Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlapyhät taas tulossa ja sukulaisten pariutumis/vauvautelut ärsyttää

Vierailija
23.03.2016 |

Vituttaa jo valmiiks kun tietää että pitää istua pöytään juhla-aterialle syömään sitkeetä paistia ja vastailemaan vanhempien ja sukulaisten kysymyksiin siitä joko olen löytänyt "kaverin" tai miettinyt elämää "sitten kun sullakin on lapsia." HUOOOOH.
Olen korkeasti koulutettu nainen, tällä hetkellä nautin ihan liikaa elämästi jossa voin vapaasti matkustaa ja deittailla, lapsia en voisi edes kuvitella hankkivani seuraavan 5-7v aikana, mutta vanhemmat ihmiset eivät tätä ymmärrä, koska 60-luvulla naisten piti mennä naimisiin ja "kuka sinusta sitten huolehtii kun olet vanha"

taidan mennä paikalle jo valmiiks humalassa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset vaikka lomaile ulkomailla pääsiäistä jos ruokakin on huonoa.?

Vierailija
2/10 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä jotain naispuolista ystävääsi mukaan. Hän siis esittää naisystävääsi ja "tulet kaapista", voit olla varma, että kukaan ei enää kysy sinulta lapsista tms ja saat olla jatkossa rauhassa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enoni vastasi lapsiuteluihin joskus 4-kymppisena, etta mahdolliset haikarat ammutaan. Suvun akat olivat tukehtua pullaansa ja varmasti paheksuivat. Mutta kaikki perheenperustamisvihjailut loppui.

Vierailija
4/10 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapista tuleminen ei enää toimi, olen seurustellut aiemmin myös muutaman naisen kanssa mutta viimeisimmät on ollut miehiä eli ehkä siksi lisääntynyt tiedustelu kun olen "palannut normaaliin." 

Nään perhettä aikalailla pääsiäisenä ja joulun aikaan, mieli tekisi matkustaa jonnekin hyvin kauas mutta koen jotenkin velvollisuutena nähdä välillä perhettä ja varsinkin isovanhempia kun he nyt ovat vielä elossa.

Haikaroiden ampuminen oli hyvä, käytänkin sitä seuraavaan innokkaaseen kyselijään. Tosin ihmisten on yllättävän vaikea uskoa sitä että joku ei ehkä halua edes lapsia. Monet vaan sanoo että huomaat sitten myöhemmin tai ettei elämästä tiedä mitään/oikea naiseus koetaan vasta äitinä. En jaksaisi joka kerran haastaa riitaa kun nään heitä mutta jossain vaiheessa ihan varmasti menee kuppi nurin. Ap

Vierailija
5/10 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulaisissa on vain yksi tuollainen utelija. Onneksi hänkin kaukainen sukulainen, joten kovin usein ei tarvinnut uteluita kuunnella. Todella rasittavaa kyllä oli. Muut sentään sivistyneitä. Nyt meillä tosin on kaksi lasta, joten uskoisin kyselyiden loppuvan tähän. Ei kukaan enää kolmatta ala tivaamaan. ;)

Vierailija
6/10 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestämistä helpottaa se, kun suunnittelet itsellesi jotain mieluisaa tuon vierailun jälkeen. Kun on jotain mitä odottaa, niin aika ei ole niin pitkäpiimäistä. Palkitset vaikka itsesi shampanjaillallisella, kun pääset kotiin. Vierailu on vain välivaihe tuohon tavoitteeseen pääsemiseksi.

Vierailija
7/10 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on aina jotain kommentoitavaa. Ennen parisuhdetta udellaan sitä, sitten lapsia, ensimmäisen lapsen jälkeen arvostellaan sen kasvatusta, sitten huhuillaan toisen lapsen perään, jos nämä ovat samaa sukupuolta niin painostetaan tekemään sitä toista vielä, jos tekee kolmannen lapsen niin sitten ihmetellään että miksi niin monta. Jne. Aina jotain. Olen ottanut asenteen että toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Voi vielä hymyillä ystävällisesti päälle.

Vierailija
8/10 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaapista tuleminen ei enää toimi, olen seurustellut aiemmin myös muutaman naisen kanssa mutta viimeisimmät on ollut miehiä eli ehkä siksi lisääntynyt tiedustelu kun olen "palannut normaaliin." 

Nään perhettä aikalailla pääsiäisenä ja joulun aikaan, mieli tekisi matkustaa jonnekin hyvin kauas mutta koen jotenkin velvollisuutena nähdä välillä perhettä ja varsinkin isovanhempia kun he nyt ovat vielä elossa.

Haikaroiden ampuminen oli hyvä, käytänkin sitä seuraavaan innokkaaseen kyselijään. Tosin ihmisten on yllättävän vaikea uskoa sitä että joku ei ehkä halua edes lapsia. Monet vaan sanoo että huomaat sitten myöhemmin tai ettei elämästä tiedä mitään/oikea naiseus koetaan vasta äitinä. En jaksaisi joka kerran haastaa riitaa kun nään heitä mutta jossain vaiheessa ihan varmasti menee kuppi nurin. Ap

Huolehtivatko vanhempasi nyt isovanhemmistasi? Ja aiotko itse huolehtia aikanaan omista vanhemmistasi? Tuo "kuka sinusta sitten huolehtii kun olet vanha" on aika usein vain sanonta, koska tosiasiassa harva huolehtii omista vanhemmistaan.

Vierailija
9/10 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan lämpimästi omaa ehdotustasi.

Vierailija
10/10 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolehtivatko vanhempasi nyt isovanhemmistasi? Ja aiotko itse huolehtia aikanaan omista vanhemmistasi? Tuo "kuka sinusta sitten huolehtii kun olet vanha" on aika usein vain sanonta, koska tosiasiassa harva huolehtii omista vanhemmistaan.

Eivät fyysisesti asu samassa osoitteessa, mutta auttavat paljon. Ja mitä ihmisten keskusteluita kuuntelee tuohan on syy lasten hankkimisellekin, ettei olisi yksin vanhuksena. Myöskin nykyajan elämäntyyli nähdään itsekkyytenä ja avuttomuutena. Mm. sitä että minulla käy siivooja, käytän muutenkin palveluita ja ostan ruokaa valmiina kirvoittaa keskustelua ja paheksuntaa. Isovanhemmat eivät tiedä tyttöystävistä, eivätkä myöskään ulkomaalaisista poikaystävistä koska en vaan jaksaisi kuunnella sitä läksytystä, vaikka siviilielämässä yhteiskunnallisesti aktiivinen olenkin. Ap