Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 23-vuotiaana nuoruus ohitse?

Vierailija
22.03.2016 |

Missä elämäntilanteessa itse olit?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin mielenterveyskuntoutujan arkea jota elän edelleen.

Vierailija
22/28 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, elämä on ohi jo tuossa iässä. Heti vanhainkotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä nuoruus ylipäätään on? siis mitä siihen tarkalleen kuuluu ja minkä ikäisenä ei ole enää nuori ja pitääkö sitten (vaikka 30:nä) lopettaa kaikkien sellaisten asioiden tekeminen jota tehdään nuorena?

Vierailija
24/28 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan 23 vuotias nyt jo järkyttävän vanha..

N18

Vierailija
25/28 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan 23 vuotias nyt jo järkyttävän vanha..

N18

ja aattele enää 5v ja sä olet 23 vuotias ikäloppu :o nyt kannattaa kuule nauttia siitä nuoruudesta kun vielä voit ;-D

Vierailija
26/28 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
27/28 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä 23 vaan vuoden nuorempi. Olen asunut omillani 18 vuotiaasta ja ollut ennen yliopistoa töissä. Lapsuus ja teini-ikä oli mulle raskaita perheongelmien ja kiusaamisen vuoksi, mutta nyt tunnen olevani vapaa. Minulla on avopuoliso. En tunne olevani mitenkään vanha, mutta monet oman ikäiseni ovat juuri tulleet "äidin helmoista" opiskelemaan, enkä koe että minulla on paljoakaan yhteistä näiden ihmisten kanssa. Lukio-nuoruus on varmaan elämän parasta aikaa, aika pieni aika, vaan 3 vuotta. Abivuosi etenkin. Mutta ylipäätään pidän noin järjestään kaikkia alle 30v. Nuorina, mutta myös monet yli 30v elävät nuoruutta eikä heistä tiedä että ovat vanhempia jos ei ikää tiedä. Kuten yleensäkin, riippuu yksilöstä elääkö nuoruutta vielä 35v vai tekeekö lapset 18v. Ja mitä pidetään nuoruuden elämisenä? Biletystä, reissaamista, aamuyöhön valvomista ym. Vai ylipäänsä elämää ennen työelämää ja lapsia (jos sattuu niitä tekemään).

Vierailija
28/28 |
22.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin vähän reilu vuosi sitten 23. Tein silloin aikalailla samaa kuin nytkin, olin kotona pienen poikavauvan kanssa.

En koe millään tavalla, että nuoruuteni olisi ohi, vaikka mulla on lapsi, puoliso ja "lapsipuolia". Ei se fyysinen ikä kerro kaikkea. Itsensä voi tuntea nuoreksi vaikka 75 vuotiaana, kuten mummoni. Asenne elämään ja se henkinen ikä kertoo paljon enemmän.