Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nytpä selvisi, miksi koko ajan on ihan veto poissa

Vierailija
21.03.2016 |

Hb 106. Vielä kun selviäisi, mistä se johtuu!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan yleistä, että pitkä imetys ehdyttää rautavarastot? Olen epäillyt jotain tällaista kohdallani, ja sitten huomasin kaapissa rautatabletit, otin pari ja ihan kuin olo olisi heti helpottanut. Onko jotain haittaa, jos syö hetken lisärautaa, vaikke hb:ta ole mitattu? Siis vaikka muutaman pillerin viikossa jonkin aikaa.

Mä kyllä suosittelen mittauttamaan sen hb:n. Mä olen pyytänyt lastenneuvolan terkkaakin tekemään sen sormenpäätestin.

Kyllä mun käsityksen mukaan imetys voi vaikuttaa hemoglobiiniin.

Ap

Vierailija
42/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakiakin kannattaa testata...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, totta. Eipä tullut mieleen. Mulla on kyllä joskus otettu se verikoe, mutta siitä on jo vuosia. Ei kyllä muita keliakiaan viittaavia oireita mielestäni ole.

Ap

Vierailija
44/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, totta. Eipä tullut mieleen. Mulla on kyllä joskus otettu se verikoe, mutta siitä on jo vuosia. Ei kyllä muita keliakiaan viittaavia oireita mielestäni ole.

Ap

Ei siinä välttämättä olekaan muita oireita kuin anemia.

Vierailija
45/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei rautatabletit käy, ostakaa verilettuja ja syökää niitä kerran viikossa reilu annos.

Vierailija
46/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anemialle on aina joku syy. Naisilla pitää olla hyvin runsaat menkat, jotta se vaikuttaisi radikaalisti hb:n laskuun. Yksi syy voi olla esimerkiksi jatkuva piilevä verenvuoto suolistossa. Ruokavaliosta se ei käytännössä länsimaissa johdu, ellei ihmisellä ole esim. syömishäiriötä, tai hän ei osaa kasvissyöjänä syödä monipuolisesti.

Mulla on ollut näitä vatsaongelmia, joten tuo verenvuoto ei ole ihan mahdotonta. Ei kyllä ulosteessa näy, mutta sh-äitini sanoi, ettei se välttämättä näy muuta kuin ulostenäytteessä. Mä muuten syön lääkettä tohon refluksiin, pitääpäs katsoa, voiko sivuvaikutuksena olla raudan imeytymishäiriöt.

Ap

Mikäli lääkäri ei sinulle määrää ulostenäytettä, voit teettää sellaisen omin päinkin. Nettiapteekista löydät testin.

Luulis, että määrää, mä oon terveyskeskuksessakin hoidattanut tuota refluksia!

Ap

Jep, kyllä pitäisi määrätä ilman muuta. Onko sinulla mitään muita oireita? Mistä saat B12 vitamiinia? Onko kutinaa tai turvotusta? Onko turvonneita imusolmukkeita tai selittämätöntä hikoilua?

Olen nyt ihan muu kuin ap, jolla on anemia ja turvotusta. ei turvonneita imusolmukkeita. Kutinaa on, mutta oletan että se liittyy tramaliin, jota jouduin syömään ja jota nyt lopettelen (pieni annos menee nyt, n. 37mg/vrk, isosta annoksesta laskettu). Mihin nuo oireet voisivat sitten viitata?

Vierailija
47/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei rautatabletit käy, ostakaa verilettuja ja syökää niitä kerran viikossa reilu annos.

Hyi helevata...

Nestemäistä rautaa suosittelen niille, joilla ei vatsa kestä rautatabuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi