Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIES (tai miksei nainenkin), mitä ajattelet tutustuessasi netissä tyyppiin, joka kertoo heti ekoissa keskusteluissa olevansa lihava?

Vierailija
19.03.2016 |

Otsikossahan se kysymys jo tulikin. Eli mitä ajattelet jos uuteen tyyppiin netissä tutustuessa (Tinderissä, Facessa tms) hän kertoo heti alussa että on todella lihava?

Itse teen näin. En nyt heti kättelyssä tietenkään kirjoita, että mää oon hei sit läski, mutta sopivan tilaisuuden tullen ja jos vähääkään enemmän aletaan juttelemaan koitan mahd. nopeasti tuoda asian ilmi. Miksi? Koska olen reippaasti ylipainoinen, mutta se ei tule ilmi kuvistani. Koen, että johdan vastapuolta harhaan jos annan hänen kuvitella että olen hoikka.

Kaikkihan tietävät sen kauhutarinan, jossa mies (tai nainen) lähtee treffeille tyypin kanssa joka vaikuttaa kuvien perusteella nätiltä ja normipainoiselta, mutta paikalle lyllertääkin 100kg valas ja mies/naisraukalle iskee pakokauhu. Hän tuntee olonsa petetyksi ja vihaiseksi, saa traumoja ja kertoo kauhukokemuksestaan Iltasanomien palstalla ja lähibaarin nurkassa saaden myötätuntoa lukuisilta kohtalotovereilta jotka ovat kokeneet aivan samanlaisen frustraation.

Minä en halua olla tämä kauhudeitti, jonka nähdessä mies yrittää epätoivoisesti keksiä pakosuunnitelmia ja josta sitten juorutaan siellä räkälien bilispöytien ääressä ja poikien paljuilloissa, että älä vaan paina likeä kun toi on oikeasti sotanorsu.

Koen että teen palveluksen molemmille kun suoraan kerron että olen läski. Jos miehellä on ongelmia asian kanssa niin hän voi lopettaa keskustelun siihen eikä kummankaan tarvitse tuntea oloaan vaivautuneeksi. Minun ei tarvitse hävetä silmiä päästäni kun olenkin 40kg isompi kuin toinen kuvitteli, eikä toisen tarvitse yökkäillä ja miettiä miten pääsisi minusta eroon mahd.nopeasti. Reilua, eikö?

Pari tuttavaa joille tästä tavastani kerroin ovat kuitenkin kokeneet tapani kertoa painostani ennen tapaamista kummalliseksi. Viestii kuulemma huonosta itsetunnosta tai on muuten vain huonolla tavalla outoa. Miksi? Olisiko parempi antaa toisen kuvitella että olen normaalipainoinen ja sitten kokea mahdolliset kauhutreffit joista molemmille jää paha maku suuhun?
Mitä itse ajattelisit tyypistä, joka kertoo olevansa ylipainoinen ennen ensitapaamista?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en kehtaisi alkaa kertomaan sitä erikseen, vaan laittaisin kuvan missä näkyy ainakin ylävartaloa. Joku ihmetteli, että miten kasvokuvista ei muka asiaa huomaa, niin tietty kuvakulma hoikistaa kasvoja, ja joillakin ylipainoisilla on oikeasti ihan normaalipainoiselta näyttävät kasvot.

No nimenomaan. Joillakin ei läski keräänny kovin helposti naamaan ja on hyvin muodostunut kasvojen luusto, poskipäät ym.

Sitten taas olen nähnyt paljon ihan normaalipainoisia ja hoikkiakin naisia joilla kasvot ovat olleet todella pyöreät, muodottomat tai jotenkin pullavat. Monesti katsonut kasvokuvista että toi on näköjään tollanen pullukka, ja tullutkin sitten yllätyksenä kun tyttö onkin ollut ihan hoikka. 

Vierailija
22/33 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostukseni naista kohtaan kasvais. Minulla ei ole läskifetissiä, naiseni ovat olleet hoikasta aina yli 100kg ja olen huomannut tykkääväni enemmän lihavasta. Laitan usein nettitreffien hakukenttään pyöreähkö tai ylipainoinen... Mies 31v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoista ei todellakaan tule aina ilmi ihmisen lihavuus. Kuvakulma, meikki, valoitus ym. vaikuttavat paljon asiaan. On reilua että toinen kertoo suoraan tai tuo jotenkin muuten ilmi olevansa lihava, sillä on todella järkytys ja hämmentävää kun hoikaksi luulema ihminen onkin kymmeniä kiloja isompi. 

Tässä vielä esimerkki naisesta joka on todella lihava, mutta naaman perusteella normaalipainoinen ja kaunis. 

http://cdnph.upi.com/sv/b/i/UPI-6191432303748/2015/1/14323068918453/Tes…

Vierailija
24/33 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööh, jos ylipaino ei näy valokuvassa, tuskin se näkyy livetilanteessakaan. Taitaa sun  läskit olla korvien välissä.

En ole tavannut yhtään ylipainoista ihmistä, jonka naamastakin ei näkisi ylipainoa, ja kokovartalokuvasta nyt ainakin.

Heh, näin ne monet miehetkin sanovat, että "Et sä kovin lihava voi olla kun kasvot ovat niin normaalin näköiset" tai "naiset nyt aina sanoo itseään lihavaksi vaikka eivät ole."

Painoa kuitenkin on sen 90kg pituuden ollessa 160cm eli kyllä kai voisin laskea itseni todella lihavaksi. (Vaikka yllättävän moni mies sanookin, ettei tämä edes ole paha ja en näytä niin isolta.)

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat vain tekosyitä. Etkö vaan kehtaa laittaa vartalostasi kuvaa?

No jaa. En toki ole ylpeäkään painostani, mutten sitä häpeäkään niin ettenkö uskaltaisi sen takia tavata uusia ihmisiä tai ylipäätään näyttäytyä ulkona. Eikö se kuitenkin ole tärkeämpää ja indikoi paremmin itsetuntoa, että uskaltaa mennä ulos sellaisena kuin on kuin että laittaa itestään niitä kroppakuvia nettiin? 

Ja noista kuvista... en halua että esim. entiset luokkakaverit ja tutut juoruaisivat kokovartalokuvani nähdessään päivät pitkät siitä, miten kauheasti olen lihonnut ja ihmettelisivät että mitähän sillekin on tapahtunut, kun ennen oli niin hoikka. "Onkohan sillä joku sairaus", "hyi kamala", "voi että".

(Ja kyllä, ennen hoikan ihmisen kymmenien kilojen lihominen muodostuu väkisinkin puheenaiheeksi ex-tuttavien keskuudessa. Turha väittää vastaan.) Että sikälikään ei tee mieli laittaa näytille kuviani ja sillä tavalla päätyä koko kylän puheen-, ihmettelyn- ja säälittelyn aiheeksi. 

Mutta jos juttelen jonkun ihmisen kanssa ja on viitteitä siitä että tästä voi kehkeytyä tapaaminen, niin koen reiluksi toista ja itseänikin kohtaan kertoa suoraan kiloistani kun se on kuitenkin niin oleellinen ja silmiinpistävä asia.

Eli en haluaisi mainostaa läskiyttäni joka iikalle, joka nettiprofiiliini sattuu törmäämään mutta haluan olla asiasta avoin ihmiselle jonka tulen ehkä tapaamaan. 

Vähän kuin jonkun sairauden kanssa. Eihän esim. diabeetikkokaan laita itsestään kuvia joissa poseeraa itseään piikittäen, syöpäpotilas itsestään oksentamassa sädehoitojen jälkeen tai Tourette-potilas videoita joissa kiroaa ohikulkijoille, mutta näistä asioista mainitaan kuitenkin uusille tuttavuuksille melko pian. 

AP

Mulle on käynyt samoin ja mitä sitten vaikka puhutaan ja säälitään? Kaikista aina juorutaan, jos jotain "jännempää" tapahtuu. Ja tuo lihomisasia ei edes ole niin kiinnostava juttu, koska aika monille käy niin. Ja ihmiset unohtaa pian ja sitten tulee taas joku uusi juttu josta jauhetaan. Minusta tuo salailu on niin turhaa, koska jossain vaiheessa kuitenkin joku ei-toivottu huomaa asian, niin miksei ihan rohkeasti toisi asiaa itse ilmi? Sillä se olisi alta pois ja ihmiset ei varmaan jaksais niin paljon puhua aiheesta kun huomaa, ettei sua hävetä tai et pidä sitä maata kaatavana asiana. Niin ja tuskin siellä kaikki heti tajuaa rynnätä kyyläämään sun Tinder-profiilia, kun laitat uuden kuvan. En kyllä tiedä tarkkaan miten Tinder toimii, mutta uskoisin näin.

Vierailija
25/33 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on hyvä, jos mies kertoo lihavuudestaan.

Turhan moni mies uskoo olevansa hyvännäköinen oman käsityksensä - ja äidin käsityksen - perusteella, mutta treffeillä onkin sitten toisenlainen yksilö.

Lisään vielä, että 20+-vuotias ei tarkoita deittitilanteessa 55-vuotiasta. 

Vierailija
26/33 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli eikö olisi väärin salata näin isoa asiaa? Mutta myös vähän tyhmää ottaa itsestään kuvia ja paljastaa samalla lihavuutensa niillekin, joille asia ei kuulu lainkaan? 

AP

En ymmärrä yhtään sinun ajattelutapaasi.

Minusta kaikista helpoin ratkaisu sekä sinulle, että potentiaalisille deiteillesi olisi se, että nappaisit kasvokuvien lisäksi sinne vaikka peilin kautta yhden kokovartalokuvan. Tällöin ne matchit näkevät suoraan minkä näköisen henkilön kanssa ovat tekemisissä, etkä tuhlaa omaakaan aikaasi sellaisiin tyyppeihin, jotka eivät ole sinusta kiinnostuneita sellaisena kuin olet.

Vierailija
27/33 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli eikö olisi väärin salata näin isoa asiaa? Mutta myös vähän tyhmää ottaa itsestään kuvia ja paljastaa samalla lihavuutensa niillekin, joille asia ei kuulu lainkaan? 

AP

En ymmärrä yhtään sinun ajattelutapaasi.

Minusta kaikista helpoin ratkaisu sekä sinulle, että potentiaalisille deiteillesi olisi se, että nappaisit kasvokuvien lisäksi sinne vaikka peilin kautta yhden kokovartalokuvan. Tällöin ne matchit näkevät suoraan minkä näköisen henkilön kanssa ovat tekemisissä, etkä tuhlaa omaakaan aikaasi sellaisiin tyyppeihin, jotka eivät ole sinusta kiinnostuneita sellaisena kuin olet.

Tällöin myös ei-matchit näkisivät lihomiseni ja minusta tulisi joku koko kylän juorunaihe, kun luokkakaverit päivittelisivät että mikähän tolla on kun on noin pulskistunut. En halua tätä. Ja juuri sen takia en tuhlaisi aikaa tyyppeihin, joille en kelpaa sellaisena kuin olen kerron heille ylipainostani kun alamme juttelemaan. 

Näin säästyn tilani julkistamisesta _kaikille_, mutta en samalla huijaa tai johda ketään harhaankaan.

AP

Vierailija
28/33 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten yhtään mitään. Ihan sama miltä näyttää, lopettakaa jo tämä jauhaminen lihavuudesta/laihuudesta!

Mitä, jos toinen sanoo heti alussa olevansa älykäs, lopetatkos sitten kauhuissasi? Tiedät, etteivät vähäiset aivolahjasi riitä tuon kanssa parisuhteeseen. Näin minä ennen tekisin, siis sitä kysyisin.

Vierailija
29/33 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ja etsin vain lihavia, en aloita keskustelua tai vastaa laihoille. Olisi ihanaa saada todella lihava nainen, 130+ kg joka lyllertäisi paikalle hieman puuskuttaen. Mahtavaa jos saisi kokovartalokuvan tiukassa asussa jossa näkyy vatsamakkarat ym läskit.

M21

Vierailija
30/33 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo lihoamisen näkeminen Tinderin kuvasta eroaa siitä, että joku näkee sinut vaikka kävelemässä kadulla? Eikä ketään ihan oikeasti kiinnosta jonkun vanhan luokkakaverin lihoamiset. Ihmisillä on omat elämänsä ja huolenaiheensa.

Vierailija
31/33 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo lihoamisen näkeminen Tinderin kuvasta eroaa siitä, että joku näkee sinut vaikka kävelemässä kadulla? Eikä ketään ihan oikeasti kiinnosta jonkun vanhan luokkakaverin lihoamiset. Ihmisillä on omat elämänsä ja huolenaiheensa.

Jaa että vanhan kaverin tai tutun kymmenien kilojen lihominen ei liikuta ketään? Ei (valitettavasti) pidä paikkansa. Olen itse ollut useasti paikalla kun ihmiset ovat alkaneet puhumaan, että "Oletteko nähneet sitä Niinaa vähään aikaan? Ootteko huomanneet miten paljon se on lihonnut, onkohan se raskaana? Miten voi ihminen lihoa noin paljon?" jne. Tai "Ootteko nähnyt miten laiha ja kalpea sa Tiina on nykyään? Onkohan sillä joku sairaus?" Ja itsekin, vaikka en pinnallinen ihminen ole, kiinnitän väkisinkin huomiota jos jonkun tutun ulkonäkö on muuttunut huomattavan paljon. Oli kyse sitten lihomisesta, laihtumisesta tai vaikka yleiskunnosta. Kyllä ihmiset tuollaiset asiat huomaavat, ja niitä päivittelevät hyvin aktiivisesti. Kuuluu kai ihmisluontoon.

Vähän niin kuin maailman turhin julkkis Henna Kalinainen. Se ei muka kiinnosta ketään ja Seiska on ihan paska lehti jota ei lue Erkkikään, mutta silti Hennan lihominen oli kaikkien huulilla ja tälläkin palstalla mietittiin että mikähän diagnoosi sillä on. Ja siis tätä pohtivat ihmiset, jotka eivät kyseistä "jullkista" edes tunteneet. Miettikääpä, jos joku oma tuttunne lihoisi saman verran?

(Ja ei, en vertaa itseäni julkkikseen. Pointtini on, että vaikka kuinka ajatellaan ettei jonkun kilot tms. kiinnosta ihmisiä niin todellisuudessa kiinnostavat yllättävänkin paljon. Ihmiset ovat järjettömän kovia juoruamaan ja puuttumaan toisten asioihin. Esim. työkaverin raskausvatsakin huomataan usein jo ihan alussa, vaikka tuskin kukaan sitä varta vasten tuijottaa. Tuollaiset asiat nyt vain pistävät silmään.) 

AP

Vierailija
32/33 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat järjettömän kovia juoruamaan ja puuttumaan toisten asioihin.

Ei ihmiset vaan naiset. Naiset ovat järjettömän kovia juoruamaan. Niitä miehiä jotka siellä tinderissä on ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
33/33 |
19.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokovartalokuva esille niin ei tarvi selitellä lihavuuttansa antaa vaan typerän kuvan jos heti ilmoittaa olevansa lihava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän