Hei uskovaiset kysymys teille!
Toivoisin ihan oikeaoppista vastausta, en mitään hihhulijuttuja! Siis taivas/helvetti -asiaa: joutuvatko kaikki "vääräuskoiset" helvettiin? Intialaiset, japanilaiset, kiinalaiset, mormonit, jehovat, islam, buddhalaiset jne.Entä kristinuskon muut haarat ortodoksit, roomalaiskatoliset jne. Jos kuollessaan ovat väärässä uskossa? Vai onko kuoleman jälkeen mahdollisuus korjata vielä asia? Intiassa, Japanissa, Kiinassa kristinusko ei niin yleinen. Jos menevät helvettiin ja sinä taivaaseen oletko surullinen heidän puolestaan? Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Kommentit (4)
En tiedä, Jumala tekee päätökset ja Raamattu on salattu, siitä avautuu ymmärrettäväksi jokaiselle vain se osa, jonka hän sillä hetkellä tarvitsee.
Uskon, että valinta on tehtävä elinaikana eikä sen jälkeen ole mahdollisuutta.
Suren tai säälin. Mutta taivaassa ei enää ole huolta muista.
Jumala on oikeudenmukainen. Ne ketkä eivät ole kuulleet Jeesuksesta niin tuomitaan sen mukaan mitä ovat elämässään (sydämessään) valinneet. Eli ovatko valinneet ns. hyvän vai pahan.
Mikäli ihminen on elämänsä aikana kuullut evankeliumin ja valinnut olla seuraamatta Jeesusta niin hän on silloin hylännyt Jumalan tarjoaman pelastuksen. Valinta on tehtävä tämän elämän aikana.
Miksi ihminen, joka ei halua täällä maanpäällä seurata Jeesusta sen maksimissaan 100 vuotta tahtoisi viettää hänen kanssaan iäsyyden?
En tiedä mitä tapahtuu ihmisille, jotka eivät ole koskaan kuulleet evankeliumia. Sen tietää yksin Jumala.
Tietysti suren jokaisen ihmisen puolesta, joka ei Jeesusta tunne. Olen itse elänyt ensimmäisen puoliskon elämästäni niin etten tiennyt mihin uskoa vai uskoako mihinkään. Annettuani elämäni Jeesukselle (niinkin yksinkertaisella rukouksella kuin: "jos olet olemassa niin muuta elämäni") on elämäni ihan toisenlaista. Tietysti elämässäni on edelleen vaikeuksia ja haasteita, mutta nyt ei minun tarvitse yrittää selvitä tästä kaikesta yksin ja kantaa tätä taakkaa omin voimin...
Taivaaseen/helvettiin menevät ne, jotka uskovat, että kyseiset paikat ovat olemassa.