Brittein saarten tuntijat! Suosittele rannikkokaupunkia max 3 tunnin päässä Lontoosta!
Suunnittelemme siis matkaa, johon kuuluisi Lontoon ohella jokin kaunis rannikkokaupunki. JA sen pitäisi olla sellainen, johon pääsee junalla, matka ei kestä liian kauan eikä maksa liikaa (nelihenkinen perhe junalla tulee helposti kalliiksi). Junalla siksi, että bussissa lapset oksentavat ja auton vuokraaminen vasemmanpuoleisen liikenteen maassa ei houkuta :)
Kommentit (43)
Mitä haluatte tehdä siellä paikan päällä?
Brightonissa on esim. huvipuisto, jos sellainen kiinnostaa.
Brighton sanoisin minäkin. N tunnissa pääsee bussilla Lontoosta
Hastingsin/Brightonin suunta on tuttua, enemmän tähyilisin nyt länteen päin. Onko muita ehdotuksia? Ap
Ylläoleva vei sanat suustani. Hastingsiä olin ehdottomassa.
Margate on noin tunnin matkan päässä, siellä on rannassa uudehko modernin taiteen museo.
Ranta-alue on kaunis, ja auringonlasku silmiä hivelevä (jos sellainen sää osuu kohdalle). Ei ihme, että Turner maalasi siellä.
Mitä junalippuihin tulee, niin ne saa sitä halvemmalla mitä aiemmin ne ostaa. Olen ostanut itse hyvissä ajoin junalippuja joista maksoin 11 ja 13 puntaa suunta (Manchesterista Walesiin). Samana päivänä ostettuina liput olisi maksaneet +30 puntaa/suunta.
Esim. Trainlinen sivuilta (https://www.thetrainline.com) voi ostaa liput jotka saa lunastettua juna-asemalta juuri ennen matkaa. Eli liput maksetaan kortilla netissä ja ne haetaan aseman lippuautomaatista, tähän tarvitaan sitä samaa korttia jolla liput on maksettu sekä varauskoodia joka lähetetään sinulle kuitin kera sähköpostiin. (Minulla tuli joskus jotain hässäkkää tuossa enkä saanut lippuja automaatista, sain sitten liput aspasta kortin ja tilausvahvistuksen avulla).
portsmouth. tai vielä lännenpänä falmouth. ei ole kyllä turistirysiä, mutta esim portsmouthista löytyy paljon purjelaiva-aikakauden museoita ja nähtävyyksiä. Falmouth taas on ainakin vanhalta osaltaan hyvin idyllinen pikkupaikka.
Itse olen menossa paikkaan nimeltä Poole. Tosin siksi, että otan sitten linja-auton Jurassic Coastia pitkin.
Poolesta en osaa siis sanoa mitään, saapa siis nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä junalippuihin tulee, niin ne saa sitä halvemmalla mitä aiemmin ne ostaa. Olen ostanut itse hyvissä ajoin junalippuja joista maksoin 11 ja 13 puntaa suunta (Manchesterista Walesiin). Samana päivänä ostettuina liput olisi maksaneet +30 puntaa/suunta.
Esim. Trainlinen sivuilta (https://www.thetrainline.com) voi ostaa liput jotka saa lunastettua juna-asemalta juuri ennen matkaa. Eli liput maksetaan kortilla netissä ja ne haetaan aseman lippuautomaatista, tähän tarvitaan sitä samaa korttia jolla liput on maksettu sekä varauskoodia joka lähetetään sinulle kuitin kera sähköpostiin. (Minulla tuli joskus jotain hässäkkää tuossa enkä saanut lippuja automaatista, sain sitten liput aspasta kortin ja tilausvahvistuksen avulla).
Joo, siksi olenkin hyvissä ajoin liikkeellä :) Mutta silti hintaa tulee, jos lähtee kauemmas. Ap
Kattokaa, josko hyötyisitte BritRail -passista. Siinä se etu, ettei tarvitse päättää etukäteen, mihin junaan hyppää.
Vierailija kirjoitti:
portsmouth. tai vielä lännenpänä falmouth. ei ole kyllä turistirysiä, mutta esim portsmouthista löytyy paljon purjelaiva-aikakauden museoita ja nähtävyyksiä. Falmouth taas on ainakin vanhalta osaltaan hyvin idyllinen pikkupaikka.
Falmouthia katseltiinkin :) Mutta se alkaa olla jo vähän kauempana. Ap
Täytyy ehkä vielä tarkistaa, mutta tarkoitus ei ole kovin paljon kierrellä kuitenkaan, joten kertaliput taitaa tulla halvemmaksi... Ap
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ehkä vielä tarkistaa, mutta tarkoitus ei ole kovin paljon kierrellä kuitenkaan, joten kertaliput taitaa tulla halvemmaksi... Ap
Siis Britrail.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen menossa paikkaan nimeltä Poole. Tosin siksi, että otan sitten linja-auton Jurassic Coastia pitkin.
Kuulostaa kivalta :) Ap
Whitsable. Ihana pieni rannikkokaupunki. Kaksikerroksisella bussilla pääsee Canterburyyn joka lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Poolessa on pieni idyllinen satama-alue josta lähtee miniristeilyjä, sellaisia tunnin tai parin. Googlaa Brownsea Island. Satamasta lähtee ostoskatu kohti modernia kauppakeskusta. Siinäpä se sitten melkein onkin. Ja tietty populaation asuinalueet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poolessa on pieni idyllinen satama-alue josta lähtee miniristeilyjä, sellaisia tunnin tai parin. Googlaa Brownsea Island. Satamasta lähtee ostoskatu kohti modernia kauppakeskusta. Siinäpä se sitten melkein onkin. Ja tietty populaation asuinalueet.
Jäi sanomatta että Jurassic Coast on Mahtava. Linja-autoreitillä on upeat maisemat. Todella mielenkiintoista jos on vähääkään kiinnostunut geologiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäi sanomatta että Jurassic Coast on Mahtava. Linja-autoreitillä on upeat maisemat. Todella mielenkiintoista jos on vähääkään kiinnostunut geologiasta.
Rakastaisin kierrellä tuolla linja-autolla, mutta lapset vaan oksentaisivat bussissa :) Ap
Hastingsista itse pidin suuresti! Leppoisa pieni kaupunki, jossa mukavia ihmisiä.
Brighton on suosittu kohde.