Mikä nimi sopii mielestäsi paremmin lapselle kuin aikuiselle?
Kommentit (15)
Siis nimessä on jotakin lapsellista.
-ap
Vaikea kuvitella, että jostakin tuonnimisestä tulisi joku vakavasti otettava johtaja tms.
Lapsellinen nimikö haittasi Vanhasta vaaleissa...
Oma poikani on Vertti, enkä osaa kuvitella aikuista miestä jonka nimi olisi Vertti:). Mutta sitten kun hän on aikuinen, tavallisimpia nimiä ovat juuri nuo Jamit, Jesset, Peppiinat ja muut nykylasten nimet. Silloin Vertti ei varmasti tunnu enää muita lapsellisemmalta. Aika aikaansa kutakin.
joita ei vielä ole ollut aikuisilla, mutta myöhemmin ovat sitten ihan normaaleja aikuisen nimiä.
Tosin aina kun näen jonkun aikuisen, jonka nimi on Miikka, ajattelen, että onpa hänellä pikkulapsen nimi. Miikka ei ole vakavasti otettava nimi aikuiselle, vielä...
Meinattiin tehdä kuopuksesta Nuppu, mutta sitten tuumattiin, että ei se sovi kuin pienen lapsen nimeksi.
Vierailija:
Meinattiin tehdä kuopuksesta Nuppu, mutta sitten tuumattiin, että ei se sovi kuin pienen lapsen nimeksi.
vaikuta tuo yleisyysefekti. Nuppuhan assosioituu jo merkityksensä takia pieneen, samoin Peppi on ikuinen longstrump, vaikka niitä olis satatuhatta mummoikäistä.
Joskaan en osaa ajatella esim. Nuppua minkään ikäisellä ;)
Hankala kuvitella tuota nimeä aikuisella miehellä,
Vierailija:
Linda
hilpeyttä herättävä nimi
-???-
kaveirn poikaystävä on teemu ja myös tämän kaverin pappa on teemu...
ja sitten nämä kaikki hugot ja einot yms... ovat olleet joskus vanhojen ihmisten nimiä mutta taas muodissa... eli eikö nämä sitten sovi lapselle nämä nimet???