P*keleen PERÄPUKAMAT!!! Mikä näihin auttaa?
Kävin kakalla ja nyt törröttää 5cm peräsuolta ulkona. Mikä tähän on paras lääke? Perävoide vai perätabletti? Vttaa nämä peräpukamat
Kommentit (41)
Ensiapuna voi laittaa bebanthenia ja sen avulla työntää takaisin varovasti. Lämmin istumakylpy auttaa eli vatiin vettä ja sinne istumaan tai ammeeseen istumaan. Apteekin lääkevoiteet puuduttaa, vaihtoehtoina scheriproct tai hädesalva. Niitä ei suositella käytettäväksi enimmillään 4 viikkoa ettei iho ohene-tulee haavoja herkemmin. Apteekissa on myös sellaisia jossa ei ole lääkeaineita, mutta hoitavia aineita kuitenkin esim Ac3 ja sellainen jossa on mehiläisvahaa tai oliko se hunajaa, nimeä en muista. Muista kuidut ja liikunta. Peräpukamia tulee helpommin jos ummettaa. Itsellä nyt kokeilussa vi-siblin lisäkuitu, on auttanut nyt jonkinverran, paraneminen on näissä aina hidasta. Jos pukamat vuotaa verta sitä vi-sibliniä ei saa käyttää, luumuja kannattaa syödä silloin. Pukamat tulivat minulle kun sain keskenmenon, nyt ne ovat raskausaikainen vaivani, kerran kun ne on tulleet, tulevat ne helposti uudelleen.
Mikään lääke saati joku luontaistuote ei auta enää tuossa vaiheessa. Lääkäriin siitä. Ei ole kivaa mutta muuttuu sitä kautta mukavaksi myöhemmin kun noista pääsee eroon.
Lääkärin tekevät ns. rengastuksia ihan terkkarissa tai vaihtoehtoisesti kevyt tähystysoperaatio - lähete vaaditaan. Ei noihin muu auta.
Vierailija kirjoitti:
Analsex
Itse asiassa kyllä. Mulla intiimi leikkituokio noin kerran kuussa d i l d o n kanssa pitää pukamat loitolla kun paikat venyvät Jos jätän väliin niin puksut ilmaantuvat takaisin puolen vuoden kuluessa.
M58+
Vierailija kirjoitti:
Nälkäkiukku 🤔
Itse kyllä kävisin lääkärissä tuossa vaiheessa. Jos on noin pahana, niin ei ne apteekin tuotteet poista ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto?!
Niin. Eikö olekin epäromanttinen sairaus. Mutta totuus on että sitä potee todella moni. Jotkut vain kehtaa siitä puhua.
Pistä heti ruokavalio kuntoon, kuitua paljon vettä. Älä istu pöntöllä pitkää aikaa. Käy lääkärissä kun noin hurjalta kuulostaa. Apteekista lääkettä,anna vaikka lappu 'henkilölle 'jos et kehtaa pyytää. Ei mitään aihetta hävetä.
NE VOI LEIKATA. NE SIDOTAAN JOTENKIN JA SIT POIS.
Jos siis kyse on peräpukamista, eikä siitä, cettä suoli roikkuu ulkona, niin suosittelen ruokavalion muutosta. En kuitenkaan kuituja, viljaa ja runsaasti kasviksia, vaan sellainen eliminaatiodieetti, että syöt vain lihaa (mielellään nautaa ja muita märehtijöitä), munia ja eläinrasvaa.
Mä jouduin muista syistä pitämään tollasen kuurin ja huomasin yhtäkkiä kuinka pukamat olivat kadonneet.
Hyvän musan kuuntelu auttaa ja älä käy 10 kertaa kakkalla päivässä koska se pahentaa ongelmaa, syö kuituja!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Analsex
Itse asiassa kyllä. Mulla intiimi leikkituokio noin kerran kuussa d i l d o n kanssa pitää pukamat loitolla kun paikat venyvät Jos jätän väliin niin puksut ilmaantuvat takaisin puolen vuoden kuluessa.
M58+
Maailmalla näkee venytyshoitoa vielä mainittavan, hakusanana hemorrhoid anal dilator. Suomessa hoidoksi tarjoillaan lähinnä kirurgiaa. Itselläni pysyneet pukamat kurissa venytyksen avulla yli 35 vuotta vaikka hoitoväline onkin sekkssileluksi tarkoitettu kartion muotoinen joustava tappi.
Kun terveydenhuoltoa nyt ajetaan alas ovat toimivat tee-se-itse hoidot hyödyllisiä tuntea.
Jos pukata on iso, ei siihen auta kun kirurginen hoito. Itselläni auttaa pieniin pukamiin, syksyllä tammenlehdistä tehty keite (ulkoisesti). Supistaa voimakkaasti pukamaa. Toinen mikä auttaa olisi voimakas tanniinpitoinen tee (ulkoisesti). Istumisen välttäminen ja runsas liikunta ennaltaehkäisee.
Käytännön asia hygieniasta: Toiseen käteen vinyylinen kertakäyttöhanska ja toisella bideesuihkusta haalean lämmintä vettä. Ja nyt sitten sitä hanskakättä käyttäen pestään peräaukko aina kun ulostettu.
Pelkällä paperilla pyyhkiminen tai veden ruiskuttelu kädellä hankaamatta eivät tuota hyvää lopputulosta. Kunnon pesu vähentää paikkojen ärsytystä ja myös pukamia kun sinne ei jää pieniä määriä ruskeaa hautumaan ja ärsyttämään istuessa.
Jos haavauma päällä niin suora vesisuihku sattuu kuin veitsellä viiltäisi. Silloin hanskakädellä suojataan ja vettä varovasti perille.
Vesilasku kasvaa mutta mieliala paranee kummasti kun vähemmän vaivoja.
Vierailija kirjoitti:
Käytännön asia hygieniasta: Toiseen käteen vinyylinen kertakäyttöhanska ja toisella bideesuihkusta haalean lämmintä vettä. Ja nyt sitten sitä hanskakättä käyttäen pestään peräaukko aina kun ulostettu.
Pelkällä paperilla pyyhkiminen tai veden ruiskuttelu kädellä hankaamatta eivät tuota hyvää lopputulosta. Kunnon pesu vähentää paikkojen ärsytystä ja myös pukamia kun sinne ei jää pieniä määriä ruskeaa hautumaan ja ärsyttämään istuessa.
Jos haavauma päällä niin suora vesisuihku sattuu kuin veitsellä viiltäisi. Silloin hanskakädellä suojataan ja vettä varovasti perille.
Vesilasku kasvaa mutta mieliala paranee kummasti kun vähemmän vaivoja.
Samalla hanskakädellä saa pesun yhteydessä paineltua ulos pullahtaneet pukamat takaisin sisään. Tässä kohdassa maltti on valttia ja odotellaan painaessa pukaman sisällä olevan veren siirtymistä pois pukamasta takaisin sinne mista tulikin.
Hädesalvaa ei kai enää saa apteekista eli valmistus lopetettu?
Ap kirjoitti, että peräsuolta törröttää noin 5cm ulkona. Silloin kyse on prolapsista, eikä pukamista.