Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies jätti keittiön pöydälle vihaisen lapun, koska joutui yövuoron jälkeen hoitamaan lapset kouluun/tarhaan

Vierailija
23.03.2016 |

" olen pettynyt toimintaasi. ymmärrätkö, kuinka väsynyt olen ja nyt piti hoitaa Niko (nimi muutetu) taksiin ja viedä Saana (nimi muutettu) tarhaan. olisin voinut ajaa kolarin!"

olen tavannut tuon lapun nyt useita kertoja läpi ja kaikenlaiset tunteet vilistävät päässä. YKSI aamu ja mies reagoi näin?! olen siis viime kuussa työttömäksi jäänyt, meillä ovat 9v ja 4 v lapset ja normaalisti minä hoidan heidät kouluun ja päiväkotiin. mutta viime yö...

kävin eilen illalla sänkyyn klo 21.00, mutten saanut hyvin unta tukkoisen nenän vuoksi. kävin penkomassa lääkekaappia nenäsuihkeen toivossa ja surffailin vähän netissä.. ja 3.00 päätti tytär sitten herätä pirteänä kuin peipponen ! yritin saada nukahtamaan uudestaan viereeni, mutta oli täysin pirteä ja virtaa täynnä! :O olin oksentaa väsymyksestä, kun laitoin lapselle puurokupillisen ja elokuvan pyörimään. meinasin jo nukahtaa takaisin, mutta sitten alkoi leikkiä kovaäänisesti poneilla!
poikahan ei herää, vaikka katto tippuisi niskaan mutta itse en kyennyt saamaan unta ja pyörin pää jyskyttäen sängyssä miettien, että ei piru vie ole todellista.. lopulta nousin ja aloin puuhata jotain pientä kun nukkuminen ei kerran ollut vaihtoehto.
kun mies tuli töistä 6.15, selitin itkuisena että minun pitäisi saada nukuttua edes vähän ja hoipertelin makuuhuoneemme nurkassa olevaan säkkituoliin huovan alle kippuraan.. mies koetti sitten siinä vähän myöhemmin saada minut ylös, mutta huusin vain jotain että painuu hemmettiin.

kun heräsin 9.30 asunto oli hiljainen ja pöydällä odotti syyttelevä lappu. ja nyt mietin, kumpi meistä on se pahis? mies, joka joutui valvomaan nyt vähän extraa vai minä, joka en olisi pystynyt MIHINKÄÄN ellen olisi saanut nukagdettua siihen hiivatin säkkituoliin ! en pystyisi nyt tekemään lähtöä ruokakauppaan, eikä mies saisi todellakaan maata iltakuuteen..!

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Tai jos on totta, niin jumalauta mikä urpo olet.

Vierailija
2/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pientä" liioittelua kummankin osalta. En jäisi tuota märehtimään... Jotkut on ku perseelle ammuttuja karhuja yhden vähän huonommin nukutun yön jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mix sinun lapsesi on päiväkodissa hoidossa? Kyllä miehesi mielestäni voi viedä lapsen hoitoon ja kts. toisen lapsen kouluun.

Vierailija
4/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku alkaa laittaa puuroa ja leffoja lapselle kolmelta yöllä?

t. Ihmettelevä lapseton

Vierailija
5/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä valitat kun olet joutunut yöllä valvomaan? Miehesi on valvonut KOKO yön ja tehnyt töitäkin.

Miehesi oli siis taatusti väsyneempi kuin sinä.

Vierailija
6/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo todellista, oikeesti. Unihäiriöisenä kolmen lapsen äitinä mulla jää useinkin yöunet hyvin vähiin tai en nuku ollenkaan. Kyllä mä silti pystyn toimimaan normaalisti ja hoitamaan lapset kouluun ja tarhaan, ja menen vielä itsekin töihin. Työteho ei ole valvotun yön jälkeen kovin hyvä, mutta teen vain pakollisen ja paikkaan sitten seuraavana päivänä - onneksi työni sallii sen. Ei aikuinen ihminen yhden yön valvomisen jälkeen ole vielä täysin toimintakyvytön. Kasvakaa aikuisiksi!

Vierailija
7/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi, kaikki symatiani on hänen puolellaan. Yksi nukkumaton yö työttömällä voi voi. Sinulla on aikaa päivänokosiin milloin haluat. Miehesi on töissä ja tuo leipää pöytään.

Miksi valvoit netissä myöhään? Oma ajanhallintasi on luokatonta. Surffailit vauvalla ja aamulla väsyttää, onpas elämäsi hankalaa.

Vierailija
8/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesikö mies ettet ollut nukkunut yhtään? Olisit sanonut jotain nätimpää kuin "painu hemmettiin". Vähemmästäkin ärsyyntyisi.

Vierailija
9/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kahden drama queenin suhde. Haluaisin teistä tosi tv -ohjelman.

Vierailija
10/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä usko ketään! Kukaan ei annan lapsen katsoa leffoja kolmelta yöllä.

Vierailija
11/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku alkaa laittaa puuroa ja leffoja lapselle kolmelta yöllä?

t. Ihmettelevä lapseton

Njää, Porvoossa tapahtuu kaikenlaista. Eiköhän tässä oo juonena taas kerran lompakkoloinen, kommenttia odotellessa.  :)

Vierailija
12/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen että pyydät anteeksi mieheltäsi.

Hoidatat lapsesi päiväkodissa joka on mielestäni väärin, olet työtön jolla olisi aikaa hoitaa lapsi jos vain haluaisit.

Kukaan normaali ei keittele lapselle puuroa yöllä.

Vierailija
13/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi meni hoitoon? Oli varmaan myös väsynyt valvoessaan ja syödessään keskellä yötä? Sä jäit kotiin nukkumaan, mutta raukka pieni lapsesi pakotettiin väsyneenä hoitoon ja sehän on yhtä raskasta kuin työ.

Vierailija
14/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta mikä itkuvirsi.

Ymmärrän kyllä että miehesi on vittuuntunut.

Ilman tota ylipursuavaa itsesäälidraamaa olisin ehkä voinut olla sitä mieltä että jos mies kerran saa nukkua ilman häiriötä kun tulee takaisin ja sä jaksat parin tunnin unella huolhtia ruuasta ja lapsista yms niin mies ylireagoi, mutta tuo parkumisesi ja uhriintumisesi sai minut kyllä näkemään punaista.

Vierailija
15/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, taas provo, jossa käytetty liikaa yksityiskohtia ja liiottelua. Nyt tarkkuutta näiden kanssa!

Vierailija
16/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Mies on todennäköisesti edellisen päivän nukkunut, että jaksaa yövuorossa. Ap valvonut yli vuorokauden, eli mies on nukkunut enemmän, hänelle tulllut vain peri tuntia enemmän valvomista.

Ja sinulle, joka ihmettelit miksi lapset hoidossa. Ei mekään heti otettu lapsia pois kun mies jäi työttömäksi. Lapset juuri olivat sopeutuneet hoitoon. Jos oltaisi otettu pois, olisi ollut kuukauden päästä ollut taas uusi päiväkoti, eri hoitajat, eri kaverit jne. Mies työllistyi siis nopeasti uudelleen. Hoitopäiviä voi lyhentää kyllä.

Vierailija
17/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miehesi puolella. Ei näin!

Vierailija
18/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sä valitat kun olet joutunut yöllä valvomaan? Miehesi on valvonut KOKO yön ja tehnyt töitäkin.

Miehesi oli siis taatusti väsyneempi kuin sinä.

Ohis. Yötyöläinen tietää valvovansa yön ja on luultavasti nukkunut päivällä ja mahdollisesti useamman päivän samassa rytmissä. T: entinen yötyöläinen

Vierailija
19/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö miehesi sitten yö vuoron jälkeen muualle nukkumaan kun oli lapun jättänyt eikä ollut kotona kun heräsit?

Vierailija
20/89 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietitääs tilannetta miehen näkökulmasta. Hän tulee yötyövuoronsa jälkeen kotiin. Voidaan olettaa hänen olevan melko väsynyt. Hänen vaimo (oletan että olette naimisissa), joka on työtön, nukkuu säkkituolissa ja ei tee elettäkään lasten laittamiseksi kuntoon. Mies sitten hoitaa lasten aamutoimet ja kuskaamiset rankan yön jälkeen.

Sinä voi nukkua vaikka koko päivän. Sinulla ei ole mitään velmoitetta päivän aikana. Sinä et käy töissä, mutta et pysty yhden huonosti nukutun yön jälkeen hoitamaan lapsia. Tämän tarina tapahtui varmasti Porvoossa.