Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vl-naisia jotka elävät narsistin tms luonnehäiriöisen kanssa?

kukka
23.03.2016 |

Löytyykö täältä ketään vl-naista, joka elää narsistin tai mt-/ luonnehäiriöisen kanssa?
Haluaisin löytyy kohtalotovereita ja jakaa ajatuksia. Itse elän hyvin vaikeassa avioliitossa, miettien kokoajan että onko minun vain jätettävä tämä nykyinen elämä jotta olisin vapaa. Jos haluat vaihtaa ajatuksia, laitathan mailia:
kukkanen31@suomi24.fi

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki naiset elävät omien sanojensa mukaan narsistin tai mt-luonnehäiriöisen kanssa, mutta yksikään miehistä ei ole oikeasti sellaiseksi diagnosoitu.

Vierailija
2/11 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat nykyisen elämän jättämisellä? Muuttamista erilleen vai uskon jättämistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä lapsia? mitä tarkoitat nykyisen jättämisellä?

Vierailija
4/11 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vl-nainen?

Vierailija
5/11 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vl-parin, joka elää asumuserossa miehen mt-ongelman vuoksi. Eikä kukaan ole naista syyllistänyt tästä ratkaisusta. Hän siis päätti lähteä. Muista sinäkin pitää huolta itsestäsi ja mahdollisista lapsistasi, ja lähteä ajoissa... Voimia ja jaksamista tilanteeseesi!

Vierailija
6/11 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jättämällä sekä uskon että miehen.. lapsia on ja niitä en tietenkään jättäisi.

mulla vaan ei ole oikein minkäänlaista tukea lähellä. vanhemmat tietävät tilanteesta mutta asuvat kaukana. miehen suku ei halua ymmärtää tilannetta.

Vierailija
7/11 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

olitpa vl tai et, niin sinun ei tarvitse hyväksyä mieheltäsi mitään, mikä ei sinusta tunnu oikealta. mt ongelmaisen tai narsistin kanssa eläminen, no, on osittain itsensä ja oman elämän hukkaamista. miksi jäädä liittoon, jossa ei voi kokonaisvaltaisesti hyvin? jos teillä on lapsia, niin silloin olet vastuussa myös heidän elämästään, jolloin en näkisi vaihtoehtona muuta kuin avioeroa tai asumuseroa ja sairastuneen hoitoon menemistä (+muulle perheelle kaikki mahdollinen tuki mitä on saatavissa). miksi olette yhdessä? ei uskon vuoksi tarvitse alistua moiseen.

vaikka olisi hyviä päiviä ( narsistit osaa ainakin manipuloida!) niin siinä varsinaisessa oikeassa arjessa elämä punnitaan. jos teillä on hankaluuksia, niin... t. toinen vl

Vierailija
8/11 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo päättänyt jättää samalla uskon, kannattaa etsiä tukijaa lähteneiden joukosta. Muuten tukemisesi voi käydä saattajalle liian raskaaksi.

Vierailija
9/11 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat jättää sekä uskon että miehen? Eikö miehen jättäminen riittäisi?

Vierailija
10/11 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että elämä olisi helpompaa ilman häntä, vaikka tiedän myös että taloudelliset yms ongelmat odottaisivat nurkan takana. Mä en vain jaksa enää kauan. Reilu 10 vuotta tämä on kestänyt, joten ihan helpolla en ole luovuttanut. Diagnoosia mies ei ole saanut mutta epäilyä monenlaisesta eri mt/persoonallisuus häiriöstä. Hoitosuhde on jatkunut vuosia mutta ei etene mihinkään vaan junnaa paikallaan. Elämä on jatkuvaa varpaillaan elämästä sekä mulla että lapsilla. Mies arvostelee ja haukkuu mua jatkuvasti. Viimeksi eilen sain kuulla kuinka narsisti olen, hän on masentunut mun takiani ja kuinka olen pilannut hänen koko elämän. Suuttui siitä kun en suostu leikkaamaan pitkiä hiuksiani lyhyiksi kun hän haluaisi "vaihtelua". Ihan sairasta, tiedän. Mä en oikeastaan sanonut mitään mihinkään koko päivänä. Nyt pitää mykkäkoulua. Odottaa mun anteeksipyyntöä. Anteeksianto ja pyyntö ei enää tunnu missään. Mikään muu tässä elämässä ei oikeastaan tunnu miltään muuta kuin lapset. Niitten takia mä jaksan päivästä toiseen. Jos mä alkaisin kirjoittaan tähän koko tarinan, siitä tulisi kirja. Mutta tosiaan tahtoisin vertaistukea. Mulla ei ole henk kohtaisia ystäviä juuri ollenkaan, kaikki on perhetuttuja joiden kanssa ollaan tekemisissä perheenä. Lähinnä siksi, että ollaan tekemisissä sellaisen ihmisten kanssa jotka mieheni hyväksyy. Olen käynyt ammattiauttajillakin, mutta olen jotenkin ihan umpikujassa silti. Lapsesta asti ajatellut että ero ei ole vaihtoehto. miten mä muka voin rikkoa perheen. Ja onko mulla nyt muka oikeasti niin paha olla? vaikka tiedän että on.

Vierailija
11/11 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi käyttää sinua kohtaan (henkistä) väkivaltaa, sinun velvollisuutesi on hakea apua tilanteeseen.

Kyllähän vl:t ajattelevat, että joissain tilanteissa asumusero on hyväksyttävää. (Esim vaikeat mt-ongelmat tai väkivalta.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi