Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö mielellään kylpylässä?

Vierailija
20.03.2016 |

Saunot ja peseydyt useiden tuntemattomien kanssa yhtä aikaa?
Itseäni jotenkin ahdistaa se, yritän päästä asiasta yli.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko nyt oikeista kylpylöistä vai suomalaisista läträämöistä millä ei ole mitään tekemistä kylpylöiden kanssa?

Rakastan turkkilaisia vanhoja hamameja, esim Istanbulissa käydessäni käyn aina sellaisessa. Olisikohan  muutama sata vuotta vanha paikka. Ihana kun siellä pestään ja hierotaan kunnolla, tulee ihan lapsuus mieleen.

Toinen kiva paikka on ollut Veronan ja Gardajärven välissä Parco Termale dei Cedri, kuumia mineraalilähteitä ja kylpyläosasto missä voi ottaa hoitoja.

Ja muutama muu hieno, mutta maailmalla.

Vierailija
2/30 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt uimahallissa viimeksi noin kymmenen vuotta sitten ja kylpylässä en ole ikinä käynyt. Mies ja lapset käyvät usein uimassa, mutta minulle ne paikat eivät edusta sitä mukavaa vapaa-aikaa millään tavoin ja inhoan niiden kalsakoita puku- ja suihkutiloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää. Oma alastomuus ei haittaa tai hävetä, mutta mua vähän ällöttää katsella toisten läskejä ja nahkoja, ja istuskella samoilla penkeillä ja kävellä ties minkä hiivojen ja sienten seassa. Minusta ne vaan on epähygieenisiä ja epäesteettisiä paikkoja.

Vierailija
4/30 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää minäkään. Tällaiset tilat tuntuvat niin likaisilta ja muiden paljaiden ihojen näkeminen on ällöttävää. En usko, että mikään kylpylä saisi minua tällaisista paikoista pitämään.

Vierailija
5/30 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Näiden tilojen akustiikka on huono, koko ajan jossain kohisee ja on voimakasta taustamelua. Ilma on kosteaa ja kloorista ja aina on joko vähän kylmä tai vähän liian lämmin. Ilman laseja ei näe ja olo on epävarma, lasien kanssa taas on ikävä uida. En halua olla puolialasti muiden ihmisten kanssa enkä halua tauteja. Ei varmaan ole sattumaa, että monet nuhat on alkaneet juuri uimahalli - ja kylpyläreissujen jälkeen. Sen jälkeen kun kuulin, että on ihan tavallista mennä nuhaisena irrottelemaan limaa uimahallin saunan löylyihin, en ihmettele ollenkaan. Monikohan niistelijä siellä niistää nenäliinaan ja pesee sen jälkeen kätensä, ja monikohan vaan niistää jonnekin viemäriin eikä pese käsiään sen jälkeen.

Vierailija
6/30 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vittu onneksi EN käy, en mielelläni enkä muutenkaan!! Hyi helvetti, kaikki kusiperseet ja bakteeripesät lilluu samoissa altaissa ja perverssit kyylää munat pitkällä. 

Vierailija
7/30 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käydä. Maailma on minulle armollinen kun otan -8 rillini pois päästä niin en näe kyylätä enkä näe jos minua kyylätään. Enkä ole bakteerikammoinen.

Vierailija
8/30 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä muuten käydä, mutta jotkut kylpylät on tosiaan rakennettu niin onnettomasti että meteli yltyy ihan kamalaksi huonon akustiikan vuoksi. Ja pukuhuonetilat, ihan kauhean ahtaita. En tykkää kun saunan ja suihkun jälkeen tulee pukemaan, pitää väistellä muita ihmisiä ja omia tavaroita ei saa leviteltyä penkille että saisi rauhassa mukavasti laittautua. Kohta on taas hiki päällä.

Vierailija
9/30 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä harrastan uintia. Se on hyvä liikuntamuoto. Seurassa en enää ole. Ikää on jo sen verran. Teen aina kunnon treenit altaassa. Ei rasita niveliä. Kunto pysyy ja kaikki liike toimii. Kylpylöitä en ymmärrä. Mitä siellä on sellaista miksi siellä käydään löhöilemässä jossain pikku altaassa. Uimataito pitäisi kirjata lakiin, että jokaisen 10 vuotiaan täytyy osata uida kunnolla. Uimahalleissa näkee huonokuntoisia vesijuksijoita. Kukaan näistä ei osaa kunnolla uida. En ole ikinä nähnyt vesijuksijan hengästyvän. Juttelevat toisilleen tarinoita. Uimataito pakolliseksi. 

Vierailija
10/30 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kylpylöissä ruuhkakausien ulkopuolella. Kerrankin perheen kanssa oltiin kylpylässä aamupäivällä ja koko kylpylässä oli meidän lisäksi 2 muuta ihmistä. Ja liki 99% ajoista saan olla yksin saunassa kun ei ole muita. 

Vierailija
11/30 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan peruskielioppia:

Minä käyn mielelläni, sinä mielelläsi, hän mielellään, Minä otin nokkiini, sinä nokkiisi, hän nokkiinsa. 

Minä olen innoissani, sinä innoissasi, hän innoissaan. 

Käyttämääsi muotoa käytkö mielellään EI OLE OLEMASSA. 

Vierailija
12/30 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niitä muitakin sinun ruhosi.

Vierailija
13/30 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikki kylpylöitäni ovat esimerkiksi AIRE Ancient Baths -ketjun kylpylät. Suomessa kylpylät ovat usein vähän liian täynnä, joten niissä ei saa rentouduttua. Täällä ihan kiva oli Kolin relax aikuisille.

Vierailija
14/30 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn, lisääntyy yleissivistys kun näen erikokoisia ja -muotoisia pippeleitä, vaikka hetero olenkin :)

Vierailija
15/30 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käyn

Vierailija
16/30 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan peruskielioppia:

Minä käyn mielelläni, sinä mielelläsi, hän mielellään, Minä otin nokkiini, sinä nokkiisi, hän nokkiinsa. 

Minä olen innoissani, sinä innoissasi, hän innoissaan. 

Käyttämääsi muotoa käytkö mielellään EI OLE OLEMASSA. 

Mutta täältä löydät apua.

https://autismiliitto.fi/materiaalia/autismi-lehti/kun-hairitsevat-ajat…

Vierailija
17/30 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää käydä. Ihmiset kusee altaisiin

Vierailija
18/30 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En todellakaan näyttäydy uimapuvussa vieraiden ihmisten nähden, saati ilman peseytymistiloissa. Uimassa käyn vain omalla mökillä, jossa ainoat jotka näkee pystyyn nostetun sian näköisen ruhoni uimapuvussa on luonnoneläimet.

Vierailija
19/30 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En todellakaan näyttäydy uimapuvussa vieraiden ihmisten nähden, saati ilman peseytymistiloissa. Uimassa käyn vain omalla mökillä, jossa ainoat jotka näkee pystyyn nostetun sian näköisen ruhoni uimapuvussa on luonnoneläimet.

Kiitos.

Vierailija
20/30 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en tykkää muiden vieraiden ihmisten kanssa käydä samoissa sauna- ja suihkutiloissa, enkä altaissakaan. Yksinäni tai perheen kanssa tykkäisin ehdottomasti käydä uimassa, lillua porealtaassa, rentoutua saunassa ja vaikka mutakylvyssä tai hieronnassakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi