Meillä on 5,5 vuotta vanha auto :( Naapurit nauravat.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Joo joo ja meillä on 16v vanha auto. Mitä sitten? Ei ole varaa uuteen, kun ei haluta ottaa autolainaa :D sekö nyt tekee meistä tosi köyhiä?
Mietippä tätä: jos me ja naapuri myytäisiin nyt automme, niin minulle jäisi siitä itseasiassa enempi käteen kuin naapurilla jäisi omastaan. Mä saisin sen pari-kolmetonnia käteen, naapuri jäisi omastaan ainakin saman verran velkaa:)
Jes, niin samaa mieltä. Meillä tosin "vain" 10 vuotta vanha auto, mutta oma ja sijoitetaan mieluummin muuhun kuin autokauppiaaseen.
Säälittävimpiä on ne, jotka käy ostamassa Virosta uuden auton ja pitää siellä rekisterissä. Kuvottavaa, mutta kertoo ihmisten moraalista.
Mistä ihmeestä ihmisille on tullut tuo käsitys, että uusissa autoissa on hirveästi kaikkia tietokonevikoja yms? Meillä on ollut tähän mennessä seitsemän uutena ostettua auto, eikä yhdessäkään ole koskaan ollut mitään vikoja. Kahden-kolmen vuoden välein on autot vaihdettu, nyt siis vm 2015 ja 2016.
Ainut mitä olen itse miettinyt on, että hajoaakohan uusista autoista tuulilasit herkemmin kuin vanhoista autoista? Meillä lähes aina kun tulee isompi kiveniskemä tuulilasiin, lähtee koko lasi halkeamaan. Mielestäni ennen eivät tuulilasit olleet noin herkkiä. Tuo on ainoa "vika" mikä minulle tulee uusista autoista mieleen.
Asuuko ap jossain Westendin upporikkaiden alueella? Muuten en oikein usko.
Meillä on kaksi 1999 mallin autoa, ja yksi taitaa olla vielä vähän vanhempi. Eikä mitään käryä nauraako naapurit niille vai ei, ihan sama, ei kiinnosta pätkääkään. Mielummin maksetaan talolainaa kuin autoa, auton idea on se että sillä pääsee paikasta A paikkaan B, ja takaisin, muu on turhaa.
Mulla on käytössä punainen farmari-Volvo -89 ja mökillä hupiajeluihin serkkupojalta ostettu kirkkaanpunainen Ford Granada vm -76, eikä se ole myynnissä. Talvet tallissa. Ostin sen ekaksi autoksi nuorena likkana -89 sedältäni suoraan 1800 markalla, hän oli auton ensimmäinen omistaja ja autonasentaja ammatiltaan, olen hänellä huollattanut. On sitä multa yritetty ostaa, mutta minähän en myy. Ja vaikuttaa siltä, että kun auto on tarpeeksi vanha ja hyvässä kunnossa, arvo alkaa taas nousta ostohintaan nähden.
Vaihda naapureita? Asut kenties liian rikkaalla alueella.
Meillä on auto vm 2003, naapurit ei naura koska tietävät että ollaan erittäin hyvin toimeentulevia. Tuntemattomat voivat nauraa mutta ei paljon hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
Ainut mitä olen itse miettinyt on, että hajoaakohan uusista autoista tuulilasit herkemmin kuin vanhoista autoista? Meillä lähes aina kun tulee isompi kiveniskemä tuulilasiin, lähtee koko lasi halkeamaan. Mielestäni ennen eivät tuulilasit olleet noin herkkiä. Tuo on ainoa "vika" mikä minulle tulee uusista autoista mieleen.
Mulla vaihtolasi, ei merkkiliikkeestä, kestää paremmin kuin auton alkuperäinen tuulilasi. Alkuperäiseen tuli heti jälki pinestäkin, nyt vaihtolasiin nastat napsuu samaa tahtia, mutta lasiin ei tule naarmuakaan.
Asutteko Espoossa/Kauniaisissa? Nimittäin tuo alue on ainoa Suomessa jossa joku mahdollisesti nauraa toisen autolle.
Siellä perheen isä ostaa uuden 100 tonnin auton, perheen äidille ostetaan 50 tonnin auto ja lapsille 25 tonnin autot kuten Minit. Kaikkien autot ovat nähtävillä eli omaisuudet levällään kaikkien omassa pihassa, päinvastoin taas kuin Helsingin keskustassa jossa ei tiedä että kenen kadulla parkissa oleva kallis ja/tai uusi auto kuuluu kellekin.
Tyhmäähän se on jatkuvasti vaihtaa. Jonkun 60 000e bemarinkin hinta tippuu parissa vuodessa luokkaa 15 000e. Arvonalenemaa tulee siis makseltua keskimäärin 7500e/vuosi jos parin vuoden välein vaihtaa. Se kaveri joka ostaa tuollaisen pari vuotta käytetyn 45 000e ja ajelee sillä vaikka kuusi vuotta, makselee arvonalenemaa vain luokkaa 4000e/vuosi.
Jos tuohon uuden auton oravanpyörään lähtee kolmevitosena ja jatkaa sitä eläkeikään (65) asti, niin tulee tuohon 2-8v vanhalla ajelevaan kaveriin verrattuna maksaneeksi uuden auton tuoksusta yli 200 000e maltillisillakin sijoitusten tuotto-odotuksilla laskien.
Vierailija kirjoitti:
Säästä uuteen Teslaan
Otin koeajoon ja jäin tienposkeen kun loppu sähkö, saakeli! :-((( Tuossa kun ei ole varabensa-vaihtoehtoa eli on täys sähköauto. Kuulemma talvella ei voi pitää lämmitystä päällä tai akku tyhjenee alta aikayksikön. En maksaisi sellaisesta yli 100 000 euroa!
Miten tämä naapureiden nauraminen AP ilmenee?
Onko teillä autossa valvontakamera ja olette nähneet tallenteesta miten naapurit kävelee sen auton ohi ja joka kerta huutonauraa että "hahahaha tuo vanha p*ska, miten ne kehtaa!"
???????
Meillä kaikki autot 15-25 v vanhoja. Luultavasti naapureita pikemminkin itkettää kuin naurattaa, kun ei ole tarkoituskaan vaihtaa uuteen.
"Kaikki pojat kääntyivät katsomaan..." kertoi tytär, kun oli startannut yhtä niistä autoista. Ja poikia oli aika paljon, varuskunnan pihalla. Kun minä starttaan samaa autoa, kaikki kääntyvät katsomaan pois päin ja yrittävät olla kuin eivät huomaisikaan .
Vierailija kirjoitti:
Asutteko Espoossa/Kauniaisissa? Nimittäin tuo alue on ainoa Suomessa jossa joku mahdollisesti nauraa toisen autolle.
Siellä perheen isä ostaa uuden 100 tonnin auton, perheen äidille ostetaan 50 tonnin auto ja lapsille 25 tonnin autot kuten Minit. Kaikkien autot ovat nähtävillä eli omaisuudet levällään kaikkien omassa pihassa, päinvastoin taas kuin Helsingin keskustassa jossa ei tiedä että kenen kadulla parkissa oleva kallis ja/tai uusi auto kuuluu kellekin.
Asun Kauniaisissa. Naapureilla on uudet autot, minulla vanha. Ei minun autolle kukaan naura, sillä naapureilla ole mitään mielenkiintoa autoani kohtaan. Mukavia naapureita ovat. Oikeasti varakkaat eivät naura kenenkään omaisuudelle. Wanna-be-varakas voi näin tehdä.
ole vaa ylpeä et auto on jaksanu nämä 5,5 vuotta. nykyään mitään ei enää tehdä kestämään
Muuttakaa pois sieltä Westendistä niin autokin alkaa vaikuttaa uudelta naapureiden autoihin verrattuna.
Keskituloinen tuttavaperhe muutti paremmalle alueelle Espooseen kun saivat hyvän talodiilin sukulaistensa kautta, mutta heidän lapsille naurettiin koska heillä ei ollut uusimpia iPhoneja ja uusimpia MacBookeja, kun eivät käyneet tennis-, ratsastus-, golf- tai balettitunneilla ja koska heitä ei kuskattu kouluun luksusautoilla.
Mä en ole edes kiinnittänyt naapureiden autoihin huomiota.