Mitä tekisit jos heräisit aamulla ja joutuisit tekemään kaikki puolisosi työt ja puolisosi tekisi sinun työt?
Eli osat olisi vaihtunut, eli joutuisit tekemään kaikki mitä miehesi/naisesi tekee... Esim. Eli joutuisit puolisosi töihin ja niiden edelleen.... Eli kaikki mitä puolisosi tekisi, sinä tekisit kaikki ne hommat...
Kommentit (50)
Saisin 16-tuntiset työpäivät, 365 kpl/v. Tosin saisin myös tuloja sellaiset 300 000 e/v. Mies pääsisi ihmettelemään organisaatiokäppyröitä.
Veikkaisin että stressi helpottuisi kun ei tarvitsisi kuin viedä lapset hoitoon ja voisi lopun päivää katsoa telkkaa.
Kotona voisi tulla vaikeuksia koneitten kanssa, niin traktorin kuin pesukoneitten. Työt ovat kummallakin niin erilaisia, että ei tulisi mitään, siis jos kumpikin silloin palkkatyössään olisi.
kelpais! menis kyllä sormi suuhun jos jotain pitäis ruveta korjaamaan mut kyllä muuten sopis enemmä ku hyvin
"Mitä tekisit jos tekisit..."
V: tekisin
Mielelläni pänttäisin oppikirjoja, vaikka en niistä mitään tajuaisikaan. Miehelläkin voisi mennä ihan hyvin kansainvälisen ryhmän vetämisen kanssa. Mutta olemme kyllä oikein tyytyväisiä omissa jutuissamme.
Klo 6-10 nukkuisin.
Mies hoitaisi lapset, laittaisi pyykit ja tiskit pyörimään, valmistelisi lounasta ja vauvapalstailisi. Soittaisi äidilleni ja lörpöttelisi vähintään 30min.
Eipä tilanne siitä paljon muuttuisi. Ollaan samassa työpaikassa, toinen aamussa ja toinen iltavuorossa. Kotihommia tehdään samalla tavalla, se mitä ehditään kotona ollessa.
Ps. Meillä on yhteiset vapaapäivät, joten ollaan myös joskus yhtäaikaa kotona.
Osaisin jotain pientä puolison hommista tehdä, samoin kuin puoliso minun. Olemme molemmat insinöörejä, mutta eri alalta.
Hah! Ois siinä hauskuutta 😂. Mies on sähköasentaja ja minä pankkineiti. Potkut tulis molemmille päivän jälkeen.
Keittäisin kahvin meille molemmille mutta lähtisin tuntia aiemmin töihin. Miehen työtä en osaisi tehdä ja hänkin olisi aika eksyksissä varmaan minun työssäni. Illalla tiskaisin.
Ei tulisi mitään. Kummatkin olisi aivan kuutamolla toisen töissä. Kotityöt toki tulisi hoidettua.
Varmaan selvittäis molemmat, mutta mulla olis melko rankkaa. Aamulla heräisin tosi aikaisin, veisin lapset 3pv viikosta tarhaan, menisin töihin ja sitten tulisin kotiin valmiiseen ruokapöytään. Illan leikkisin lasten kanssa/tapaisin kavereita/kävisin salilla.
Mies sitten sais aamuisin nukkua vähän pidempään, kävis päivällä koulussa ja salilla tai sitten parina päivänä viikosta touhuilis koko päivän muksujen kanssa: veisi kerhoon ja tekis ruokaa, pesis pyykkiä ja siivoilisi ja tapaisi joskus kavereitakin :--)
Varmaan selvittäis aika hyvin toistemme hommissa (samaa alaa opiskeltu samalla erikoistumisella, valmistun tänä keväänä) ja olis varmaan ihan mukavaakin!
Saatais varmaan kumpikin fudut töistä samantien. Mies ei jaksaisi edes raahautua sinne ajoissa eikä osaisi tehdä mitään, paitsi ehkä seistä tumput suorina. Mä saisin nukkua aamulla pidempään, mutta sitten olisin täysin sormi suussa, kun työpaikalle saapuisin. Ei siitä mitään tulisi.
Kotona ruuanlaitto ois mun vastuulla, mutta mies uupuisi täysin pyykinpyöritykseen ja tiskaamiseen, koska ei ole tottunut tekemään iltaisin kotitöitä kokkausta lukuunottamatta.
Mies on sairaseläkkeellä, minä opiskelen, eli minä jäisin kotiin surffailemaan netissä ja tekemään hanttihommia mieheni matkustaessa 170 km joka viikonloppu opiskelemaan viikot viittomakieltä. Kotona mies siivoaisi perjantaisin ja minä, no, tekisin omia pikku projektejani.
Mies pärjäis varmasti. Mä saisin sydärin ja kohdunlaskeuman, kun mut hilattais nosturilla korkeuksiin. Mua huimaa jo keittiöjakkaralla.
Sopisi minulle, mutta tilanne olisi kuvitteelinen. YHna teen kaikki hommat, ja voisin siis tehdä vain osan. Kivaa.
Ei hitto ku naurattaa niin vietävästi nää vastaukset :D ite joutuisin ajaa rekkaa ja mies joutuisi luuttuamaan koulunkäytäviä :D huvinta tässä on se, että en itse omista ajokorttia ja joutuisin ajaa miehen autoa ja myöskin rekkaa eli ojassa oltaisiin aika nopsaan :D muu olisikin helppoa hommaa, sohvalla löhöömistä ja telkun katsomista ja mies pesis pyykkiä ja siivoais kotia ja laittais ruokaa :D
Kumpikaan ei osais toistensa työtä. Olis miehen työkaverit ja mun oppilaat pahassa pulassa. Kotona oltais molemmat vittuuntuneita kun jouduttais tekemään ne epämieluisat kotityöt (ollaan nykyisellään jaettu niin että molemmat tekee ne mistä pitää enemmän).
Kelpaisi!
Mies on nimittäin työtön eikä kotonakaan osallistu sen pahemmin kotihommiin.