Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko dieetin kolmas päivä yleensä se vaikein?

Vierailija
23.03.2016 |

Ja alkaako sen jälkeen helpottaa?
Kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä tiedoilla olet 155 cm ja67,5kg.

Sinun peruskulutus on noin 1700-1800kcal lisäksi tulee varmasti jotain liikuntaa. Tuskin olet 24\7 sänkypotilaana.

Älä siis laske kaloreita alle 1500kcal päivässä. Mielummin lisää liikuntaa. Varsinkin hyötyliikuntaa. Aika helposti saat sillä nostettua kulutuksen lähelle 2300-2500kcal per päivä. Silloin saat jopa syödä sellaiset 2000kcal!

Nipistä noin 500kcal vaje enemmälti esim hiilareista ja muista riittävä protskujen ja rasvojen saanti.

Perusperiaate energian saannissa pätee edelleen. Esim. 30% hiilareista, 40% protskusta ja 30% rasvoista. Kestävyysurheilijalla voi olla hiilarit ja prodet toisinkin päin.

Keskity ennen kaikkea hiilareiden ja rasvojen laatuun. Muista myös kuidut.

Vierailija
22/25 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ketogeenisilla dieeteillä on, koska ketoosin alkaminen kestää yleensä 3-5 päivää, ja ennen kuin se alkaa, olo voi olla tosi kamala. 

Itse olen parhaillaan Cambridge-dieetin 1-vaiheella, jossa ollaan ketoosissa, ja oli kykllä ekat 3 päivää kamalia: päätä särki, vapisin, oli sekava olo, oksetti, huimasi. Mutta sitten kun ketoosi alkoi, olo parani ja nälkä katosi täysin. Nyt jo 4 viikkoa oltu noin 500 kcal:illa päivä, painoa lähtenyt 9 kg ja hyvin menee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin ketogeenisilla dieeteillä on, koska ketoosin alkaminen kestää yleensä 3-5 päivää, ja ennen kuin se alkaa, olo voi olla tosi kamala. 

Itse olen parhaillaan Cambridge-dieetin 1-vaiheella, jossa ollaan ketoosissa, ja oli kykllä ekat 3 päivää kamalia: päätä särki, vapisin, oli sekava olo, oksetti, huimasi. Mutta sitten kun ketoosi alkoi, olo parani ja nälkä katosi täysin. Nyt jo 4 viikkoa oltu noin 500 kcal:illa päivä, painoa lähtenyt 9 kg ja hyvin menee!

Kun olet saavuttanut tavoitepainosi, niin miten jatkat elämääsi? Miten syöt sen jälkeen? Paino taas nousee ja jojoilukierre jatkuu?

PS. Monesko laihdutuskerta elämäsi aikana?

Vierailija
24/25 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olet saavuttanut tavoitepainosi, niin miten jatkat elämääsi? Miten syöt sen jälkeen? Paino taas nousee ja jojoilukierre jatkuu?

PS. Monesko laihdutuskerta elämäsi aikana?

Syön kuten avioeroon asti söin koko aikuiselämäni, eli Välimeren ruokavalio-tyylisesti, kasvis-kalaruokavaliota. Olin siis tosiaan 38-vuotiaaksi asti hoikka (161 cm, 50 kg) ilman mitään painon vartioimista tai laihduttamista. Uskoisin siis osaavani syödä järkevästi myös tämän kuurin jälkeen.

Paino-ongelmani syy on, että riitaisi avioero, lapsen vakava sairaus, työpaikan menetys ja äidin kuolema samaan syssyyn ajoivat minut pariksi vuodeksi alkoholin liikakäytön ja huonon ruoan syömisen kierteeseen. Painoa kertyi 23 kiloa. Nyt olen saanut tällä Cambridgella poikki juopottelun ja syöpöttelyn kierteen, ja tosiaan sitten vaiheittain palailen syömään kuten olen suurimman osan elämääni syönyt, eli varsin terveellisesti.

Vierailija
25/25 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jäin miettimään, että minkä verran mun sitten pitäisi syödä? Eri laskurit kun antaa peruskulutukseksi tämän kokoiselle naiselle noin 1700 kaloria. Ja liikuntaa ei ole nyt kuvioissa vielä. - ap

Ihan hyvä kalorimäärä on se 1200-1500 laihdutukseen. Kaikki alle kulutuksen laihduttaa eli jos on liian vaikeet, syö 1500-1600. Silläkin laihtuu, kunhan syö kunnon ruokaa.

Hiilarittomuus laihduttaa, mutta kropalla kestää tottua siihen. Olin kerran kuukauden hiilarittomalla ja enää en sitä tee. Siis en syönyt viljoja...kasviksia ja hedelmiä vähän. Vähintään kaurapuuro aamulla kannattaa syödä vatsan toiminnan ja jaksamisen takia.

Et ole ollut hiilarittomalla. Miksi valehtelet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi