Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No nytpä selvisi, miksi koko ajan on ihan veto poissa

Vierailija
21.03.2016 |

Hb 106. Vielä kun selviäisi, mistä se johtuu!

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans todettiin just anemia, hb 105.

Vierailija
2/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans todettiin just anemia, hb 105.

Onkohan tuo munkin hb anemiaa? Mä ajattelin, että se on 100, mutta se taitaakin olla vain raskausaikana. Pitääpä googlata!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että se normaalin (117) alle menevä on tosiaan siis anemiaa. No, aneemisia siis ollaan!

Ap

Vierailija
4/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tota luokkaa kokoajan ja lääkäri sanoo et toi on viellä ihan ok. Varmaan joo ku ei jaksa ees rappusia nousta saatana

Vierailija
5/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio? Runsaat kuukautiset? Vatsahaava?

Vierailija
6/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on normi hb 150-165. Heti kun tippuu n.130 olo on ihan kamala. Onneksi ei ole tippunut kuin raskaus aikana noin alas.

Vierailija
7/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin osittain johtuu runsaista kuukautisista. Nyt sitten rautakuurilla.

Oon toi nro 2.

Vierailija
8/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut aina matala hb enkä huomaa että olo paranis jos nousee esim 135: een.

Vierailija
9/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina matalahko hb, mutta yli 120 kuitenkin. Muistaakseni molemmissa raskauksissa ensimmäisellä neuvolakerralla suunnilleen 124. En juurikaan syö lihaa, mutta näin on ollut koko aikuisen ikäni, ja silti hb on ollut ihan normaali. Vatsahaava on mahdollinen, mulla jäi refluksi kuopuksen raskaudesta. Tähystys on kyllä tehty aika tarkkaan vuosi sitten, eikä siinä ollut mitään vatsahaavaan viittaavaa. Imetyksen lopetin uuden vuoden kieppeillä, saattaahan sekin vaikuttaa. Kuukautiset on aika runsaat, mutta itse asiassa edelliset kuukautiset olivat aika niukat. Olen menossa sattumalta huomenna lääkäriin ja ajattelin ottaa tämän esille.

Ap

Vierailija
10/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemialle on aina joku syy. Naisilla pitää olla hyvin runsaat menkat, jotta se vaikuttaisi radikaalisti hb:n laskuun. Yksi syy voi olla esimerkiksi jatkuva piilevä verenvuoto suolistossa. Ruokavaliosta se ei käytännössä länsimaissa johdu, ellei ihmisellä ole esim. syömishäiriötä, tai hän ei osaa kasvissyöjänä syödä monipuolisesti.

Vierailija
11/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin kohdun kaavintaan, sinne jäi mun kuukautiset, ja anemiatkin.

138 hb ollut jo vuosia.

Olen niin onnellinen, tavallaan koko ikäni olin ollut turhan aneeminen sitä ennen.

Niin, käykää gynellä, voi löytyä joku kasvain niinkuin mullakin.

Vierailija
12/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu raudan puutteesta. Nyt ruokavalio kuntoon niin kyllä se siitä.

Vierailija
13/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anemialle on aina joku syy. Naisilla pitää olla hyvin runsaat menkat, jotta se vaikuttaisi radikaalisti hb:n laskuun. Yksi syy voi olla esimerkiksi jatkuva piilevä verenvuoto suolistossa. Ruokavaliosta se ei käytännössä länsimaissa johdu, ellei ihmisellä ole esim. syömishäiriötä, tai hän ei osaa kasvissyöjänä syödä monipuolisesti.

Mulla on ollut näitä vatsaongelmia, joten tuo verenvuoto ei ole ihan mahdotonta. Ei kyllä ulosteessa näy, mutta sh-äitini sanoi, ettei se välttämättä näy muuta kuin ulostenäytteessä. Mä muuten syön lääkettä tohon refluksiin, pitääpäs katsoa, voiko sivuvaikutuksena olla raudan imeytymishäiriöt.

Ap

Vierailija
14/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu raudan puutteesta. Nyt ruokavalio kuntoon niin kyllä se siitä.

Omasta mielestäni mulla on aika hyvä ruokavalio.

Ap

Vierailija
15/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut näitä vatsaongelmia, joten tuo verenvuoto ei ole ihan mahdotonta. Ei kyllä ulosteessa näy, mutta sh-äitini sanoi, ettei se välttämättä näy muuta kuin ulostenäytteessä. Mä muuten syön lääkettä tohon refluksiin, pitääpäs katsoa, voiko sivuvaikutuksena olla raudan imeytymishäiriöt.

Ap

Mikäli lääkäri ei sinulle määrää ulostenäytettä, voit teettää sellaisen omin päinkin. Nettiapteekista löydät testin.

Vierailija
16/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikäli lääkäri ei sinulle määrää ulostenäytettä, voit teettää sellaisen omin päinkin. Nettiapteekista löydät testin.

Luulis, että määrää, mä oon terveyskeskuksessakin hoidattanut tuota refluksia!

Ap

Vierailija
17/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ollut muita oireita kun veto poissa? Mulla ilmeni rytmihäiriöitä ja lihas sekä nivelkipuja.

Vierailija
18/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää muuten selvisi ihan sattumalta, yksi sukulainen on labrahoitaja ja teki musta pienen verenkuvan, kun pohdin, että onkohan se mun hb noussut hyvin raskauden jälkeen.

Ap

Vierailija
19/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla ollut muita oireita kun veto poissa? Mulla ilmeni rytmihäiriöitä ja lihas sekä nivelkipuja.

On mulla kaikenlaista, kun on vähän jalkavaivaa ja toisaalta oon nukkunut aika heikosti pitkään, mutta en tiedä, onko ne yhdistettävissä tänään. Itse asiassa rytmihäiriöitä oli pitkästä aikaa ehkä viikko pari sitten.

Ap

Vierailija
20/47 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hemoglobiini putoaa silloin tällöin alle 120:n, ja se on itselleni jo raudanpuuteanemiaa. Veto poissa, väsyttää, ei huvita mikään.

Kuukautiset ovat minulla normaalit / runsaahkot. Vuodossa on 1.-2. päivänä usein hyytymiä, mikä viittaa "piilevään" runsauteen.

Syön yleensä näin keväisin Obsidan-rautakuurin, joka on kaikkein tehokkain tapa täyttää myös rautavarastot kehossa. Saa apteekista ilman reseptiä. Syön yleensä 2 kuuria putkeen, eli 50 kapselia x 2.

Obsidan tuottaa ruoansulatuskanavan oireita, varsinkin tyhjään mahaan otettuna, aamulla. Otankin sen mieluummin päivällä, kun edellisestä ruokailusta on kulunut 2-3 h. Tällä systeemillä ilmeytyminen ei ehkä ole maksimaalista, mutten kestä sitä pahoinvointia ja ripuliakaan, joten mieluummin näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi