Meillä on 5,5 vuotta vanha auto :( Naapurit nauravat.
Kommentit (71)
Meillä on 43 vuotta vanha auto. Naapurit ovat kateellisia. Ei ole halua vaihtaa uudempaan.
Jaxuhalit. Siis ihan oikeasti, nyt meni tämä päivä minultakin tässä empatian hyökyaallossa mustaksi, tsemppiä ja voimista teille. Käykää nyt edes hankkimassa uusi wunderbaum.
Aika heikko trolli muuten.
Minun edellinen autoni oli 24 vuotta vanha, sitä edellinen hieman nuorempi. En katsele naapureita niin usein, että olisin huomannut, nauroivatko he vai itkivätkö.
Joo joo ja meillä on 16v vanha auto. Mitä sitten? Ei ole varaa uuteen, kun ei haluta ottaa autolainaa :D sekö nyt tekee meistä tosi köyhiä?
Mietippä tätä: jos me ja naapuri myytäisiin nyt automme, niin minulle jäisi siitä itseasiassa enempi käteen kuin naapurilla jäisi omastaan. Mä saisin sen pari-kolmetonnia käteen, naapuri jäisi omastaan ainakin saman verran velkaa:)
Meillä on 6 ja 16 vuotta vanhat autot. Toisella naapurilla taitaa biili olla 90-luvun alusta ja auringossa haalistunut... toisella on samaa ikäluokkaa kuin meilläkin. Kukaan ei naura, ainakaan autoja.
Mä en muista, kuinka vanha meidän auto. Hyvä, jos edes naapureita kiinnostaa.
Kannattaisi vaihtaa useammin, niin ei tarvitse laittaa niin paljon välirahaa. Max 3 vuotta on hyvä väli vaihtaa autoa, mieluummin toki useamminkin. Meillä autot vm 2015 ja 2016.
Valtaosalla ihmisistä, joilla pihassa on uusi auto, tarkoittaa se joko kymmenien tuhansien autovelkaa tai että kysymyksessä on työsuhdeauto, jolloin joka kuukausi ikäänkuin maksat sen käytöstä. Kummassakaan tapauksessa se ei kuvasta milläänlailla varallisuusasemaa.
Jännä muutoinkin, miten ihmiset virheellisesti kuvittelevat auton kuvastavan perheen taloudellista asemaa.
Lähipiirissä ulosottoon ovat juurikin ajautuneet ne ihmiset, joilla on ollut tarve hankkia 60-80 t€ autoja velkarahalla.
Meillä autot on mitoitettu vain käyttötarpeeseen. Eivät ole uusia, eikä edes naarmuttomia. Toisaalta täysin velattomia. Isompi maasturi n. 5 vuotta vanha ja pikku auto 15v vanha pösö (maksoi 1000€). Varsinkin jos ajelen tuolla pösöllä kollegat varmaan ajattelevat, että meneepä minulla huonosti.. Eivät tiedä, että voisin ostaa sen 60-80 t€ auton vaikka käteisellä ilman lainaa, mutta en halua. Pidän mieluummin ajatuksesta, että pääomalle on parempi saada tuottoa, mitä autosta ei koskaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi vaihtaa useammin, niin ei tarvitse laittaa niin paljon välirahaa. Max 3 vuotta on hyvä väli vaihtaa autoa, mieluummin toki useamminkin. Meillä autot vm 2015 ja 2016.
Onko autot velattomia? Jos ei niin, paljonko on autolainaa?
Auton vaihtamine on p*****stä! Itsellä nyt kolme vuotta vanha, ja tiedän että pitäisi vaihtaa, jotta välirahaa ei tarvitsisi niin isoa. Mutta olen tyytyväinen nykyiseen. On toiminut hyvin ja hyvä ajettava. Ei vikoja tms. Tiedän myös että uudempi ei välttämättä ole parempi. Joten en vaihda. Ja en tosiaankaan ajattele mitä naapurit ajattelee. Voi hyvä ihme, en minäkään ajattele millaisilla autoilla ne ajaa. Jolla on aikaa tuollaisia ajatella on aika köyhä elämä. Henkisesti ainakin.
Me vaihdamme kolmen vuoden välein. Väliraha on yleensä 6-8t.Keskihintainen farkku on meille sopivin auto. Ihan käteisellä maksetaan. Säästötilille laitetaan kuukaudessa 600€, kolmessa vuodessa säästyy siis noin 21t- siksi ei ole mitään ongelmia rahoittaa autonvaihtoa.
Syy kolmen vuoden vaihtoväliin on, että ei tarvitse kantaa huolta korjauksista tai siitä, että auto jättää tielle.
No sehän on hyvä, että naapureillakin on jotain kivaa elämässään. Parempi että nauravat kuin että itkisivät.
Vierailija kirjoitti:
Me vaihdamme kolmen vuoden välein. Väliraha on yleensä 6-8t.Keskihintainen farkku on meille sopivin auto. Ihan käteisellä maksetaan. Säästötilille laitetaan kuukaudessa 600€, kolmessa vuodessa säästyy siis noin 21t- siksi ei ole mitään ongelmia rahoittaa autonvaihtoa.
Syy kolmen vuoden vaihtoväliin on, että ei tarvitse kantaa huolta korjauksista tai siitä, että auto jättää tielle.
En usko laskelmaasi. Keskihintaista farmaria esim 40000€, ei vaihda esittämälläsi välirahalla 3 vuoden välein. Karkeasti voisi laskea auton arvon laskevan 15% vuodessa, jos sillä ajaa luokkaa 20000 km / vuosi.
Eli 40000€ auton hyvityshinta on 3 vuoden kuluttua noin 25000€ ja välirahaa joutuu laittamaan 15000€ vaihdettaessa uuteen samanlaiseen.
Vie se piiloon..tai maalaa kilikalilla..