Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua!

Avuton
22.03.2016 |

Voisiko joku auttaa ja kertoa minulle...
Olemme mieheni kanssa yritttäneet lapsen saamista n.9kk. Aloitimme tosissamme, kun sain kuulla, että minulla on kuukautishäiriö ja toisessa munasarjassa solut monirakkulaoireyhtymän mukaisesti järjestäytyneet. Lääkäri määräsi minulle syyskuussa 2015 Terolut 10mg- kuurin. Tämän kuurin jälkeen kuukautiseni olivat suht säännölliset, kp 28-31.

Tämä kierto minua kuitenkin hämmentää. Tänään kiertopäivä 30 ja ovulaatiotesti näyttää kahta viivaa? Testasin viikko sitten huvikseni ensimmäisen kerran ovulaatiotestiä. Kuvittelin, ettei se varmasti näytä kahta viivaa, koska kp 24. Kolme päivää tuolloin testasin, ja kaikkina päivinä näytti 2 viivaa, mutta haaleni joka päivä. Tänään testasin taas ja kaksi viivaa selvästi. Raskaustestin tein eilen aamulla, mutta nega. Mitä tämä on? Joissakin keskustelupalstoissa puhutaan, että ovistesti saattaa näyttää raskauden aikaisemmin kuin varsinainen raskaustesti. Toisaalla taas puhutaan, että tällainen tapaus voi kertoa jostain vakavammasta ongelmasta. Vauva olisi kovasti toiveena, joten olisi ihanaa, jos tuo eka pitäisi paikkansa <3

Onko muilla ollut tällaista?

Ainiin... Viime viikolla muutamana päivänä vihloi ikävästi alavatsaan, varsinkin vasemmalle puolelle. Väsymystä on ollut jo pidemmän aikaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

teitkö ovulaatiotestiä kierron puolivälissä? Oliko tulos silloin positiivinen?

Loppukierrossa tekemiesi testien perustella vaikuttaisi siltä, että sinulla on ollut myöhäinen ovulaatio. Myöhäisten ovulaatioiden ongelma on se, että vaikka munasolu hedelmöittyisi, se ei ehdi kiinnittyä kohdun seinämään ennenkuin kuukautiset alkavat ja hedelmöittynyt munasolu huuhtoutuu ulos kuukautisten mukana.

LH- ja hCG- hormonit muistuttavat hyvin paljon toisiaan kemiallisella tasolla joten voi kai olla mahdollista, että hCG- hormonin nousu näkyy LH- hormonitestissä. En kuitenkaan käyttäisi ovulaatiotestiä raskaustestinä.

Kovin aikaisen raskauden testaamisen ongelmana on se, että noin 50% raskauksista menevät kesken ennen rv. 4+0 eli silloin kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Raskaustestin tekeminen ennen kuukautisten poisjääntiä voi siis aiheuttaa täysin turhia pettymyksiä.

Olet lääkärin seurannassa, joten kehoittaisin sinua keskustelemaan näistä asioista hänen kanssaan. Arvuuttelu ja vertaaminen toisten kokemuksiin ei johda mihinkään varmaan.

Toivon kovasti, että tulet raskaaksi mahdollisimman pian :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän