Lievä seborrea
Riittääkö lievän seborrean hoitoon 2 x päivässä suihkussa käynti? Oireina mulla on, että "likaannun" todella nopeaa, niskassa iso rusehtava ihottumaläiskä, jatkuvat korvakäytävän tulehdukset, päänahkaa kutittaa lievästi, hilse, hiukset rasvoittuu äkkiä ja päänahka alkaa haista pahalta. Ajattelin ostaa jossain vaiheessa sen Selukos-shampoon, mutta ajattelin ensin kokeilla lähtisikö ongelma tällä, että käyn kahdesti päivässä suihkussa ja pesen ihan normipesuaineilla. Vai kannattaako vartalon iho pestä hajusteettomalla pesuaineella, vai onko sillä väliä seborreassa millä pesee?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan Selukos auttaa köhnään- parilla pesukerralla pääsee eroon ainakin vähäksi aikaa.
Ylen määräisestä suihkuttamisesta ei ole kokemusta , olen aina ollut ei-suihkussa viihtyvää tyyppiä.
Selukoksen lisäksi itselläni hyväksi havaittu SIM Bio Botanical Serum + saman sarjan shampoo. Itse pystyin lopettamaan lääkärin määräämän kortisonilitkun n. 15 vuoden käytön jälkeen tuolla combolla
Peseminen on kuitenkin tärkeää seborrean hoidossa. Mietin vain, että voikohan asettua pelkästään säännöllisellä pesemisellä, ilman mitään kortisoni tai muitakaan litkuja. Mulla on kuitenkin niin lievä tämä ja ei ole ennen ollut näinkään paha. nyt tuon niskan ihottuman takia googletin ja tajusin, että on seborrea kyseessä. Sen selukoksen voisin silti ostaa.
Ap
Kannattaa ostaa Selukos ja pestä sillä,
ennenkuin seborrea siitä vielä pahenee..
Selukos auttoi itselläni tosi nopeasti.
Ja kasvoihin tepsi Aqualan geeli (ei voide, vaan nimenomaan se geeliversio)
Vierailija kirjoitti:
Selukos auttoi itselläni tosi nopeasti.
Ja kasvoihin tepsi Aqualan geeli (ei voide, vaan nimenomaan se geeliversio)
Pitääpä kokeilla myös tuota geeliä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa Selukos ja pestä sillä,
ennenkuin seborrea siitä vielä pahenee..
Voiko se pahentua normaalishampoolla pesemisestä? Käytän sellaisia missä ei ole silikonia.
Ap
Mulla on muuten tukkakin jotenkin ohentunut ihan muutamassa päivässä. Jakaus näyttää leveämmältä kuin aiemmin. Pelottaa, että menee pahemmaksi ja alan kaljuuntua ihan kunnolla, niin kuin joillakin oli käynyt kun luin juttuja. Hui... :( Mietin myös sitä Roaccutania, mutta ehkä yritän ensin hellempiä hoitokeinoja... Oisko täällä ketään joka käyttänyt Roa-kuurin ja saanut avun? Ap
Roaccutania ? Itselle uusi tuttavuus seborrean yhteydessä . Pahaan akneen kyllä tiedän käytettävän ja kova kuuri mm. maksa arvoja täytyy vahtia .Mulla oli lääkärin määrämänä Betnovat scalp, joka sekin aikamoista kamaa kun lukee tuoteselostetta , mutta käyttö kuitenkin ulkoisesti.
Kokeile nyt ensin Selukoksella ja jos sillä pysy kurissa niin siirry vasta sitten kovempiin aineisiin . Ja edelleen suosittelisin kokeilemaan noita Bio Botanicaleja , mulla ne auttoivat todella.1/7
Mulla on myös ajoittain hiuspohjasta leviävä rasvainen seborrea. Olen käyttänyt siihen Ratiopharmin Ketokonazol -sampoota, joka on auttanut hyvin. Pesen sillä hiukset ja korvantaukset sekä korvalehdet. Jos ei ole kerrasta rauhoittunut, nin huuhtaisen kasvoni ja ylävartalon sillä. Kasvoille tietysti tosi laimeana eikä mitenkään hinkaten. Pelkkä peseytyminenkin tietysti auttaa, mutta kyllä mun käsittääkseni jotain tähän tarkoitukseen suunnattua sampoota kannattaa käyttää. Kortisoni ei auta, se on turhaa tähän ongelmaan.
Kokemukseni mukaan Selukos auttaa köhnään- parilla pesukerralla pääsee eroon ainakin vähäksi aikaa.
Ylen määräisestä suihkuttamisesta ei ole kokemusta , olen aina ollut ei-suihkussa viihtyvää tyyppiä.
Selukoksen lisäksi itselläni hyväksi havaittu SIM Bio Botanical Serum + saman sarjan shampoo. Itse pystyin lopettamaan lääkärin määräämän kortisonilitkun n. 15 vuoden käytön jälkeen tuolla combolla