Netanttilan erämaksu muuttunut!
Netanttila on nyt sitten tehnyt saman kuin Hobby Hallkin, eli ulkoistanut erämaksumahdollisuutensa. Uusi luotonantaja on Avarda Oy (http://www.anttila.com/shop/fi/netanttila/ohjeet/nain-tilaat/maksutavat). Itse huomasin tämän kun olin tilaamassa, ja maksusivulla mainittiin kuukausittainen laskutuslisä, 1,99 euroa, jota ei ole ennen ollut. Tämän myötä heille on tullut myös uusi Lasku-mahdollisuus, jossa kaikki erämaksut yhdistetään yhdelle laskulle (tyyliin Ellos Lasku).
Ei hyvä juttu!
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Meillä kertyy paljon tyhjiä pulloja ja ollaan laitettu pullorahat säästöön. Vajaa 200e vuodessa "ilmasta rahaa".
Tai maksakaa luotttokortilla. Lienee pienemmät kulut.
Säästätte vielä enemmän kun ette osta niitä pulloja täysinä. Virvoitusjuomat ja alkoholit on turhaa.
Äh, just ajattelin tilata uuden koneen anttilasta osamaksulla. Osaisiko joku suositella vastaavaa paikkaa, jossa ei siis olisi mitään klarnoja vaan maksetaan suoraan puljulle summa X kuussa?
Vierailija kirjoitti:
Äh, just ajattelin tilata uuden koneen anttilasta osamaksulla. Osaisiko joku suositella vastaavaa paikkaa, jossa ei siis olisi mitään klarnoja vaan maksetaan suoraan puljulle summa X kuussa?
Gigantti? En ole laskulle ostanut sieltä, tuli vaan mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvän osamaksusysteemin takia suosin ennen hobbyhallia ja anttilaa, vaikka tavara olikin hieman kalliimpaa. Yleensä minulla on n. 500-1000e säästössä, mutta silti olen ostanut kalliimmat tuotteet osamaksulla koska korko on ollut niin alhainen ja laskut on voinut halutessaan maksaa vaikka heti pois jos siltä tuntuu.
Nyt kun ovat ulkoistaneet laskutuksen olen lopettanut kokonaan tilaamisen kyseisistä kaupoista.
Samoin!
Osamaksukauppa on ollut jo pitempään tavallaan 'huijausta', kun on mainostettu esim. huonekaluliikkeitten korotonta maksuaikaa. Minäkin menin ostoksille, mutta kuinkas kävikään: alettiin kyselemään puolison työpaikka ym. tietoja. Siinä vaiheessa aloin kummastella, että tässä nyt on kyse, kun itse ostan ja itse maksan. Mutta eihän se niin yksinkertaista ollutkaan, että minä työttömänä olisin ne yksinkertaisella osamaksulla saanut, vaan meidän pitikin hakea jotain luottokorttia. Sitä taas minä en olisi saanut ja siksi tarvittiin miestä ostajaksi.
Ei ole säästöjä, ei, mutta onneksi on vielä käytettävissä luottokortti, jonka olen jonakin hyvänä päivänä saanut.
Tämä on ihan ristiriitaista.
Ostatte hätätapauksissa osarilla kun ei ole rahaa maksaa heti, miten te voitte olla perillä näistä osareista noin hyvin? Siis onko hätätapaukset viikottaisia vai mitä ihmettä te sieltä tilailette, jos ei ole varaa maksaa heti?
Mitäpä luulette miksi näillä firmoilla luototus ulkoistetaan? Ei taida olla kannattavaa antaa maksuaikaa kulunutta ja koroitta?! Laskutuksesta tulee paljon kuluja, asiakaspalvelu ja perintä yms. Ja taitaa tulla myös paljon luottotappiotakin ihmisten jättäessä laskut maksamatta....
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan ristiriitaista.
Ostatte hätätapauksissa osarilla kun ei ole rahaa maksaa heti, miten te voitte olla perillä näistä osareista noin hyvin? Siis onko hätätapaukset viikottaisia vai mitä ihmettä te sieltä tilailette, jos ei ole varaa maksaa heti?
Noissa tulee aina laskulle tilattuna vaihtoehto, jossa saa itse valita joko kertamaksun tai erämaksun.
Tieto osamaksumahdollisuudesta sisältyy laskuun, eikä sitä tarvitse valita etukäteen tilatessa. Tai on kai siellä edelleen mahdollista maksaa suoraan pankin kautta ( etukäteen, palautuksen saaminen voi olla hidas) tai luottokortilla ( myös etukäteen, mutta veloitettua luottotiliä hyvitetään palautuksen jälkeen sitten joskus), ja postiennakolla myös ( sopii luottotiedottomille).
Olen ollut 30 vuotta Hobbarin ja Net Anttilan asiakas. Nyt sain minäkin laskun Avardalta. Maksoin sen kerralla pois. Sänkyä maksan vielä vanhalla osa- maksulla.
Hobbarista tilasin Marimekon pussilakanat ja maksan kolmessa erässä pois. Tulee siis korkoa vähäsen mutta kokonaisumma olisi ollut 170 euroa.
Harkitsen todella tarkkaan että tilaanko enää mitään kummaltakaan firmalta. Unikko pussilakanat oli kuitenkin edulliset, kun oli kantis tarjouksessa ja monesti pakko tilata, kun esim. en saa jotain tuotetta kaupasta. Ostan vain laatua Marimekkoa ja Vallilaa. Kaupoissa liian suppea valikoima.
Hobbari kuitenkin myy Marimekkoa halvemmalla kuin itse Marimekko myymälä.
Ostin siis mutta harvemmin ja vakaasti harkiten. Maksan myös erät monesti nopeesti pois niin ei mene korkoa. Vaikka ne erät onkin niin laskun saa maksaanpois kokonaan jos on vain rahaa.
Joo, ei lähde kyllä täältä enää noille puljuille isompia tilauksia. Entiset systeemit olivat todella hyvät, huonommaksi on mennyt näiden uudistusten myötä. Tilaukset tulivat ennen Anttilasta parissa päivässä, nyt viimeisin tilaus kesti kaksi viikkoa. Ei voi kun kummastella miksi muuttaa toimivia juttuja huonompaan suuntaan. Harmittaa, kun Anttila oli ennen pienipalkkaiselle hyvä paikka ostaa joku isompi tavara ja maksaa se joustavasti pois. Nyt on kaikenmaailman korkoa ja tiliä ja tilinhoitomaksua ja perintäyhtiötä. Täytyy tosiaan ruveta rakentamaan sitä puskurirahastoa kuukausittain.
Sanokaapa jotka olette osamaksulla Anttilasta ostaneet että vaikuttaako Anttilan konkurssi tähän laskuttajan laskuttamiseen?
Hmmhhhmm kirjoitti:
Sanokaapa jotka olette osamaksulla Anttilasta ostaneet että vaikuttaako Anttilan konkurssi tähän laskuttajan laskuttamiseen?
Ei vaikuta. Avarda varmasti karhuaa omansa pois!
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 30 vuotta Hobbarin ja Net Anttilan asiakas. Nyt sain minäkin laskun Avardalta. Maksoin sen kerralla pois. Sänkyä maksan vielä vanhalla osa- maksulla.
Hobbarista tilasin Marimekon pussilakanat ja maksan kolmessa erässä pois. Tulee siis korkoa vähäsen mutta kokonaisumma olisi ollut 170 euroa.
Harkitsen todella tarkkaan että tilaanko enää mitään kummaltakaan firmalta. Unikko pussilakanat oli kuitenkin edulliset, kun oli kantis tarjouksessa ja monesti pakko tilata, kun esim. en saa jotain tuotetta kaupasta. Ostan vain laatua Marimekkoa ja Vallilaa. Kaupoissa liian suppea valikoima.
Hobbari kuitenkin myy Marimekkoa halvemmalla kuin itse Marimekko myymälä.Ostin siis mutta harvemmin ja vakaasti harkiten. Maksan myös erät monesti nopeesti pois niin ei mene korkoa. Vaikka ne erät onkin niin laskun saa maksaanpois kokonaan jos on vain rahaa.
Nyt on pakko kyllä vähän oikaista. Ihminen, joka ostaa Marimekkoa tai Vallilaa (tai Finlaysonia), ei osta lakanoita laadun vaan designin takia. Peruspalttinaa, johon on hyvä painattaa kuoseja. Alhainen lankaluku, ei pitkäkuituista puuvillaa, ei kampapuuvillaa, eikä edes tehty Suomessa, jos se jollekin vaikuttaa ostohaluihin. Laadullisesti parempaa on jopa Stockmannin omat brändit, kuten Casa Stockmann tai Villa Stockmann, hintaa puolet vähemmän teidän "laatulakanoistanne". Ihminen, joka haluaa oikeasti hyvälaatuiset lakanat, ja on valmis niistä myös maksamaan, ostaa Schlossbergiä tai Yves Delormea.
Mitäs sitten kun on ostanut Anttila osamaksun aikaan? :)
Anttilan erämaksut,miten on laskujen eräpäivien laskut,koska se on mennyt konkurssiin?
terveisin Aulikki Tiainen
"Pidä jemmarahaa pankkitilillä!" lauletaan ja se on ihan hyvä neuvo!
Samapa se melkein mistä ostaa, mutta maksaessa suosittelen aina käyttämään luottokorttimaksua, koska silloin tulee turva konkurssin varalle, joka tuli myös tämän kakkasäkin kohdalla todistettua!
Maksoin nyt viimeiset erälaskut anttilaan ja h&mlle. Anttila varsinkin meni ihan kuralle kun ei pääsyt itse katsomaan laskuja ja maksamaan sieltä sivujen kautta. Lisäksi toimitus alkoi tökkiä yhä enemmän, viikon sijasta meni 3-4 viikkoa tai ei tullut ollenkaan.
H&M taas lähetteli niin monesti ihan erilaisia mitä olin tilannut tai esim saumoista kieroja ja jopa rikkinäisiä vaatteita että kyllästyin ainaiseen palautteluun.
Ostan suoraan kaupasta nykyään ja säästän rahaa, ei tarvitse palautella, saan heti sellaisen kun haluan ja vaikka heti käyttöön.