Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työpaikkailmoituksessa lukee että jokin taito on eduksi...

Vierailija
21.03.2016 |

..niin miksi se liian usein on oikeasti edellytys työn saamiselle, eikä suositus/eduksi?

Käynyt tämä kahden yrityksen kohdalla. Toisen työpaikkailmoituksessa luki että "ruotsin osaaminen on eduksi" ja toisessa että "ruotsin kielen taito on plussaa". Noh sitten haastattelussa todettiin että ruotsin kieli on EDELLYTYS.

Sama jos työssä vaikka väkisinkin tarvittaisiin autoa mutta ilmoituksessa lukisi vain että ajokortti on eduksi. Säästäisi kaikkien aikaa jos ilmoituksessa lukisi ihan suoraan onko edellytys vai suositus. Huonon ruotsin omaavana en koskaan hakisi paikkaa jossa ruotsia tulisi käyttää päivittäin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi venäjän kielen kohdalla. Ilmossa oli että se on avuksi työssä ja haastattelussa todettiin että sen pitäisi olla vähintään toinen äidinkieli jotta työssä pärjää. Turha reissu.

Vierailija
2/7 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen työpaikkailmoituksessa luki että "ruotsin osaaminen on eduksi" ja toisessa että "ruotsin kielen taito on plussaa". Noh sitten haastattelussa todettiin että ruotsin kieli on EDELLYTYS.

Minkä alan työt olivat kyseessä? Ja miksi ruotsi oli edellytyksenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ekana mieleen että ilmoituksen laatija ja haastattelija ovat eri oletuksessa työnkuvasta? Se ei kylläkään ole selitys sille että mennään noin pahasti metsään. Olen luullut että rekrytointi on kallista.

Vierailija
4/7 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen työpaikkailmoituksessa luki että "ruotsin osaaminen on eduksi" ja toisessa että "ruotsin kielen taito on plussaa". Noh sitten haastattelussa todettiin että ruotsin kieli on EDELLYTYS.

Kaupan ala. Luulen että oli edellytys koska alueella on tavallista enemmän ruotsinkielisiä. Suomenkielisiä on kyllä silti enemmistö. -ap

Vierailija
5/7 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan ala. Luulen että oli edellytys koska alueella on tavallista enemmän ruotsinkielisiä. Suomenkielisiä on kyllä silti enemmistö. -ap

Riippuu tietysti paikasta mut kyllä mun mielestä suomella tai englannilla pärjäis ihan hyvin. Eri juttu jos ollaan jossain Ahvenanmaalla...

Vierailija
6/7 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietysti paikasta mut kyllä mun mielestä suomella tai englannilla pärjäis ihan hyvin. Eri juttu jos ollaan jossain Ahvenanmaalla...

Pärjää, muttei se olisi hyvää asiakaspalvelua niin kauan kuin ruotsilla on virallisen kielen asema tuollaisen kaltaisella paikkakunnalla.

Vierailija
7/7 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollaiset edellytykset tule olla todella selvästi ilmoituksissa? Tarkoitan että ihan eri kohdassa kuin jotkut plussaominaisuudet? Kuulostaa huonosti laaditulta ilmoitukselta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän