Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harrastatteko luovaa kirjoittamista?

Vierailija
23.03.2016 |

Työttömäksi jäätyäni olen alkanut harrastaa luovaa kirjoittamista. Aloitin romaanin käsikirjoittamisen, mutta se jäi kesken :-) Nyt kirjoittelen lyhyempiä tarinoita.

Mistä te muut kirjoitusharrastajat saatte inspiksiä? Kuinka usein kirjoitatte ja kuinka paljon kerralla suunnilleen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

upitus

Vierailija
22/26 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi kuulla ketkä kirjailijat ovat niitä jotka hallitsevat minä-muodon? Veikkaan Stephen Kingiä ainakin. Monesti kotimaisissa romaaneissa minä-muotoinen teksti on sellaista haahuilevaa tajunnanvirta kuvailua joka on puuduttavaa lukea.

Tämä varmasti jakaa mielipiteitä, mutta kotimaisista Antti Tuuri on yksi suosikkejani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan ihan omaksi ilokseni, välillä enemmän, välillä vähemmän. Puhelimen muistio on täynnä ideoita, joista voi hakea inspistä. Yleensä useampi stoori kesken, vaihtelen aina fiiliksen mukaan. Monesti kirjoitan juttuja kertaistumalta, enkä lähde hiomaan niitä täydellisiksi. Sillä tavalla saa flown päälle ja syntyy ideoita.

Mun mielestä on tärkeintä, että kirjoittaa, kirjoittaa ja kirjoittaa, eikä mieti liikaa tuleeko hyvää tekstiä vai ei. Kokeilee rohkeesti eri tyylejä ja astuu ulos omalta mukavuusalueelta.

Vierailija
24/26 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ymmärrän provoja! Tosin aika alkeelliset kirjoittajantaidot tuntuu olevan yleensä, mutta harjoittelemallahan oppii.

Vierailija
25/26 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Hurmeen Hullu on minä-muodossa kirjoitettu. Siihen se kylläkin sopii.

Vierailija
26/26 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä-muoto on haastava, koska se helposti menee sellaiseksi oman napanöyhtän kaiveluksi, mikä ei kiinnosta kuin kirjoittajaa itseään. Kolmannessa persoonassa kirjoittaminen haastaa tarinankertojantaitoja paremmin. Molempi muoto tai niiden yhdistely käy tietty jos vain osaa.