Poistakaa nyt hyvät ihmiset ne magneettijuovat maksukorteistanne!
Niitä eivät tarvitse kuin rikolliset skimmaajat. Suomessa on käytännössä kaikkialla sirukortinlukijat.
Ulkomaanmatkoille sitten eri kortti ja eri säännöt.
Kommentit (46)
Jos vaikka kortti imaistaan ottomaattiin tai tulee muita ongelmia, se on sitten siinä se taru.
Siis mitä mä nyt en ymmärrä? Miksi ihmeessä tuhoaisin oman maksukorttini?
Onko tää taas joku foliohattujen juttu, että ufot sieppaa mun rahat kortin magneettijuovan kautta? :DDD
Vierailija kirjoitti:
Onko tää taas joku foliohattujen juttu, että ufot sieppaa mun rahat kortin magneettijuovan kautta? :DDD
Et sitten uutisia koskaan lue. Ja älä vaan kuuklaa "skimmaus"
Vierailija kirjoitti:
On varmaan valetta päivittäiset uutiset kivoista sedistä, jotka Suomessakin asentavat skimmauslaitteita ja tyhjentelevät pankkitilejä ;-)
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikka kortti imaistaan ottomaattiin tai tulee muita ongelmia, se on sitten siinä se taru.
Et oo sit ikinä huomannut että ottomatin sirureikä ei "imaise" korttia. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kortteja käpälöi noin, pankki ei enää auta esim. kortin kadotessa tai välttämättä anna uutta. Kokemusta on, valitettavasti.
Höpötilöpöti. Edes CIA ei pysty todistamaan mikä magneettiraidan on vienyt. Sitähän tapahtuu luonnollisesti koko ajan. Päinvastoin, voit vaatia ilmaista uutta korttia, jo haluat ;-)
Pystyy. Varsinkin kadonneista korteista käpälöinti on helppo todeta.
Et viittis ihan peetä... Mitenkähän ne selvittävät että korttini ei kohdannut ostamaani veitsitelinettä ostoskassissani vaan vasta keittiössäni ;-)
No kun kadonneesta kortista ei voi nähdä kumpi on aiheuttanut ne veitsenjäljet.
Ihan pieni vihje kaikille teille hysteerisille skitsofreenikoille: Saksikaa maksukorttinne kappaleiksi ja käyttäkää jatkossa maksamiseen pelkkää pankin tiskiltä hakemaanne käteistä :)))
Mun kortti skimmattiin todennäköisesti Lontoossa. Noin 500€ viety tililtä jonnekin hevonvitun indoneesiaan. On se vaan aika harmillista, että tällaista tapahtuu. Aika vaikeaa on ulkomailla tietää kuuluuko kortin tulla imaistuksi kokonaan automaattiin vai ei. No aina oppii ja onneksi tuohon tappioon ei koko elämä kaatunut. Nyt on tilattuna useampi kortti eri tarkoituksia varten ja korttien nostorajat päivitetty turvallisemmiksi.
En todellakaan poista magneettijuovaa, sillä silloin kortti olisi mitätön. Nykyään kannattaa ehkä ennemminkin suojata sirulliset kortit ( ja passi) hankkimalla korttihin RFID-suojat, tai hankkia lompakko, joka on suojattu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan pieni vihje kaikille teille hysteerisille skitsofreenikoille: Saksikaa maksukorttinne kappaleiksi ja käyttäkää jatkossa maksamiseen pelkkää pankin tiskiltä hakemaanne käteistä :)))
Nih! Poliisitkin on ihan skitsoja kun varoittavat ja neuvovat. Ja uutiset ja netti valehtelevat että muka Suomessakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nih! Poliisitkin on ihan skitsoja kun varoittavat ja neuvovat. Ja uutiset ja netti valehtelevat että muka Suomessakin!
Tänäänkin! Juuri tulee uutisista ;-)
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan poista magneettijuovaa, sillä silloin kortti olisi mitätön. Nykyään kannattaa ehkä ennemminkin suojata sirulliset kortit ( ja passi) hankkimalla korttihin RFID-suojat, tai hankkia lompakko, joka on suojattu.
Vai niin. Meidän perheessä on aina poistettu, koskaan ei mitään ongelmia. Perustele mitättömyytesi.
Ai ei ottomaatti imaise korttia? Taatusti imaisee jos kolmesti näpyttää väärin. Eikä sitä taatusti saa takaisin jos sen on tärvellyt.
Eikö se riitä jos suojaa tunnusluvun? Mä ainakin suojaan joka paikassa ja vähän hämäänkin, olen näppäileväni numeron, jota ei tunnusluvussani ole.
Vierailija kirjoitti:
Ai ei ottomaatti imaise korttia? Taatusti imaisee jos kolmesti näpyttää väärin. Eikä sitä taatusti saa takaisin jos sen on tärvellyt.
Et viittis ihan p:tä. Siruaukossa on takaseinä, josta se ei mene läpi kirveelläkään!
Vierailija kirjoitti:
Eikö se riitä jos suojaa tunnusluvun? Mä ainakin suojaan joka paikassa ja vähän hämäänkin, olen näppäileväni numeron, jota ei tunnusluvussani ole.
Auttaa kyllä. Käytän samaa tekniikkaa. Minun pinissäni on kaksi ylimääräistä, joita en siis paina pohjaan asti ;-)
Suosittelen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Meidän perheessä on aina poistettu, koskaan ei mitään ongelmia. Perustele mitättömyytesi.
En viitsi tätä sen kummemmin perustella. Perusteluksi riitää se, että kun korttia käyttää paljon Suomen rajojen ulkopuolella, ja jos magneettijuova on tuhottu, niin silloin kortti on mitätön.
Miksi ihmiset valittavat tosta lähimaksamisesta? Omassa pankissa ainakin oli mahdollista se kytkeä pois päältä. Ei sitä ole pakko kortteihin ottaa ja käyttää jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi tätä sen kummemmin perustella. Perusteluksi riitää se, että kun korttia käyttää paljon Suomen rajojen ulkopuolella, ja jos magneettijuova on tuhottu, niin silloin kortti on mitätön.
Mitäs jos lukisit sen alkuperäisen viestin ;-)
Et viittis ihan peetä... Mitenkähän ne selvittävät että korttini ei kohdannut ostamaani veitsitelinettä ostoskassissani vaan vasta keittiössäni ;-)