Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enpä ole ennen tajunnut, että pienikin rikosrekisteri voi estää matkailun.

Vierailija
20.03.2016 |

Olen katsonut noita Kanadan ja Australian rajalla -ohjelmia. Niissä on evätty matkustajan pääsy maahan, jos henkilöllä on rikosrekisteri. Siis ihan vaikka tarpeeksi ylinopeussakkoja!

Täällä vapaan liikkuvuuden Euroopassa ei ole tullut moinen mieleen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko nyt ihan oikeaa rikosrekisteriä vai poliisirekisteriä? Se, että on jotain rikostaustaa ei ole sama asia kuin rikosrekisteri. Rikosrekisteriin johtaa vain sellaiset rikostuomiot, joissa määrätään ehdollista tai ehdotonta vankeutta. Sakkotuomio ei ole rikosrekisterin paikka.

Vierailija
22/39 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne mainitsemiasi rekistereitä, mutta tiukka valvonta päälle, tavalla tai toisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa tuomioista vanhenee ainakin Suomen rikosrekisteristä ja merkinnät niistä poistuu.

Vierailija
24/39 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän rikoksista nykyään tule juuri muuta kuin noita toissijaisia seuraamuksia. Jokin lyhyt ehdonalainen,,jota täydennetään elinikäisellä polttomerkillä. Viisumeita ei saa eikä töihin pääse, kun siivoushommiinkin nykyään tarvitaan Suojelupoliisin turvallisuusselvitys. Jos jää teininä kiinni myymälävarkaudesta, on pakko hakeutua esim. huumekauppiaaksi, koska laillisia uravaihtoehtoja ei enää ole.

Vierailija
25/39 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat kiinni kirjoitti:

Olisipa täälläkin vastaava tiukka seula tulijoille. Vähillä rahoilla tulijat, huumeiden käyttäjät, pedofiilit+kaikki muut epäilyttävät käännytetään, palautetaan lähtömaahansa. Meillä on rajat auki taivasta myöten, tulokset ovat sitten meidän kaikkien koettavissa, kurjaa!

Niin, ja meille pääsee ilman passia (ilman mitään muitakaan papereita) jopa suoraan lentokoneesta, vaikka on itsestäänselvyys, että lähtömaassa ei ole voinut päästä koneeseen ilman sitä passia. Taikasana on "asylum".

Vierailija
26/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain,

2011 2v ehdollista virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta

2013 2,5 v ehdotonta törkeästä pahoin pitelystä/ vedin hoviin kun uhri sai vain mustelman ja vuotavan nenän

tuli kuitenkin 8kk ehdotonta pahoinpitelystä ja maksettavaa yli 8000 euroa.

kaikki nauroi vankilassa että porukka on puukottanut ja selvinnyt helpommalla.

Vierailija
27/39 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeutta eläimille kirjoitti:

itse sain,

2013 2,5 v ehdotonta törkeästä pahoin pitelystä/ vedin hoviin kun uhri sai vain mustelman ja vuotavan nenän

Niin mutta oletko matkustanut tuolla rekisterillä esim.Jenkkeihin?

Vierailija
28/39 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samanlaista taustaa. Kaikilla muilla edessäni olleilla tulliin jonottajilla juurikin tuo pari minuuttia meni, minulla varmaan seitsemän...joka tosin tuntui puolelta tunnilta :p

Virkailija(aseistettu lentokenttäpoliisi) kyseli muutamia asioita, katsoi vuorotellen tietokoneen ruutua ja minua ja pyöritteli päätään. Tuli käsitys että pääsin nipin napin läpi.

Tiedoksi vielä että mennessä saa varautua useampaan turvatarkastukseen samalla lentokentällä ja useiden tuntien seisoskeluun jonossa.

Vierailija
29/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ulkomalaiset tule tänne Suomen ei haitta vaikka nillä on rikosrekisteri miksi? 

Vierailija
30/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana mitä käytettiin kuvaamaan jenkkejä ja touhua siellä eli "tekopyhä"  pitää äärimmäisen hyvin paikkansa.  

Vierailija
31/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sana mitä käytettiin kuvaamaan jenkkejä ja touhua siellä eli "tekopyhä"  pitää äärimmäisen hyvin paikkansa.  

Siltähän se vaikuttaa: muita kyllä syynätään ja kuulustellaan, omista asioista ei niin väliä...

Vierailija
32/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eipä mennä Yhdysvaltoihinkaan jos rikoksia on tehty. Jos jäät kiinni valehtelusta olet tehnytkin jo rikoksen liittovaltiota kohtaan ja sitten olet jo todella kusessa.

Sama pitäisi olla tännekin päin tultaessa. Nykyään maahantulokiellot ovat pelkkä vitsi -rikolliset eivät pelkää seurauksia koska ei tarvitse.

Ihan puhdasta höpöhöpöä. Nimittäin siitä valehtelusta ei jää mitenkään kiinni jos ei ole niin tyhmä, että kertoo itse. Mistään pikkujutuista ei todellakaan jaeta vaikkapa USA:lle tietoja kansalaisista. Eivät siis saa yhtään mistään selville totuutta ja voit aivan huoletta valehdella siinä rajahaastattelussa. 

Siksi tuolla ei olisi mitään merkitystä tännekään tullessa. Sen kuin valehtelee.

Vierailija
33/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

itse sain,

No ihan helposti. Kuka hemmetti siinä nyt niin tyhmä on, että rikoksistaan alkaa rehellisesti kertomaan.

Vierailija
34/39 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

itse sain,

No ihan helposti. Kuka hemmetti siinä nyt niin tyhmä on, että rikoksistaan alkaa rehellisesti kertomaan.

Ja kuka on niin tyhmä, että uskoo jonkun kertoneen itse omista rikoksistaan ja toimii sen pohjalta esim.  jakekee rangaistuksia jollekin.  Eiköhän pitäisi olla selvää että uskoo tärkeissä asioissa vain sen,  mitä kuullut suoraan henkilöltä itseltään.  Tai no,  voihan sekin olla valetta,  mutta jos on asioita,  jotka toimii henkilöä itseään vastaan, niin ehkä kannattaa uskoa vain, jos kuulee henkilöltä itseltään 

Vierailija
35/39 |
05.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa puhutaan aivan helvetin vähän rikosrekistereistä.

Vierailija
36/39 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Axl ei pääse aussilaan tai ameriikkaan ihan vähään aikaan.

Enkä minä.

Mikset?

Vierailija
37/39 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta jos joku sattuu lukemaan ja etsimään tietoa ja muiden kokemuksia. Tässä omani.

Minä sain noin 10 vuotta sitten kahden vuoden ehdollisen tuomion ja sen ohelle ykp:tä. Ehdollinen tuomio säilyy rikosrekisterissä 5 vuotta. Mutta jos ykp:tä tuomitaan ehdottoman vankeuden sijaan, niin silloin rikosrekisterissä säilyy merkinnät 10 vuotta.

Noh, 3 vuotta sitten tein USA matkan. Sain ESTA luvan, onhan rikorekisterini on puhdas. Outoa että hakemuksessa kysytään "oletko koskaan..." vaikka sitä ei ilmeisesti valvota tai tarkisteta mitenkään.

Vierailija
38/39 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä mennä Yhdysvaltoihinkaan jos rikoksia on tehty. Jos jäät kiinni valehtelusta olet tehnytkin jo rikoksen liittovaltiota kohtaan ja sitten olet jo todella kusessa.

Sama pitäisi olla tännekin päin tultaessa. Nykyään maahantulokiellot ovat pelkkä vitsi -rikolliset eivät pelkää seurauksia koska ei tarvitse.

Juu samalla kun Bidenin hallinto päästi etelärajan yli miljoonia joista kukaan ei tiennyt keitä oli. Jengiläisiä, rikollisia ja huume- ja ihmiskauppiaita. Sillä tavoin se oikeusvaltio rapautuu. 

Vierailija
39/39 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Ihan puhdasta höpöhöpöä. Nimittäin siitä valehtelusta ei jää mitenkään kiinni jos ei ole niin tyhmä, että kertoo itse. Mistään pikkujutuista ei todellakaan jaeta vaikkapa USA:lle tietoja kansalaisista. Eivät siis saa yhtään mistään selville totuutta ja voit aivan huoletta valehdella siinä rajahaastattelussa. 

Siksi tuolla ei olisi mitään merkitystä tännekään tullessa. Sen kuin valehtelee.

Saahan suomalaiset ip-lehdetkin ihmisten rikosrekisterit lehtiin vatvottaviksi, miksi ei jenkkien tulli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän