Jos tekee vaikeaa niin pysyköön kotona.
T. alkoholisti
Alkoholin juominen tai juomatta jättäminen jokaisen oma asia. Sen minkä toivoisi, on ne alkoholittomat vaihtoehdot ja juomattomuuden normaalius (ei aleta tuputtamaan eikä tuijottamaan jos joku ei juo).
Huomaavaista kuiten ottaa kaikki kutsutut huomioon allergioiden ja muiden asioiden takia, ettei kuivin suin ja syömättä tarvitse olla. Alkoholia, alkoholitonta, kasvis, liha, laktoositon, gluteiiniton ym.
Joo komppaan muita. Ei ole teidän ongelma. Jos alkoholisti ei ole vielä valmis vastustamaan tarjottua juomaa tai katsomaan muiden alkon käyttöä, hän jää kotiin. Suosittelen varaamaan alkoholittomia vaihtoehtoja raittiille vieraille :)
-Raittiin alkoholistin lapsi
Meidän häissä oli eräs erittäin alkoholia kittaava nainen. Kutsua mietittiin pitkään ja harkiten.
Hän otti ruokien kanssa tonkan viinia mukaansa juomapisteestä ja kittaili kaksin käsin olutta. Loppu illasta konttasi ulkona pakkasessa ja vittuili kaikille.
Kiitos Mirjalle kun jäi hyvät muistot.
Vaikka olisi alkoholittomia tarjolla nää löytää vaikka saharastakin sen juotavan. Siinä menee juhlat pilalle. Varoitan.
Työkaverin häissä morsiamen isä oli ex-alkoholisti. Asiasta keskusteltiin paljon, sulhanen juoruili näistä töiden illanvietossa ja lopputulos oli että isä saattoi tyttärensä alttarille ja lähti pois.
Samoin entinen opiskelijakaveri on alkoholisti. On ollut juomatta yli 10 v mutta ei käy vastaavissa tilaisuuksissa. Oli tyttärensä häissä vain ehkä tunnin ja lähti pois.
Oikea valinta kummassakin tapauksessa
Miksi häissä pitää juoda alkoholia. WT-häissä yleensä vielä ns. pää täyteen. Jos itse menisin naimisiin, niin olisivat päihteettömät.
Ehkä voisi sitten bestman esimerkiksi ottaa tehtäväkseen poistaa känniääliön juhlista. Tilaamalla taksin ja maksamalla sen tms.
Vierailija kirjoitti:
Miksi häissä pitää juoda alkoholia. WT-häissä yleensä vielä ns. pää täyteen. Jos itse menisin naimisiin, niin olisivat päihteettömät.
Edes kuohujuoma ei siis olisi sallittua, vai olisko sekin alkoholitonta Elyseetä vai kenties Pommacia?
Vierailija kirjoitti:
Koska alkoholi rentouttaa, niin ettei tunnelma ole sellainen jäytävän takakireä ja jännittynyt, vaan voi luontevasti jutella ja juhlia tuntemattomampienkin vieraiden kanssa. Jotkut tietenkin juovat sen pään täyteen, mutta mitä se haittaa, jos joku alkaa tuottaa ongelmia niin pihalle vaan.
Ainoastaan WT-häissä juodaan alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Meidän häissä oli eräs erittäin alkoholia kittaava nainen. Kutsua mietittiin pitkään ja harkiten.
Hän otti ruokien kanssa tonkan viinia mukaansa juomapisteestä ja kittaili kaksin käsin olutta. Loppu illasta konttasi ulkona pakkasessa ja vittuili kaikille.
Kiitos Mirjalle kun jäi hyvät muistot.
Vaikka olisi alkoholittomia tarjolla nää löytää vaikka saharastakin sen juotavan. Siinä menee juhlat pilalle. Varoitan.
Juu sitten jos alkoholi on vielä aktiivinen osa alkoholistin elämää niin paras on jättää kutsu lähettämättä... :/
Vieraan ongelma, ei järjestäjien.