Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on 5,5 vuotta vanha auto :( Naapurit nauravat.

Vierailija
21.03.2016 |

Ei ole varaa vaihtaa vielä uuteen.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me vaihdamme kolmen vuoden välein. Väliraha on yleensä 6-8t.Keskihintainen farkku on meille sopivin auto. Ihan käteisellä maksetaan. Säästötilille laitetaan kuukaudessa 600€, kolmessa vuodessa säästyy siis noin 21t- siksi ei ole mitään ongelmia rahoittaa autonvaihtoa.

Syy kolmen vuoden vaihtoväliin on, että ei tarvitse kantaa huolta korjauksista tai siitä, että auto jättää tielle.

En usko laskelmaasi. Keskihintaista farmaria esim 40000€, ei vaihda esittämälläsi välirahalla 3 vuoden välein. Karkeasti voisi laskea auton arvon laskevan 15% vuodessa, jos sillä ajaa luokkaa 20000 km / vuosi.

Eli 40000€ auton hyvityshinta on 3 vuoden kuluttua noin 25000€ ja välirahaa joutuu laittamaan 15000€ vaihdettaessa uuteen samanlaiseen.

Ei meidän farkku maksa 40.000 euroa, ei lähellekään. Tämä nykyinen Golf- farkku maksoi jotain 24.000 euroa. Ehkä se ei sitten ole keskihintainen vaan halpa, mutta meille sopiva.

Vierailija
22/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvishän se. Miksi meidän rapussa on niin hiljaista. Koskaan näe eikä kuule ketään. Ne on kuolleet nauruun kun nähneet mun huristelevan 20 vuotiaalla kotterollani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi vaihtaa useammin, niin ei tarvitse laittaa niin paljon välirahaa. Max 3 vuotta on hyvä väli vaihtaa autoa, mieluummin toki useamminkin. Meillä autot vm 2015 ja 2016.

Onko autot velattomia? Jos ei niin, paljonko on autolainaa?

Ovat molemmat velattomia. 2015 auton hankintaan piti myydä vähän osakkeita, 2016 auton väliraha oli vain 15 000 ja se löytyi suoraan säätötililtä (vaihdossa annettu auto oli vm 2014).

Vierailija
24/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 vuotta vanha raskas maasturi (750 tkm mittarissa) ns kaikilla alan herkuilla. 4x ylläpitokustannukset kuin perusuutukaisaudilla eli ei ihan persaukisille soveltuvaa. Nauraa naapurit tai ei, aivan sama. Ajan sillä millä tykkään ja se on tärkeintä, minun itsetuntoni ei ole todellakaan naapureiden eikä oikeastaan kenenkään mielipiteistä kiinni.

Vierailija
25/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. ne jotka nauravat vanhojen autojen omistajalle ovat lähinnä säälittäviä ja materialistisia Teroja. joiden mielestä kaiken pitää olla mahdollisimman modernia ja pudottautuminen kehityksen mukana pysymisestä on jotenkin suuri häpeä. Itsekin ajan 15v  vanhalla autolla enkä todellakaan suostu edes harkitsemaan vaihtoa uudempaan. Minulla on elämässäni parempiakin rahankulutus kohteita kuin auto. Auto on minulle vain kulkuneuvo paikasta toiseen eikä mikään status/egoilu/näyttely väline. Ruostetta ja naarmuja löytyy jonkin verran mutta ei haittaa minua. Vanhat ovat autot ovat toimivampia, luotettavampia, helpompia huoltaa.

Mitä vähemmän älyä/elektroniikkaa autossa on niin sen parempi. Irrotapas uudesta autosta itse akku niin koko auton tietokonejärjestelmä saattaa mennä niin pahasti sekaisin, että auto pitää viedä lavetilla huoltamolle että auto saadaan taas toimimaan oikein. Joissakin uusissa ei saa edes itse päättää että minkälaista akkua voi autossa käyttää ja lisäksi uusi akku pitää vielä kalibroida auton tietokonejärjestelmälle. Sitten ne helvetin rengaspaine anturit mitkä hälyttävät melko pienestäkin rengaspainemuutoksesta ja aina pitäisi renkaiden vaihdon jälkeen kalibroida uudestaan. Sitten vielä nykyautojen typerät kosketusnäytöt mitkä vain häiritsevät ajamista, kun taas perus nappuloilla hallittavien autojen järjestelmiä voi helposti käyttää oikein pelkän sormituntuman avulla, ilman että tarvitsee irroittaa katsetta tiestä.

Nykyisissä autoissa ei voi enää edes kytkeä erillisen akkulaturin kaapeleita suoraan akkuun ilman että auton tietokonejärjestelmä sekoaa ja luulee akun varausta todellista pienemmäksi. Lisäksi joissakin nykyautoissa perus huollot ovat vaikeasti itse toteuttaviksi, eli osa nykyajan autoista ovat tahallaan tehtaalta asti rakennettu laillisesti ryöstämään auton omistajan rahat pakottamalla auton omistaja tekemään joka ikisen perus huollon ammatilaisilla/huoltamoissa. Tähän en ole listannut läheskään kaikkia uusien autojen ongelmia. Mutta kuten edellä sanoin, nykyajan autoissa on liikaa vikaantuvaa ja turhaa elektroniikkaa aiheutamassa loppujen lopuksi lähinnä lisää laskuja ja harmia auton omistajille pidemmän päälle. Tässä on omat syyni että miksi aion jatkossakin ajaa yli 10v vanhoilla autoilla riippumatta siitä että mitä muut ihmiset siitä tykkäävät. Julkisiin kulkuneuvoihin en koskaan siirry vapaaehtoisesti.

Itselleni auton luotettavuus/ toimivuus, käyttöikä ja helpommin itse toteutettavat perus huollot  ovat tärkeämpiä asioita kuin turvallisuus.

Vierailija
26/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapureilla on paljon vanhempiakin autoja, enkä ole kennekään nähnyt nauravan heille.

Itse en ole ajanut yli 5 vuotta vanhalla autolla sen jälkeen kuin sain vakituisen työn 17 vuotta sitten.

Vierailija
27/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän auto on 29 vuotta vanha eikä kukaan naura... :(

Vierailija
28/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 15 vuotta vanha auto, eikä kukaan naura. Asumme kalliisti keskustassa palveluiden vieressä. Autoa tarvitsemme pari kertaa viikossa, joten olisi ihan järjen köyhyyttä ostaa uusi auto tälle käytölle. Naapureillakin näyttäisi olevan aika vanhoja autoja.

Vierailija
29/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kärry 21 vuotta vanha ja nauramme itse. On se sen verran härskin näköinen rötiskö, että saattaa naapureitakin naurattaa.

Vierailija
30/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, myy autos ja varaa aika psykiateille

Vierailija
31/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan 30vuotta vanhalla fillarilla eikä kukaan naura

Vierailija
32/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei asuta missään rikkaalla alueella, meidän auto on 10v vanha ja rikki sekä vähän ruosteessakin, mutta naapurilla kun ei ole autoa ollenkaan. :D

Vierailija
33/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käyttiksenä 56v ikäinen kaara eikä kukaan naura sille, pikemminkin ihailee :-)

Ps. Tuo kaara lähti laakista käyntiin -40 toisin kuin naapurin uus Toyota. Kävin antaa hälle virtaa kun oli hätää kärsimässä.

Ja siinä ajassa kun mun autossa oli ikkunat sulat täysin ja oli pakko ottaa hanskat sekä pipo pois, niin Toitsun kuski hytisi vaikka oli istuinlämmitin etc. Minä hykertelin partaani....

Vierailija
34/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 27 vuotta vanha auto, melko hyvässä kunnossa. Maksoin siitä 900€, korjauskuluja n. 300€ vuodessa. Silloin tällöin parkkipaikoilla jotkut autoja tuntevat miehet tulevat ihailemaan ja sanomaan miten järkiauto mulla onkaan.

Jos mulla ois uusi auto, niin se pitäisi vaihtaa 3 vuoden välein ja kustannus/vuosi olisi vähintään 3000€ ja silti ehkä pitäisi rempata. Paljon halvempaa kun on vanha auto, voi naureskella naapureiden uusille autoille kun ei lähde käyntiin eikä tietokoneen buuttaaminen auta.

Vierailija
35/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 27 vuotta vanha auto, melko hyvässä kunnossa. Maksoin siitä 900€, korjauskuluja n. 300€ vuodessa. Silloin tällöin parkkipaikoilla jotkut autoja tuntevat miehet tulevat ihailemaan ja sanomaan miten järkiauto mulla onkaan.

Jos mulla ois uusi auto, niin se pitäisi vaihtaa 3 vuoden välein ja kustannus/vuosi olisi vähintään 3000€ ja silti ehkä pitäisi rempata. Paljon halvempaa kun on vanha auto, voi naureskella naapureiden uusille autoille kun ei lähde käyntiin eikä tietokoneen buuttaaminen auta.

Mikä auto sulla on? :)

Vierailija
36/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auto taas on ihan uusi. Vain 11v vanha.

Vierailija
37/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi naureskella naapureiden uusille autoille kun ei lähde käyntiin eikä tietokoneen buuttaaminen auta.

Unohdit sen että modernit hakkkerit ja varkaat pystyvät murtautumaan uudemman auton sisälle mitään rikkomatta, joissakin tapauksissa ottamaan toisen ihmisen uuden auton hallintaansa. Tämä pätee erityisesti autoihin missä on ns. avaimeton järjestelmä. Eli auto tunnistaa avaimen jo pienen etäisyyden päästä.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001138221.html

http://legacy.wcnc.com/story/technology/2015/05/04/putting-keys-in-free…

http://www.hs.fi/autot/a1423451213837

Vierailija
38/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä auto sulla on? :)

Mersu 124 korimallinen. Se paras mersun malli mitä koskaan on tehty.

Vierailija
39/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaisessa lähiössä voi näemmä tapahtua mitä vaan. 

Vierailija
40/71 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajan aina auton loppuun,halpoja kilometrejä.

Nykyinen 19v vanha.