Olen ylpeä edustusrouva!
Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa mutta päätin jäädä pois työstä voidakseni paremmin tukea miestäni. En kuitenkaan lepää laakereillani: sisustan ja siivoan 230 neliön asuntomme itse, valmistan perheemme kaikki ateriat, olen aktiivinen hyväntekeväisyys- ja järjestötoiminnassa, kuljetan lapset harrastuksiin ja hoidan kahta koiraa ja hevosta. Lisäksi teen jatko-opintoja. Työni on raskasta ja vaativaa, mutta palkitsevaa. Olen auna huoliteltu ja säteilen itsevarmaa eleganssia, vaikka olen luutunnut lattioita koko päivän.
Kommentit (28)
Naurattaa kun ajattelee että tuon viestin on kirjoittanut aivan varmasti joku "Sossu-Seija" kaupungin vuokrakämpästä, löhöää tahraisella sohvalla kollareissaan ja nuhjuinen kämppä haisee ihan kissaruolta :D
Vierailija kirjoitti:
Sinnepä meni Kankkulan Kaivoon ne yhteiskunnan rahat, jotka käytettiin Sinun kouluttamiseen.
oletko varma siitä, että kyseinen henkilö on käyttänyt opintotukia opintoihinsa. Sivistynyt ihminen osaa kasvattaa lapsensakin sivistyneesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinnepä meni Kankkulan Kaivoon ne yhteiskunnan rahat, jotka käytettiin Sinun kouluttamiseen.
oletko varma siitä, että kyseinen henkilö on käyttänyt opintotukia opintoihinsa. Sivistynyt ihminen osaa kasvattaa lapsensakin sivistyneesti.
Koulutuksessa on muitakin kuluja kuin opintotuki. Itseasiassa tuo taitaa olla vain murto-osa niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletko varma siitä, että kyseinen henkilö on käyttänyt opintotukia opintoihinsa. Sivistynyt ihminen os.aa kasvattaa lapsensakin sivistyneesti.
Suomalainen koulujärjestelmä on muutakin kuin opintotuki.
Hyvä! Niin mäkin, vaikka ei nuita koulutuksia olekaan.
En mä mihinkään perusduuniin voisi edes mennä, kun mua vihattaisiin siellä. Sä tiedät kyllä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi korkeakoulututkintoa mutta päätin jäädä pois työstä voidakseni paremmin tukea miestäni. En kuitenkaan lepää laakereillani: sisustan ja siivoan 230 neliön asuntomme itse, valmistan perheemme kaikki ateriat, olen aktiivinen hyväntekeväisyys- ja järjestötoiminnassa, kuljetan lapset harrastuksiin ja hoidan kahta koiraa ja hevosta. Lisäksi teen jatko-opintoja. Työni on raskasta ja vaativaa, mutta palkitsevaa. Olen auna huoliteltu ja säteilen itsevarmaa eleganssia, vaikka olen luutunnut lattioita koko päivän.
Onnittelut. Monilla ei ole samaa mahdollisuutta. Älykästä monella tapaa. Lapset ovat tärkein pääoma. Elämä kulkee nopeasti, eikä tittelit tule mieleen kuolinvuoteella, vaan yhdessä eletty elämä ja läheisille annettu aika.
Hienoa, pikku-rouva! Tärkeintä elämässä on, että ukkokullalle on lämmin ateria odottamassa ja tohvelit kanssa, kunhan kotiutuu! Ja lapsillesi tietenkin opetat tämän, ettei vaan perinteet unohdu.
Muista maksattaa miehellä itsellesi eläke, jolla pystyt elämään kun sinut mahdollisesti vaihdetaan edustavampaan. Pidä myös huoli, että saat kunnon osan miehen omaisuudesta, jos ero tulee. Ja pidä huoli että ammattitaitosi pysyy ajan tasalla jos joskus halustkin mennä palkka töihin
Kaikkea hyvää sinulle, en osaa olla kateellinen, hyvä jos olet onnellinen elämässäsi, se on kaikkein tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta opintotuki on kyllä yks kärpäsen paska siinä potissa, joka yhteen korkeakouluopiskelijaan satsataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut. Monilla ei ole samaa mahdollisuutta. Älykästä monella tapaa. Lapset ovat tärkein pääoma. Elämä kulkee nopeasti, eikä tittelit tule mieleen kuolinvuoteella, vaan yhdessä eletty elämä ja läheisille annettu aika.
No näimpä näin. :)
Ja mä en edes tiedättekö tiennyt olevani tällainen, ennen kuin mun työkaverit mun työkaverit mut tällaiseen titteliin nostivat! ;D
Kun mä en esim tiennyt mitä on "punaisenlapun tuotteet", vaikka toki niitä itsekin ostan.
En vain tiennyt tuota termiä..
Mutta onhan se tuokin syy vihata toista
Sitä vain aina miettii, että miten he ovat tuonkin asian itselleen valehdelleet, että saivat sen itselleen oikeutetuksi.
Mikäs edustusrouva tuollainen on, joka puuhailee kotonaan ja tekee ruokaa sun muuta? Kotirouvahan sä olet. Edustusrouva nimensä mukaisesti edustaa, eli esiintyy sen puolisonsa rinnalla tämän toimenkuvassa. Aika vähänhän noita Suomessa on, mutta esim. presidentin puoliso voisi olla tuollainen.
Kateelliset haukkuu ja karavaani sen kuin porskuttaa! :)
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, pikku-rouva! Tärkeintä elämässä on, että ukkokullalle on lämmin ateria odottamassa ja tohvelit kanssa, kunhan kotiutuu! Ja lapsillesi tietenkin opetat tämän, ettei vaan perinteet unohdu.
Voi hellanlettat miten katkeruus paistaa sanoistas! :D
En ole yhtään kateellinen. :)
En usko tota, mutta kerronpa miten mun kävi. Joskus ysiluokan fysiikantunnilla uhosin opettajalle - joka oli aivan mainio ukko - että mää en tämmösiä yhtälöitä tarvi, musta tulee edustusrouva! En siis tajunnu ikinä mitään matemaattisista aineista. Aikanaan sitten työpaikkani loppui ja jouduin jäämään kotiin, nii tavallaan sain sit nenilleni tosta lausunnosta... että minkä taakseen jättää sen edestään löytää...onneks oon sittemmin saanu töitä, mieluummin oon duunissa kuin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs edustusrouva tuollainen on, joka puuhailee kotonaan ja tekee ruokaa sun muuta? Kotirouvahan sä olet. Edustusrouva nimensä mukaisesti edustaa, eli esiintyy sen puolisonsa rinnalla tämän toimenkuvassa. Aika vähänhän noita Suomessa on, mutta esim. presidentin puoliso voisi olla tuollainen.
"No eihän tuo nyt mitään ole.." Polje, polje! Lyttää, lyttää!
Hän kun on ollut sulle niin ilkeä ja paha! Miten?
Kotirouva tai edustusrouva, onhan näitä titteleitä. Itse kyllä miellän itseni edustusrouvaksi, koska syy pois töistä jäämiselleni oli nimenomaan se, että mieheni uraan liittyvät toimet ja tehtävät veivät niin paljon aikaa. Kaikkein hulluimpina vuosina meillä oli päivällisvieraita kaksi tai kolme kertaa viikossa, lisäksi edustaminen huvilalla, matkoilla ja messuilla. Koska yrityksemme on perheyritys, myös minun näkyvyyteni on tärkeää. Se että teen itse niin paljon, enkä luota ulkopuoliseen apuun kuin hyvin harvoin, johtuu siitä, että maalla kasvaneena olen oppinut arvostamaan työntekoa.
Minulla on eläkevakuutus ja muutenkin talouteni on turvattu, ihan riippumatta mieheni tekemisistä. Olen ikäänkuin yksi yrityksemme työntekijöistä.
Olen pohtimut paljon sitä, millaisen mallin annan tyttärilleni. Minusta on tärkeää, että he oppivat tekemään työtä ja arvostamaan työntekoa. Siksi edellytän, että he yvät kesätöissä opiskeluaikana yms.
-Ap-
Kiva. Oletteko Suomessa? Ajattelin vaan että onko sinulla oikein kaltaistasi seuraa kun täällä tuollainen on kai aika harvinaista?
Vierailija kirjoitti:
Harvoin kotirouvat joutuvat edustamaan. Minä edustan ehkä kerran vuodessa mieheni rinnalla. Muuten olen kotiäiti, enkä kotirouva, vaikka naimisissa olemmekin. Minäkin teen hyväntekeväisyystyötä minkä pystyn, mutta pääasiassa olen pienten lastemme kanssa.
Meillä käy välillä siivooja, joten siivoilen lähinnä lasten sotkuja. Ruoan pyrin tekemään miehellekin, mutta harvoin ehtii kotiin syömään. Aamukahvin keitän mukaan työmatkalle joka aamu.
Olen kyllä aikonut mennä suorittamaan opinnot loppuun kunhan lapset kasvavat. Tosin jos Trump voittaa, luulen että muutamme Suomeen kokonaan. Suomessa ei voi opiskella alaani, joten se sitten jäisi.
Olen kyllä onnellinen kotiäiti, mutta en usko että olisin onnellinen kotirouva lopunikääni.
Vierailija kirjoitti:
Kotirouva tai edustusrouva, onhan näitä titteleitä. Itse kyllä miellän itseni edustusrouvaksi, koska syy pois töistä jäämiselleni oli nimenomaan se, että mieheni uraan liittyvät toimet ja tehtävät veivät niin paljon aikaa. Kaikkein hulluimpina vuosina meillä oli päivällisvieraita kaksi tai kolme kertaa viikossa, lisäksi edustaminen huvilalla, matkoilla ja messuilla. Koska yrityksemme on perheyritys, myös minun näkyvyyteni on tärkeää. Se että teen itse niin paljon, enkä luota ulkopuoliseen apuun kuin hyvin harvoin, johtuu siitä, että maalla kasvaneena olen oppinut arvostamaan työntekoa.
Minulla on eläkevakuutus ja muutenkin talouteni on turvattu, ihan riippumatta mieheni tekemisistä. Olen ikäänkuin yksi yrityksemme työntekijöistä.
Olen pohtimut paljon sitä, millaisen mallin annan tyttärilleni. Minusta on tärkeää, että he oppivat tekemään työtä ja arvostamaan työntekoa. Siksi edellytän, että he yvät kesätöissä opiskeluaikana yms.
-Ap-
Aloituksessa vielä sisustelit kotia ja harrastelit hyväntekeväisyyttä, mutta nyt sitten työskenteletkin yrityksen eteen ja teet messuesittelyjä yms. Koita nyt jo päättää :D