Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitteko olemaan tekemisissä tällaisen sukulaisen kanssa?

Vierailija
20.03.2016 |

Syvästi uskovainen mummo, jonka mukaan mm. esiaviollinen seksi on suuri synti. On mm. jatkuvasti patistelemassa suvun avoliitossa eläviä nuoria naimisiin. Kaiken huippuna sanoi suoraan, että keskenmenoni oli jumalan rangaistus siitä ettei olla menty miehen kanssa naimisiin ennen lapsen hankkimista. En enää jaksa tätä mummoa. Olenko kamala jos en enää ole hänen kanssaan tekemisissä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kirjoitti:

suostuisin. Perustelut: ei noin vanhana omaa kasvatusta ehkä voi muuttaa. Ei ole paha tahallisesti kenellekään vaan sanoo, miten ajattelee oikein olevan.

Mitä haittaa olisi olla tekemisissä mummon kanssa? Ei mitään.

Minun isoisänä oli vanhan kansan ajattelija, jonka mielestä naisilla miehillä on eri työt ja naisen paikka on kotona. Hyväntahtoisesti me näistä kinattiin ja meillä oli oikeasti hauskaa yhdessä ja hyvät välit, vaikka ajatusmaailma oli aika erilainen, joten siinä mielessä ymmärrän ajatuksen, että ihmiset on niin erilaisia ja vanhoilla ihmisillä on erilaisia ajatuksia kuin nuorella.

Kuitenkin ap:n tapaus on kovin erilainen. Keskenmeno on varmasti raskas ja surullinen asia (osanottoni siitä sinulle ap) ja se, että mummo sanoi siitä niin kuin sanoi, ylittää mielestäni ne rajat, joita pitää sietää. Jos minulla olisi ollut keskenmeno ja jos joku olisi sanonut, sukulainen tai ei, että siihen on tuollainen syy ja itse sen aiheutin kun en mennyt naimisiin, en tiedä minäkään olisinko pystynyt enää tapaamaan kyseistä ihmistä. Muutoin siis voi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta kun kyse on oman lapsen menettämisestä, ymmärrän hyvin sua ap, jos et enää pysty häntä kohtaamaan.

Vierailija
22/31 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa kysellä täällä muilta, pitääkö ilkeiden sukulaisten kanssa olla tekemisissä. Minä en ole tekemisissä edes mukavien sukulaisteni kanssa, koska mielenkiinto ei riitä. Aivan hullua tämä joidenkuiden riippuvuus sukulaisista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma asias. Pitäskö vieraitten se sun puolestas päättää?

Mummon omituisuuksista (minun mielestäni törkeyksistä) huolimatta kaikki eivät välttämättä ihan helposti niele sitä, että yks kaks en suostu tapaamaan miehen mummoa ollenkaan.

Ap

Se ei silti muuta sitä asiaa että valinnan joudut tekemään itse. Ehkä se tarkoittaa sitä että kaikki eivät valintaasi hyväksy, mutta koska se ei ole heidän valintansa miksi heidän pitäisi se hyväksyä tai mitä väliä vaikkeivat hyväksyisikään.

Vierailija
24/31 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko mummolla ikää mittarissa?

Vierailija
25/31 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma asias. Pitäskö vieraitten se sun puolestas päättää?

Mummon omituisuuksista (minun mielestäni törkeyksistä) huolimatta kaikki eivät välttämättä ihan helposti niele sitä, että yks kaks en suostu tapaamaan miehen mummoa ollenkaan.

Ap

Ja pitäisi silti niellä mummon törkeydet? Joskus en muuten oikeasti tajua, siis ihan oikeasti, miksi jotkut sukulaiset antavat yhden messuta vapaasti ja sen sanomisista ei saisi loukkaantua. Kertokaa pliis?

Vierailija
26/31 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... Kyllä minä voisin olla tekemisissä. En ole hirveän herkkänahkainen, enkä jää sanattomaksi helposti. Minusta sinun, tai jonkun valjastamasi hlön, pitäisi sanoa tälle mummolle, että mitä sanoi keskenmenosta, oli hyvin sopimatonta ja että mummo saa itse valita, onko tekemisissä teidän kanssanne, koska jos on, sellaiset puheet pitää jättää.

Vierailija
27/31 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani keskenmenostasi.

Suuri määrä suomalaisia lapsia olisi suuressa vaarassa, jos mummon mielipide pitäisi paikkansa. Valtaosa lapsista syntyy avoliitoista.

Mummon kommentti oli ilkeä ja loukkasi sinua. Toisaalta hän ei paremmasta tiedä, joten parasta olisi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos - niin vaikealta kuin tuntuukin. 

Miehen mummo, joten sinulla voi aina olla ns. muuta menoa, kun mies tapaa mummoaan. 

Alapeukku väärästä tiedosta. Ei synny valtaosa, vaikka luku onkin jo yli 40 % avioliiton ulkopuolisille lapsille. Tähän sisältyvät yksinhuoltajat ja avoliitot.

Vierailija
28/31 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua, mitä se mummoa tai ketään muutakaan häiritsisi, ettei lapsenlapsen tyttöystävä (ei edes aviopuoliso) käy käymässä. Luultavasti on tyytyväinen vaan. Sukujuhlissa saatat nähdä; hengaa silloin muiden kanssa. Ei ole mitään syytä tunkeutua seuraan muuten.

Vierailija
29/31 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ihminen on ihan yhtä vastuussa puheistaan kuin muutkin aikuiset. 

MInusta tuo keskenmenojuttu on sen verran rankkaa puhetta, että tuskin olisin tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa. 

Vierailija
30/31 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä321 kirjoitti:

Muistisairaudet voivat tuoda esiin sellaisia piirteitä, jotka aikaisemmin ovat olleet hyvän käytöksen takia piilossa. Toisekseen - mikä pakko on kertoa mummolle kaikki yksityiskohdat elämästänne, kuten keskenmeno?

Raskaus voimennä kesken vielä sen jälkeenkin, kun siitä on jo kerrottu sukulaisille. Siinä voisi ennen pitkää moni ihmetellä, että eikö sulla ollut laskettu aika viime viikolla, että miten menee.

Vierailija
31/31 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän