Tuiskun siskolle nimi
Eli tyttäremme on Tuisku ja nyt hakusessa tulevalle sisarukselle nimi! Pojalle nimi on jo periaatteessa keksitty (mies vielä vähän pistää vastaan), joten tytölle ottaisin nyt ehdotuksia vastaan :) Ei tartte alkaa T-kirjaimella, eikä nimessä C-kirjainta todellakaan!
KIITOS AVUSTA :)
Kommentit (33)
miten IHANA nimi Lotta-Mari (kateeksi käy)
Tiitu-nimeä ollaan mietitty, toista nimeä ei olla keksitty. Mutta muita etunimiäkin saa ehdotella ja mielipiteitä Tiitusta. Pojalle keksitty nimi ei ala T-kirjaimella, vaan J:llä.
No saisko Tiitulle sitten ehdotuksia toiseen (ja kolmanteen) nimeen?
Kakski niemä riittää, mut saa olla myös kolme.
miltäs kuulostaisi:
Tiitu Tarleena
Tiitu Teresa
Tiitu Vilhelmiina
Tiitu Eerika
Tiitu Olivia
Tiitu Emmiina
Tiitu Tamara
Tiitu Ramona
Tiitu Rianna
Tiitu Mimosa
Tiitu Annu Linnea
Tiitu Tilda Emilja
Tiitu Maisa Melissa
Tiitu Miisa Matilda
Tiitu Mette Marleena
Tiitu Aura Inkeri
Tiitu Nelli Ilona
Tiitu Tuuli Annukka
Tiitu Sanni Sofia
Tiitu Raisa Rebekka
Ja vielä muutama uusi ehdotus:
Tilda
Mirkku
Tianna
Telma
Teresa
Muska
Louna
Sirkku
Pilke
Susu
Muusa
Sunna
Luna
Tiiu
Titta
Tytti
Tiinu
kyllä Tuiskun siskolle olisi aivan ihana nimi tuo Tuuli! :)
Tilda-nimestä tykkään myös, mutta jotenkin tuntuu että se on liian " vaikea" kutsumanimeksi, niin ehkä sitten toiseksi nimeksi ja siihen joku kolmas nimi vielä perään :)
Tuuli-nimestä en tykkää. vaikka Tuisku onkin luontoon liittyvä ja tuuleen, niin en halua sitten samanaiheisia kaikille lapsille. Tai siis ärsyttää lähinnä kun kaikki nyt jo sanoo että " jos saatte pojan niin siitä kai tulee sitten Pyry" NO EI TULE!
Nyt seuraa sitten kysyymys, että Jos tytöstä tulis Tiitu Tilda, niin mikä sopis kolmanneksi? Emilja oli kaunis, mutta kun Emiliaa on lähisuvussa, niin enpä tiedä uskaltaisko sitä laittaa.
körömöllille vielä pientä kommenttia nimistä:
Tiitu Tarleena (tarleenasta en tykkää)
Tiitu Teresa (teresakaan ei oo lemppari)
Tiitu Vilhelmiina (hmm.. ihan ok, mut ei kuitenkaan tarpeeks hyvä)
Tiitu Eerika (ääh.. eii)
Tiitu Olivia (kaunis, mutta en tiä tästäkään)
Tiitu Emmiina (Liian outo)
Tiitu Tamara (yök, tulee huonoja mielikuvia)
Tiitu Ramona (sama)
Tiitu Rianna (ei hyvä)
Tiitu Mimosa (tästä pidän, mut mies ei varmaankaan)
Tiitu Annu Linnea (Linnea lähisuvussa)
Tiitu Tilda Emilja (kommentoitu jo)
Tiitu Maisa Melissa (ei melissaa)
Tiitu Miisa Matilda (matilda kaunis, mies ei tykkää)
Tiitu Mette Marleena (matleena ennemmin, mut mies ei tykkää siitäkään)
Tiitu Aura Inkeri (inkeri lähisuvussa)
Tiitu Nelli Ilona (Ilona ihan ok)
Tiitu Tuuli Annukka (Annukasta en pidä)
Tiitu Sanni Sofia (Sofia lähisuvussa)
Tiitu Raisa Rebekka (ei rebekkaa)
Ja vielä muutama uusi ehdotus:
Tilda (ihana)
Mirkku (ei, lempinimi jostain Mirjasta)
Tianna (liian erikoinen)
Telma (tää jotenkin tuntu kivalta myöskin, pitää ehdottaa miehelle :)
Teresa(ei)
Muska (poikamainen, Miska, Juska..)
Louna (kiva, mut luulen ettei mies tykkää)
Sirkku (sokeri)
Pilke (hmm.. ihan kiva mut ehkä liian outo)
Susu (kaverin lempinimi)
Muusa (ihan ok..)
Sunna (ei)
Luna (ei)
Tiiu (ei)
Titta (ei)
Tytti (tykkään, mies ei)
Tiinu
[/quote]
(liian lähellä Tiinaa, mistä en pidä)
saatan olla vähän vaikee tapaus, mutta yrittäkää silti :)
et minunkaan nimestäni.....
mutta Mimosta sentään ja se on mun LEMPPARI !
En katsonutkaan oliko jo Odessa ehdotettu...se on suosikkini numero 2.
Tiitu Lotta Mimosa
Tiitu Tilda Odessa
Tiitu Tilda Mimosa
Tiitu Tytti Mimosa
Tiitu Jutta Odessa
Tiitu Mila Mimosa
Tiitu Jatta Odessa
valitettavasti jokanen tykkää erilaisita nimistä. ja sanoin että mä olen vaikee, kun tykkään niin harvoista :) ja nää mun arvastelut oli nyt vaan sellasia, mitä en omalle lapselleni haluais! Jotkut nimet, joihin olen laittanu että en tykkää, on ihan kivoja, mutta ei NIIn kivoja että omalle lapselle antaisin. haluan että nimi on sitten niin ihan ku olla ja voi :P Pistin nyt miehelle töihin viestiä, että miten olis tiitun tilalle sittenkin Telma, mut ei oo vastannu vielä.
Mut sitä tokaa nimeä edelleen mietin...
@Tintti:
Tiitu Lotta Mimosa (Lotta oma nimeni ja käytössä jo esikoisella)
Tiitu Tilda Odessa (valitan, odessa liian erikoinen)
Tiitu Tilda Mimosa (pidän, mut luulen että mies ei)
Tiitu Tytti Mimosa (sama)
Tiitu Jutta Odessa (ei)
Tiitu Mila Mimosa (milasta tulee mieleen joku venäläinen)
Tiitu Jatta Odessa (jatasta en pidä)
Kyl mua oikeen hävettää laittaa näitä kommentteja ku en tykkää melkeen mistään :)
Ja toisekseen..kun sano suoraan mikä miellyttää ja mikä ei niin tulee toivottavasti osuvampia ehdotuksia ;o)!!
Mun on pakko vielä heittää 3 uutta ehdotusta eli tuli mieleen, että Tuiskun siskole myös Minttu ois aivan ihana..tai Maikki..tai Maiju, mutta voipi olla sinusta liian lempparimaisia nekin ;o)!!
Jos nimi ois Tiitu Tilda.. nin miltäs nää kuulostaisi:
Tiitu Tilda Peppiina
Tiitu Tilda Pauliina
Tiitu Tilda Tuulia
Tiitu Tilda Juulia
Tiitu Tilda Marikki
Tiitu Tilda Lovisa
Tiitu Tilda Mirjami
Tiitu Tilda Alina
Tiitu Tilda Alisa
Tiitu Tilda Henriikka
Otsikon perusteella ajattelin heti persoonallisia luonto ja/tai merkitysnimiä...
Tarina
Helinä
Kuutamo
Kuutar
Myrtti
Pellava
Villa
Ruska
Pisara
Havina...
mutta sitten luin aloitusviestin, ja Tiituhan siellä on tulossa. Tiitu onkin ihan kiva nimi, tosin ajattelin ensin että se on pojan nimi. Mutta on yksi juttu ... No kerronpa tämän. Englanninkielisille tämä nimi voi olla " hassu" /outo. He lukevat sen ' titu' . Ja jos nimi alkaa Tit... (hehän eivät tunne tuplavokaaleja) alkaa heitä hermostuneesti naurattaa. Ai miksikö? No koska ' tit' on tissi. Siksi en antaisi Tiitu-nimeä.
Tiitu Tilda Peppiina¨(tykkään, mies ei)
Tiitu Tilda Pauliina (en pidä pauliinasta)
Tiitu Tilda Tuulia (enkä Tuuliasta)
Tiitu Tilda Juulia (öö, tulee yks tyhmä tyttö mieleen)
Tiitu Tilda Marikki (hmm.. ei)
Tiitu Tilda Lovisa (Ihan ok)
Tiitu Tilda Mirjami (ei)
Tiitu Tilda Alina (mies on varmasti vastaan)
Tiitu Tilda Alisa (sama)
Tiitu Tilda Henriikka
[/quote]
(en pidä)
Nyt heitän sitte semmosen kysymyksen, että mitä jos Tiitun tilalle nyt tuliskin se Telma, joka koko ajan tuntuu vaan kivemmalta ja kivemmalta nimeltä, niin mikä olis toinen/toiset nimet? Mies ei ole vielä sanonut kantaansa, kun akku on nähtävästi töissä loppunut ja vähän pelkään ettei se telmasta tykkää. No, ite tykkään tiitusta myös ja niin mieskin, että se nyt käy ainakin molemmille. samaten luultavasti tuo Tilda.
Tarina (liian " sana" )
Helinä (ihan kiva, muttei ekaks nimeks)
Kuutamo (ei)
Kuutar (ei)
Myrtti (tulee mytrsi mieleen)
Pellava (ei)
Villa (ei)
Ruska (tästä pidän kyllä)
Pisara (ei)
Havina... (ei)
mutta sitten luin aloitusviestin, ja Tiituhan siellä on tulossa. Tiitu onkin ihan kiva nimi, tosin ajattelin ensin että se on pojan nimi. Mutta on yksi juttu ... No kerronpa tämän. Englanninkielisille tämä nimi voi olla " hassu" /outo. He lukevat sen ' titu' . Ja jos nimi alkaa Tit... (hehän eivät tunne tuplavokaaleja) alkaa heitä hermostuneesti naurattaa. Ai miksikö? No koska ' tit' on tissi. Siksi en antaisi Tiitu-nimeä.
[/quote]
No Tiituja on vain naisilla nimenä (tai oli vissiin yks mies), joten ei moni varmaan ainakaan pojaks luulis. No mä luulen että on liian kaukasta lähtee ajattelemaan miten enkkukieliset tiitu-nimen ottaa :) Asutaan kuitenkin suomessa ja mulle on se ja sama mitä englantilaiset on nimestä mieltä, hehe. Enkä usko että Tiitu-tyttö niin paljoo ion elämänsä aikana englantilaiset kanssa tekmisissä että tää hänät jotenkin haittais. Tai mistä sitä tietää, mut jos menee vaikka enkkulaisen kanssa naimisiin, ni saa mun puolesta vaihtaa sittne nimensä jos siitä on haittaa :)
Tuisku Viivilotta
Ja ehkä ennemminkin siitä Tiitusta niitä ehdotuksia, mies ei oikein tykännyt Telmasta. Mutta Telmastakin saa ehdottaa :)
miltäs kuulostaisi:
Tiitu Hilmastiina
Tiitu Ellinoora
Tiitu Emmilotta
Tiitu Nellimaija
Tiitu Annastiina
Tiitu Josefiina
Tiitu Helmilotta
Tiitu Helmiina
Tiitu Laurastiina(olis uniikki,ei kaimoja)
Tiitu Lillimari
Tiitu Annuliina
Tiitu Liinulotta
Tiitu Nellilotta(uniikki myös)
Tiitu Miljamari(a)
Tiitu Milkamari(a)
Tuossa muutamia taas..minusta ois kivoja nuo..samantyylisiä kun Tuiskullakin ja jotenkin kiva idea ois mun mielestä myös se, että jos Lotta löytyy jo sinulta ja Tuiskulta niin miksikäs ei myös tulevalta tytöltä ;o)?
Tiitu Vilmastiina
Tiitu Vilmalotta
Tiitu Ellanoora
Molemmat samalla tavalla sopivasti erikoisia.